سرخط خبرها
 رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه:

60میلیارد ریال برای پیشبرد پروژه‌های ترافیکی نیاز است

  • کد خبر: ۳۲۰۱
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
60میلیارد ریال برای پیشبرد پروژه‌های ترافیکی نیاز است

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه12 درباره وظایف و فعالیت‌های این اداره گفت: اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری پروژه‌هایی را به‌طور روتین و سالیانه در دستورکار دارد که از جمله آن می‌توان به ایمن‌سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی معابر اشاره کرد که درنتیجه منجر به کاهش تصادفات، افزایش ایمنی شهروندان، نظم و انضباط ترافیکی و افزایش شاخص‌های ایمنی در حوزه حمل و نقل می‌شود. درکنار اهداف جانبی، تردد ایمن و آسان و تأمین مسیرهای دسترسی به ساده‌ترین و گویاترین شکل ممکن برای شهروندان از دیگر اهدافی است که اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری به دنبال تحقق آن است.احسان زنگویی از اصلاح هندسی معابر به‌عنوان یکی از ظایف روتین و سالانه اداره حمل و نقل و ترافیک نام برد و افزود: یکی از وظایف اداره حمل و نقل شناسایی نقاط حادثه‌خیز (نقاطی که ریسک و تعداد تصادفات آن زیاد است) می‌باشد. بعد از شناسایی، ایمن‌سازی این نقاط در قالب پروژه‌های اصلاح هندسی معابر ارائه و اجرا می‌شود.
وی به بودجه 8میلیارد ریالی امسال اداره ترافیک برای اصلاح هندسی معابر اشاره کرد و گفت: اتصال سجادیه55 به بولوار سجادیه، احداث 2پهلوگاه ایستگاه اتوبوس در حاشیه بزرگ‌راه آیت‌ا... هاشمی، خروجی پمپ (CNG) بولوار حجاب، اتصال خیابان‌های اقدسیه، رحمانیه و جاهد به لاین کندرو بزرگ‌راه آیت‌ا... هاشمی و ورودی و خروجی جمعه‌بازار بولوار شاهنامه به سواره‌رو بولوار شاهنامه از جمله پروژه‌های اصلاح هندسی است که امسال اجرایی خواهد شد.
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه12 به احداث سرعتگیر و سرعتکاه در نقاطی که ریسک و تعداد تصادفات زیاد است، اشاره کرد و افزود: اگر نقاط حادثه‌خیز شناسایی‌شده در شریان‌های اصلی مناطق باشد، در کمیته فنی شورای ترافیک شهرداری مشهد مطرح شده و بعد از تصویب و ارائه طرح، برای اجرا به شهرداری منطقه فرستاده می‌شود.
وی از خط‌‌کشی محوری و عرضی، خط‌‌نوشته‌هایی مانند ایست، آهسته و احتیاط و نصب تجهیزات ترافیکی ماننده رفلکتور، گل‌میخ، میل باتومی و بشکه‌های ایمنی معابر به‌عنوان بخشی از پروژه‌های روتین سالانه نام برد و گفت: هدف از این فعالیت‌ها، قانون‌مند کردن، رعایت نظم و انضباط ترافیکی و حرکت وسایل نقلیه در بین خطوط است. همچنین این تجهیزات نقش آگاهی‌دهنده به رانندگان و عابران پیاده را برای جلوگیری از تصادفات و حوادث ناخوشایند ایفا می‌کنند.
احسان زنگویی از احداث، اصلاح و بازسازی گذرگاه‌های عابران پیاده و مناسب‌سازی این گذرگاه‌ها برای توان‌یابان و سالمندان خبر داد و بیان کرد: احداث مسیرهای ویلچررو در داخل آیلندهای بولوارها و در امتداد خط‌کشی‌های عرضی عابران پیاده و احداث پل روی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی مخصوص تردد ویلچر، سالمندان و افراد عادی از پروژه‌هایی است که در 90درصد معابر شهری منطقه ایجاد شده و 10درصد باقی‌مانده به‌دلیل آماده‌سازی‌نبودن و خاکی‌بودن پیاده‌روهاست. 
وی از احداث مسیر دوچرخه در منطقه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این روزهای اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یاد کرد و افزود: کاهش آلودگی هوا، سلامت روح و جسم شهروندان، کاهش ترافیک معابر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌هایی مانند بنزین و کاهش آلودگی محیط زیست از جمله فواید حمل و نقل پاک(دوچرخه) است. در همین راستا شهرداری منطقه به‌عنوان یکی از مناطق پیشتاز در عرصه احداث مسیرهای دوچرخه تاکنون 16کیلومتر مسیر مختص دوچرخه را در محلات راه‌اندازی کرده و این رقم تا 30کیلومتر افزایش‌یافتنی است.
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه از تعامل با برخی سازمان‌های حوزه حمل و نقل برای بهبود و قانون‌مندی حجم ترافیک در منطقه خبر داد و گفت: چندین نقطه در منطقه برای نصب پل‌های هوایی جانمایی شده‌ است که در این زمینه مکاتباتی با سازمان ترافیک درباره احداث پل‌های هوایی در نقاط مذکور انجام شده‌است. همچنین 10نقطه تقاطعی در منطقه الهیه باید به چراغ فرماندهی تجهیز شود که در این بین تقاطع اقدسیه به محمدیه و تقاطع اقدسیه به سجادیه به‌زودی به چراغ فرماندهی مجهز می‌شود. ایجاد سایبان بر روی ایستگاه‌های اتوبوس از دیگر مواردی است که در تعامل با سازمان اتوبوس‌رانی در حال اجرای آن هستیم، چراکه ساخت پهلوگاه‌های ایستگاه اتوبوس برعهده اداره ترافیک منطقه است، اما سایبان‌ها را سازمان اتوبوس‌رانی احداث و نصب می‌کند.
زنگویی در پایان از کمبود بودجه امسال این اداره گلایه کرد و گفت: بودجه اداره ترافیک در سال98 بالغ بر 19میلیارد ریال است که باتوجه به حجم کار بسیار اندک است. برای اینکه منطقه را از نظر بار ترافیکی بتوان به‌طور نرمال و نه ایده‌آل کنترل کرد با توجه به حجم نیروهای متخصص موجود به 60میلیارد بودجه مصوب احتیاج داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->