سرخط خبرها
مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خبر داد:

۱۰۰۰ عضو در سال ۹۹ به کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شدند

  • کد خبر: ۳۱۷۸۲
  • ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
۱۰۰۰ عضو در سال ۹۹ به کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شدند
کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از اول تیرماه، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی میزبان اعضا و کتاب‌خوان‌ها شدند که در این مدت بیش از ۱۰۰۰ نفر عضو تازه در نهاد کتابخانه‌های خراسان رضوی ثبت شده است.

 

امیری / به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: باتوجه‌به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا، در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه‌ها، اعضا و مراجعان به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کرده‌اند که در همین مدت ۱۰۰۰ عضو جدید ثبت شده است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان با بیان اینکه در ۴ روز اول بازگشایی بیش از ۵۰۰۰ نسخه کتاب به امانت داده شده است، ادامه داد: از اول خردادماه نیز (زمان حضور کتابداران در کتابخانه با در‌های بسته) ۸۰۰۰ نسخه کتاب از سوی کتابداران ثبت شده است.
او با بیان اینکه اکنون برای کتابخانه مرکزی یک دستگاه گندزدایی تهیه شده است که ۱۰۰ کتاب به‌صورت هم‌زمان در آن قرار می‌گیرند و ضدعفونی می‌شوند، یادآور شد: قرار است برای ۲ کتابخانه دیگر نیز چنین دستگاهی تهیه شود.
 
 

قرنطینه ۷ روزه کتاب‌ها

 
تعبیه‌کردن قفسه قرنطینه در همه قفسه‌های کتاب از دیگر اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است که سبب می‌شود کتاب‌ها ۷ روز در قرنطینه بمانند.
سبزیان با بیان این مطلب افزود: آماده‌سازی سالن‌های مطالعه با ۵۰ درصد ظرفیت و چیدن صندلی‌ها به شکل زیگزاگی و با فاصله دست‌کم ۲ متر از هم، الزام مراجعان به استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از دیگر مواردی است که در زمان بحران کرونا در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان رعایت می‌شود.

اجرای ۵۰۰ برنامه ترویجی در حوزه رضوی


به گفته سبزیان باتوجه‌به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع‌خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوانی و...) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود، از اجرای ۲۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در فضای مجازی، از اول تیرماه خبر داد و یادآور شد: بیش از ۵۰۰ برنامه ترویجی در حوزه دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.
مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: افزایش خودکار زمان عضویت اعضا برای ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می‌یابد و برای دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه‌ای دریافت نخواهد شد. همچنین حضور اعضای کودک در این مرحله امکان‌پذیر نیست، ولی والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز همچنان تعطیل خواهد بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->