بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به صدا درآمدن زنگ خطر شیوع آبله مرغان، سرخک و آنفلوآنزا در خراسان رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی!
سرخط خبرها

سئول چگونه کرونا را مدیریت کرد؟

  • کد خبر: ۳۲۱۵۵
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
سئول چگونه کرونا را مدیریت کرد؟
از همان روز‌های نخست همه‌گیری کرونا، کره جنوبی مؤثرین روش‌ها را برای پیش‌گیری از ابتلای شهروندانش در دستور کار قرار داد و یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها را پیاده کرد. میزان موفقیت کره جنوبی در کنترل کووید ۱۹ چنان بود که محبوبیت مون جائه این، رئیس‌جمهور کره، ۲ درصد افزایش یافته است.
عماد پورشهریاری/شهرآرانیوز - حدود ۶ ماه از آغاز همه‌گیری کرونا در جهان می‌گذرد. هنوز نه خبری از انتشار دقیق و سراسری واکسنی مؤثر منتشر شده و نه درمانی قطعی برای آن به دست آمده است. فعلا برنامه جهان برای ادامه زندگی، پیشگیری و مراقبت است.
از همان روز‌های نخست همه‌گیری، کره جنوبی مؤثرین روش‌ها را برای پیش‌گیری از ابتلای شهروندانش در دستور کار قرار داد و یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها را پیاده کرد. میزان موفقیت کره جنوبی در کنترل کووید ۱۹ چنان بود که محبوبیت مون جائه این، رئیس‌جمهور کره، ۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش در حالی است که در دوران همه‌گیری بیماری مِرس که شیوع کمتری نیز داشت، محبوبیت پارک گون-هه، رئیس‌جمهور پیشین، ۲۹ درصد کاهش داشت.
برنامه عملی کره جنوبی برای جلوگیری از رشد شیوع کرونا بیماری‌یابی سریع از طریق آزمایش‌های گسترده بود. اما برنامه کره جنوبی برای سپری کردن این دوران چیست؟ مسئولان شهری سئول، پایتخت کره جنوبی، در اقدامی ابتکاری، علاوه بر کارشناسان اپیدمیولوژی، اقتصاددان‌ها و سایر متخصص‌ها، شهروندان را نیز در فرایند این تصمیم‌گیری مشارکت می‌دهند. برای این کار، شهرداری کلان‌شهر سئول، از شهروندانش دعوت کرد در یک کنفرانس بزرگ آنلاین شرکت کنند و به‌طور ویژه به این سؤال پاسخ دهند که «سئولِ عادی و جدید در دوران کرونا چگونه خواهد بود؟»
با مشارکت ۳۰۰۰ شهروند سئول و کسب نظرات کارشناسان، ۵ موضوع مختلف برای کنفرانس تعیین شد. شهرداری سئول از این بین، ۳ دسته موضوع انتخاب کرد: نخست اینکه در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا باید چه آمادگی‌هایی داشته باشیم؟ موضوع دوم درباره تغییراتی بود که کرونا در زندگی شهروندان ایجاد کرده است و سومین مورد با موضوع دموکراسی و حقوق بشر در دوره کووید ۱۹ انتخاب شد.
تاکنون ۲ کنفرانس برگزار شده و یک برنامه دیگر در صف برگزاری است. در این نشست مدیران شهری سئول فعالیت‌های اجرایی، گندزدایی، حمایت‌های مالی و ارتباطات با شهروندان را توضیح دادند. علاوه بر این یک استاد دانشگاه و یک پزشک سیاست‌های شهرداری را نقد کردند و موضوعاتی که شهروندان باید در آن حدود بحث می‌کردند مشخص شد.
برگزاری این کنفرانس علاوه بر جنبه‌های فنی از نظر بزرگی نیز شایان توجه بود. تمام این برنامه از طریق یک شبکه تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی به‌طور زنده پخش می‌شود و ظرفیت مشارکت هم‌زمان ۳۰۰۰ شهروند در مباحث ایجاد شده است. علاوه بر این شهرداری پیش از برگزاری نشست، از طریق نظرسنجی، پرسش‌نامه و جست‌وجو در فضای مجازی سؤالات شهروندان را طبقه‌بندی کرده است.
متخصصان، مدیریت بیماری کرونا را در ۲ جنبه اقدامات دولت‌ها و همکاری شهروندان امکان‌پذیر می‌بینند. به همین دلیل فعالیت‌های مختلفی برای مشارکت دادن شهروندان در نظر گرفته شد. ایجاد گروه‌های داوطلب در محله‌ها برای امدادرسانی به گروه‌های خاص، اطلاع‌رسانی دقیق و سریع در مورد بیماری از طریق تبلیغات نفربه‌نفر، ایجاد احساس مسئولیت برای قرنطینه شدن در زمان بیماری و رعایت امور پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک از مواردی است که دولت‌های محلی و ملی تلاش می‌کنند شهروندان خود را به انجام آن ترغیب کنند. شهرداری سئول امیدوار است با مشارکت دادن شهروندانش در برنامه‌ریزی‌های دوران کرونا، علاوه بر استفاده از نظرات، آن‌ها را به همکاری و مراعات هر چه بیشتر تشویق کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->