جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

شهرآرا در مقابل طوفان ها ايستاد و افت نكرد

  • کد خبر: ۳۱۷۱
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
شهرآرا در مقابل طوفان ها ايستاد و افت نكرد
شهردار در حاشيه بازديد از مؤسسه شهرآرا،علاوه بر تقدير از عملكرد اين مجموعه مهم ترين فرصت های پيش روی روزنامه را تشريح كرد

ملیحه فلاح - بیان فرصت های پیش روی روزنامه شهرآرا، هدیه ای بود که شهردار مشهد روز گذشته در بازدید از تحریریه روزنامه به مناسب روز خبرنگار به اهالی این رسانه اهدا کرد. دیروز محمدرضا کلائی به مناسبت روز خبرنگار در جمع اهالی شهرآرا حاضر شد و در جریان روند کاری این مجموعه قرار گرفت. گپ و گفت صمیمانه آقای شهردار با خبرنگاران شهرآرا به عکسی صمیمانه و گرم در یک روز گرم تابستانی انجامید تا سکاندار شهر امید و زندگی در قاب روزنامه مردم مشهد قرار بگیرد. اما شهردار مشهد در جمع مدیران و خبرنگاران مؤسسه فرهنگی شهرآرا به قول خودش یکی از طولانی ترین سخنرانی های دوره کاری اش را انجام داد و با تبریک روز خبرنگار، به 2 فرصت مهم پیش روی این رسانه اشاره کرد و گفت: اگر شهرآرا نتواند از این فرصت ها استفاده کند، ضرر بسیار بزرگی خواهد کرد.محمدرضا کلائی توانایی شهرآرا در پرش جدی به سوی مخاطب بیشتر، گرید رسانه ای بالاتر، کیفیت و نوآوری بهتر را یکی از فرصت های این روزنامه دانست و افزود: شهرآرا در داشتن این فرصت بی رقیب است. به گفته او شهرآرا می تواند در مدت 6 ماه در نفوذ، شکل، محتوا و نوع حرفی که می زند، دچار دگرگونی چشمگیری شود.«زمینه های این پرش فراوان است که بخش هایی از آن را همه شما دانسته یا ندانسته و خواسته یا ناخواسته فراهم کردید و اکنون این فرصت در اختیار شماست که باید قدر آن را بدانید.» کلائی پس از بیان این موضوع، شهرآرا را شبیه به تیم فوتبالی دانست که مدت ها به صورت آماتور بازی کرده و اکنون با این ترکیب جدید می تواند سهمیه بازی های آسیا را به خود اختصاص دهد.او بخش عمده استفاده از این فرصت ها را وابسته به نگاه تک تک دست اندرکاران روزنامه شهرآرا برای بزرگ تر و حرفه ای تر شدن دانست و افزود: اگر با خود بگویید که شهرآرا این فرصت را دارد و من نیز این انگیزه را دارم که با این روزنامه حرفه ای تر شوم، در این زمینه هر دوی شما موفق خواهید شد.
به گفته شهردار مشهد، اگر فقط 40درصد از کارکنان شهرآرا این خواست را داشته باشند، کافی است و محیط با آن ها ساخته خواهد شد. من نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.
دومین فرصتی که از نظر شهردار مشهد پیش‌روی روزنامه شهرآرا قرار دارد، ایفای نقش محوری در میان رسانه هاست.کلائی در تشریح زوایای دومین فرصت، شهرآرا را به کشتی گیری تشبیه کرد که مدت ها تمرین کرده اما تمرکز کافی ندارد که اگر داشته باشد، می تواند طلای مسابقات جهان را از آن خود کند.
او تمرکز را در این مثال به معنی درک موقعیت شهرآرا درباره رسانه دانست و گفت: شهرستانی بودن، برند نداشتن، آینده نداشتن، درصد حضور در جامعه مطبوعاتی و دیگر فاکتورها را می شود تغییر داد؛ هرچند این تغییر همان قدر سخت است که آن کشتی گیر بخواهد تمرکز کند و همان قدر حیف است که اگر نخواهد.

 

شهرآرا در مقابل طوفان ها ايستاد و افت نكرد

 

لزوم شکل‌گیری جایگاه شهرآرا در میان رسانه‌ها
به گفته شهردار مشهد، جایگاه شهرآرا در رسانه ها اکنون باید شکل بگیرد که بخشی از این اقدام تا كنون توسط مديران اين مجموعه شكل گرفته است كه جای قدردانی دارد. کلائی با اشاره به اینکه تاکنون روزنامه شهرآرا به عنوان یک مجموعه تحت تأثیر تغییرات مدیریت شهری قرار می گرفت، اظهار کرد: اطمینان دارم از این پس این اتفاق نخواهد افتاد؛ همان طور که روزنامه خراسان تحت تأثیر تغییرات سهام دارانش قرار نگرفت.
او این موضوع را برای سرمایه گذاری کارکنان روزنامه شهرآرا بسیار بااهمیت دانست و گفت: هرچقدر مدیرمسئول روزنامه شهرآرا بتواند این زنجیره ها را به دیگر رسانه ها و همه ایران متصل و این روزنامه را صاحب سبک کند، موفق تر خواهد بود.کلائی با اشاره به شخصیت منتقد خود و انتقاد از عملکرد خود و همکارانش در همه قسمت های مدیریت شهری گفت: در این مدت من از مؤسسه شهرآرا نیز مانند دیگر بخش ها انتقاد کرده ام اما امروز برای تشویق و تعریف از این مؤسسه و بیان 2 فرصت یادشده به اینجا آمده ام.وی به چالش‌های شهرآرا در 2سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در مقابل طوفان های حوادثی که این مؤسسه را دربر گرفت، شهرآرا ماند و افت نکرد و این جای تشویق و تعریف دارد. به گفته شهردار مشهد، شهرآرا با چالش های زیادی روبه رو شد که پابرجا ماندن آن، اقدام و گام بسیار بزرگی بود که همه اهالی شهرآرا در آن نقش بسزایی داشته اید. کلائی با آرزوی فصلی درخشان برای روزنامه شهرآرا، این طور گفت: کسی می تواند در شغل روزنامه نگاری به فعالیت خود ادامه دهد که عاشق این کار باشد و امیدوارم سال های سال دست و دلتان با این کار همراه باشد. مدیرمسئول روزنامه شهرآرا نیز در حاشیه بازدید مدیر ارشد شهری از این روزنامه ضمن تشکر از حمایت های شهردار مشهد، از مؤسسه فرهنگی شهرآرا گفت: پیشرفت این مجموعه در موقعیت خاص اقتصادی مطبوعات به دلیل حمایت های مدیریت شهری از این رسانه بوده است.
مجید خرمی از همه دست اندرکاران روزنامه شهرآرا که همه مشکلات و سختی ها را به دوش کشیده و همواره تلاش می کنند، تشکر کرد و با اشاره به اینکه سال مطبوعات از روز خبرنگار آغاز می شود، ابراز امیدواری کرد: سال آینده برای شهرآرا پربارتر از گذشته باشد..

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->