انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

پوریا پورسرخ مسابقه «ایرانیش» را اجرا می‌کند

  • کد خبر: ۳۱۹۱۸
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
  • ۱
ضبط مسابقه «ایرانیش» با اجرای «پوریا پورسرخ» با حضور مدیرانی از شبکه دو سیما آغاز شد که محوریت بازی‌های ایرانی و آشنایی خانواده‌ها با این بخش از فرهنگ ایران محور این مسابقه است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسابقۀ ایرانیش از جدیدترین تولیدات شبکۀ دو سیما برای تابستان ۹۹ است. مسابقه‌ای که قرار است با محوریت بازی‌های ایرانی ضمن سرگرم ساختن خانواده‌ها، فرهنگ ایرانی را بیش از پیش برجسته سازد. این مسابقه را که قرار است شب‌های دوشنبه و سه شنبه پس از گفت وگوی خبری روی آنتن شبکۀ دو سیما برود، پوریا پورسرخ بازیگر سینما و تلویزیون اجرا خواهد کرد.

احسان ارغوانی، تهیه کننده ایرانیش در مراسم آغاز ضبط این مسابقه با حضور مدیر شبکه دو سیما گفت: تاجایی که در توان داشتیم سعی کردیم اطلاعاتی را درباره بازی‌های مختلف، ضرب‌المثل‌ها، جاذبه‌های گردشگری ایران، لباس و غذای ایرانی و  را جمع کنیم و در مسابقه داشته باشیم.

وی افزود: دکور ایرانیش بزرگ‌ترین دکور برنامه‌های حال حاضر تلویزیونی است؛ ضمنا تنها برنامه‌ای هستیم که در هیچ المانی از دکور تا کارهای گرافیکی، تأثیری از برنامه خارجی‌ نگرفته‌ایم و صفر تا صد آن، تولید محتوای گروه خودمان است و مشابه این مسابقه را اصلاً در شبکه خارجی نداریم. امیدوارم به لطف این مسابقه بتوانیم شرایط شادی را در خانه‌های مردم ایجاد کنیم.

 

مسابقه «ایرانیش» قابلیت صدور دارد

 

محسن آزادی به عنوان سردبیر مسابقه ایرانیش توضیح داد: درتولید کار با حمایت فکری دوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میراث فرهنگی و در حوزه طراحی بوردگیم های ایرانی تمرکز کردیم تا  به بازی‌هایی رسیدیم که قابلیت اجرای تلویزیونی داشته و جذاب باشند و در اصطلاح تلویزیونیزه شوند.

 

ه گفته او در فصل اول این مسابقه که ۶۵ قسمت است، میزبان ۶۴ خانواده از جای‌جای ایران خواهیم بود که البته با توجه به کرونا، تمرکز ما در این فصل بیشتر استان‌ها و شهرهای نزدیک به تهران یعنی قم، قزوین و کرج است. در این فصل ۵ بازی را به نمایش می‌گذاریم که اولی یک قل دو قل، دومی اسم و فامیل، سومی لباس ایرانی، چهارمی ادا بازی و پنجمی خروس‌جنگی یا تن‌به‌تن است.

آزادی تصریح کرد: در این برنامه به ‌هیچ ‌عنوان تقلید نشده است و مسابقه ایرانیش قابلیت صدور دارد و جذابیت‌هایش در حدی است که اگر خدا بخواهد و اهدافمان محقق شود، قابلیت دارد که به ‌عنوان امضای بازی‌های ایرانی در حوزه رسانه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد و بتوانیم فصل‌های بعد آن را هم بسازیم.

در هر قسمت یک دقیقه آیتم از نقاط دیده نشده یا کمتر دیده شده ایران هست که سایر برنامه‌ها هم می‌توانند از آن استفاده کنند. این آیتم با دوربین‌های خوب و تصویرهای هواپیمایی و توضیحات روی تصاویر، نمایش داده می شود. در نهایت در فصل اول این مسابقه ۶۴ بازی ایرانی را پخش می‌کنیم؛ هم ایران را نشان می‌دهیم و هم در خلال برنامه غذاها، پوشش و گویش‌های قسمت‌های مختلف ایران را به تصویر می‌کشیم.

پس از آن کلیپی از قشم پخش شد و محسن آزادی بار دیگر به توضیح در مورد مسابقۀ ایرانیش پرداخت و ضمن معرفی تولیدکنندگان گفت: هر مسابقه با گردو شکستن بین دو خانواده بازی‌کننده شروع می‌شود که گروه حاکم را معرفی می‌کند.

 

بازی‌هایی که قرار است فرهنگ ایرانی را زنده نگه دارند

پوریا پورسرخ نیز در این مراسم گفت: ایرانیش یک مسابقه کاملاً ایرانی است که شرکت‌کنندگان آن اعضای یک خانواده هستند؛ به همین دلیل سعی می‌کنم در اجرا کمی از حالت رسمی دور باشم تا آنان من را یکی از اعضای خانواده‌ خود بدانند.

