ایلان ماسک: تا ۲ سال دیگر، تلفن‌های هوشمند مستقیما به اینترنت استارلینک متصل می‌شوند + فیلم معرفی بازی اکشن «۲۰ دقیقه تا سپیده‌دم» (۲۰ Minutes Till Dawn) + دانلود (اندروید و IOS) خبرهایی جدید از قیمت OnePlus 15 | مطابق انتظار طرفداران؟ OpenAI برای رقابت با گوگل، مرورگر هوش مصنوعی «اطلس» را معرفی کرد افزایش تعرفه مکالمه و پیامک تلفن همراه (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جزئیات آمازون می‌خواهد به جای استخدام ۶۰۰ هزار کارگر آمریکایی ربات‌ها را به کار بگیرد فروش آیفون ۱۷ رکورد ارزش سهام اپل را شکست طرح جدید مجلس برای مقاوم‌سازی نظام ارزی: خرید رمزارز فقط با کارت ارزی ویدئو | ربات انسان‌نمای Unitree H2 درحال انجام حرکات رزمی معرفی سورا ۲، نسل جدید هوش مصنوعی + قابلیت‌ها و ویژگی‌ها ایمپلنت شبکیه و عینک هوشمند، امید تازه برای بازیابی بینایی نابینایان مایکروسافت کار روی نسل جدید ایکس‌باکس را تأیید کرد راهنمای کامل رصد بارش شهابی جباری (مهر ۱۴۰۴) + زمان دقیق و جزئیات چطور با روش‌های جدید گوگل حساب جیمیل را بازیابی کنیم؟ همه چیز درباره نظریه «اینترنت مرده» | آیا واقعاً وب در حال مرگ است؟ گلایه برخی از شهروندان مشهدی درباره اضافه‌شدن خدمات سرویس بین‌الملل | ماجرای فعال‌شدن رومینگ چه بود؟ بررسی پراپ فرم رابین سود (RobinSood) – آیا رابین سود معتبر است؟ راکستار سیستم حمل سلاح GTA 6 را با الهام از یک بازی دیگرش متحول می‌کند وزیر ارتباطات: استفاده ۸۰ درصد مردم از فیلترشکن یعنی باید در سیاست فیلترینگ بازنگری کنیم واتس‌اپ دسترسی چت‌بات‌های عمومی به پلتفرمش را ممنوع می‌کند رونمایی از نسل سوم ربات‌های هوشمند پست | جهشی در هوشمندسازی زیرساخت‌های لجستیکی ایران
سرخط خبرها

کاهش ۷۳ درصدی شکایات مشترکان از خدمات ارزش افزوده

  • کد خبر: ۳۱۶۴۴
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کاهش ۷۳ درصدی شکایات مشترکان از خدمات ارزش افزوده
طبق اعلام رگولاتوری در سه ماه نخست سال ۹۹ نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته شکایات از خدمات ارزش افزوده موبایل ۷۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: در سال گذشته ۹۵۳ شکایت در مورد خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۳۳۱ شکایت آن مربوط به سه ماهه اول سال است. از این تعداد ۴۴ شکایت در فروردین ، ۱۵۷ مورد در اردیبهشت و ۱۳۰ شکایت در خرداد سال گذشته ثبت شده است.

 

پیمان قره داغی افزود: این در حالی است که در سه ماهه اول سال جاری ۸۹ شکایت ثبت شده است، که تعداد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۲۷، ۴۲ و ۲۰ شکایت بوده و این نشان می‌دهد که نارضایتی مشترکان از خدمات ارزش افزوده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

 

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که تلاش‌های وزارت ارتباطات در راستای آگاهی‌رسانی مردم از نحوه فعال و غیر فعال‌سازی خدمات ارزش افزوده و ایجاد موانع برای سوءاستفاده از این خدمات به نتیجه رسیده و علاوه بر این، اپراتورها نیز براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف هستند درباره خدمات ارزش افزوده و هزینه آن به مشترکان اطلاع‌رسانی کنند.

 

قره‌داغی با اشاره به اینکه رگولاتوری روش‌های مختلفی را برای اطلاع مردم از هزینه‌های خدمات ارزش افزوده و فعال یا غیر فعال‌کردن آن در نظر گرفته است، بیان کرد: مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* از خدمات ارزش افزوده فعال خود و هزینه‌های آن آگاه شوند و در صورتیکه تمایلی به دریافت خدمات ندارند، آنها را غیرفعال کنند. همچنین، مراکز تماس اپراتورها نیز موظف هستند که پاسخگوی مشترکان باشند و در صورت عدم تمایل مشترکان، خدمات «وس» برایشان غیرفعال شود.

 

وی افزود: علاوه بر بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی در مورد خدمات ارزش افزوده، تصویب مقررات مربوط به خدمات ارزش افزوده در قالب مصوبه ۳۰۰ و اجرای آن از ۱۹ خرداد سال جاری نیز در کاهش شکایات مربوط به «وس» بسیار موثر بود، براساس این مصوبه، مشترکانی که به استفاده از خدمات ارزش افزوده تمایل دارند، باید بسته‌های مخصوص این خدمات را خریداری کنند، در نتیجه اپراتورها نمی‌توانند بدون اطلاع، از شارژ مشترکان کم کرده و یا هزینه سرویس‌های «وس» را روی قبض آنها محاسبه کنند. به همین دلیل روند کاهشی شکایات مربوط به «وس» طبیعی است و امیدواریم به مرور زمان به صفر برسد.

 

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری عنوان کرد: بیشترین شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به عضویت ناخواسته در سرویس‌های ارزش افزوده و بی‌اطلاعی از هزینه‌ها است که با اجرایی شدن مصوبه ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دیگر نمی‌توان به صورت ناخواسته مشترکان را وارد عرصه خدمات ارزش افزوده کرد.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->