فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

«بربادرفته » به شبکه «اچ‌بی‌او» برگشت

  • کد خبر: ۳۱۷۳۳
  • ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
«بربادرفته » به شبکه «اچ‌بی‌او» برگشت
فیلم «برباد رفته» دوباره فهرست فیلم‌های شبکه «اچ‌بی‌او» اضافه و توضیح داده شد که این فیلم در تجلیل از برده‌داری نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از ورایتی، «بر باد رفته» دوباره به شبکه اچ‌بی‌او مکس افزوده شد و در عین حال ۲ فیلم ویدیویی به آن افزوده شد که به توضیح درباره محتوای تاریخی این فیلم می‌پردازند. این در حالی است که این فیلم ۲ هفته پیش از سوی وارنر میدیا از فهرست فیلم‌های این شبکه حذف و اعلام شده بود لازم است درباره مسایل نژادی فیلم توضیح داده شود.

اکنون در یک ویدیوی الحاقی کوتاه ژاکلین استوارت از چهره‌های دانشگاهی سینما درباره ضرورت اینکه چرا این فیلم که محصول سال ۱۹۳۹ است باید در همین فرم خودش پذیرفته شود، صحبت کرده و فیلم دومی هم که نیم ساعته و دربرگیرنده میزگردی از فستیوال فیلم کلاسیک ۲۰۱۹ درباره میراث این فیلم است، به آن افزوده شده است.

استوارت در صحبت هایش از این فیلم به عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های همه دوران سینما یاد کرده و افزوده است دیوید او سلزینک همان زمان می‌دانست سیاهپوستان با چه حساسیتی این فیلم را تماشا خواهند کرد و رفتار شخصیت‌های سیاهپوست فیلم چگونه زیر ذره‌بین خواهد بود.

این متخصص سینما البته یادآوری کرده که «بر باد رفته» نگاهی نوستالژیک به گذشته دارد و جنوب را به عنوان جهانی از لطف و زیبایی تصویر کرده بدون اینکه از وحشیانه بودن سیستم برده‌داری که آن جهان بر آن استوار بوده، چیزی بگوید. وی یادآوری می‌کند که شخصیت‌های سیاهپوست فیلم منطبق با کلیشه‌های نژادی قدیمی و به عنوان خدمتگزارانی وفادار به ارباب‌های سفید تصویر شده‌اند. به این ترتیب وحشت‌های برده‌داری و میراث نابرابر نژادی آن با بی‌توجهی روبه رو می‌شود.

این استاد مطالعات فیلم و رسانه همچنین یادآوری می‌کند سیاهپوستانی که در فیلم بازی کردند مجاز به حضور در پیش نمایش فیلم در جورجیا نبودند و حتی هتی مک دانیل که به عنوان اولین فرد آفریقایی-آمریکایی برای ایفای نقش «مامی» موفق به کسب جایزه اسکار شد، اجازه نداشت در کنار دیگر بازیگران فیلم در مراسم اسکار بنشیند.

استوارت افزوده است تماشای «بر باد رفته» می‌تواند ناراحت کننده و حتی دردناک باشد، اما فیلم‌های کلاسیک باید در دسترس همه باشند تا هم دیده شوند و هم درباره آن گفت‌وگو شود.

در خلاصه فیلم آمده است فیلم ۳ ساعت و ۴۱ دقیقه‌ای «بربادرفته» درباره نبرد اسکارلت اوهارا برای نجات مزرعه محبوبش تارا و یافتن عشق در جنگ داخلی آمریکاست.

این فیلم ۸ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن برای ویوین لی، بهترین کارگردانی برای ویکتور فلمینگ و بهترین بازیگر زن نقش مکمل را کسب کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->