 

وی افزود: بخواهیم یا نخواهیم فناوری این روزها تا حد زیادی وارد زندگی ما شده و به ‌نوعی برخی اوقات از این‌جهت ترسناک می‌شود که سوار زندگی ما شده است؛ اما به نظرم ایام کرونا به ما نشان داد فناوری لزوماً بد نیست و اتفاقاً می‌تواند کمک‌کننده باشد اما وقتی بد است که از گذشته‌مان دور شده باشیم.

بسیاری از بازی‌هایی که در این برنامه هست بازی‌های زمانی بچگی ماست که شاید برای این نسل مفهومی نداشته باشد. نمی‌توانیم قول بدهیم این برنامه موجب خواهد شد یک بچه کوچک گوشی‌ موبایل خود را زمین بگذارد و گردو شکستن یا یک قل دو قل بازی کند اما اطمینان دارم به‌روز شدن این بازی‌ها باعث می‌شود جرقه‌ای برای نسل جدید باشد که یک‌بار امتحان شود ضمن اینکه خاطرات بزرگ‌ترها تداعی می‌شود.

وی افزود: معتقدم بازیگر در چنین برنامه‌هایی صرفاً می‌تواند کارت دعوت باشد و بعد از چند قسمت، این برنامه است که حرف خودش را می‌زند. ایرانیش اسمش روی خودش است بعضی‌ها شاید بخواهند دائماً نیش بزنند اما ما به عشق ایران اولش تحمل می‌کنیم.

 

بازی‌های ایرانی، میانبر شناخت فرهنگی ایران است

محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما نیز بگفت: امیدواریم این برنامه بتواند ذائقه مخاطب ایرانی را برای چشیدن طعم دل‌انگیز ایران در وجوه مختلف زندگی شیرین و شیرین‌تر کند.

وی افزود: در آستانه برداشتن گام نهایی برنامه هستیم و خوشحالیم از این‌که چنین گامی برداشته و امیدواریم این برنامه بتواند گام مؤثری جهت بازگشت به هویت و تعمیق هویت ایرانی برای مجموعه اقشار این سرزمین؛ به‌ویژه جوانان و نوجوانان و کودکان باشد که راه درازی را همچنان با ایران در پیش دارند.

ایران هست و ماندگار است و این وابسته است به این‌که مردمانش تا چه اندازه آن را بشناسند و دل‌بسته رمز و رازهای این سرزمین و فرهنگ و تاریخ و تمدن باشند. اگر بخواهیم از حقیقت این سرزمین سخن بگوییم، حق‌داریم بگوییم یکی از کهن‌سال‌ترین دیار و مناطق و زیست‌بوم‌های بشری در کره زمین به لحاظ تمدنی و تاریخی با یک پیشینه ۱۰، ۱۲ هزارساله است که تنها بخشی از آثار آن تا به امروز شناخته‌شده و هرازگاهی خبری می‌شنویم که نشان از عمق و عظمت فرهنگی و تمدنی و دیرینگی این سرزمین است؛ همانند سال گذشته که در جنوب تهران مرد ۱۰ هزارساله‌ای کشف شد، آن‌هم در منطقه‌ای که کسی در مخیله‌اش چنین پیشینه‌ای نمی‌گنجید.

وی ادامه داد: باید ایرانی باقی بمانیم و برای ایرانی باقی ماندن به کوچه‌پس‌کوچه‌های بسیاری از فرهنگ این سرزمین سر بزنیم؛ بازی‌های ایرانی یکی از این عرصه‌هاست. طیف وسیعی از بازی‌های ایرانی سراسر آمیخته با حکمت و پند و اندرز و فرهنگ‌آفرینی هستند. بازی‌ها مانند بسیاری دیگر از عرصه‌ها در این سرزمین، برای پرورش اخلاق و شخصیت و برای تعمیم هویت و فرهنگ‌آفرینی بوده است لذا اگر سراغ آن‌ها برویم راه دوری نرفته‌ایم و می‌توانیم در این زمینه راه میانبری برای شناخت بهتر خودمان پیدا کنیم.

با کاهش کرونا، تماشاچیان ایرانیش افزایش خواهند یافت

 

حبیب میدانچی سرپرست طرح و برنامۀ شبکه دو نیز گفت: با رعایت همه نکات بهداشتی کار را آغاز خواهیم کرد و طبیعتاً فاصله‌گذاری اجتماعی در مورد کسانی که در مسابقه شرکت می‌کنند و حضار رعایت خواهد شد. به ‌مرور و با توجه به مصوبات وزرت بهداشت تلاش خواهیم کرد هفته‌به‌هفته با پروتکل‌ها پیش برویم و با کاهش بیماری، حضار و تماشاچیانمان را افزایش دهیم.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
0
سلام من واقعا این مسابقه رو دوست دارم حتی مجری خیلی خوبی داره و من واقعا دوست دارم این مجری رو از نزدیک ببینم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->