دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

کرونا عامل افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی

  • کد خبر: ۳۲۲۲۲
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کرونا عامل افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان که به خوش بینی سرمایه‌گذاران نسبت به احیای اقتصادی سریع ضربه زد و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.
به گزارش شهرآرانیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷۷۳ دلار و ۴۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تا رکورد ۱۷۷۹ دلار و شش سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، مطمئنا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در آمریکا که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرده است، خرید دارایی امن نسبتا قوی خواهد بود.

ایالت کالیفرنیا مانند ایالت‌های تگزاس و فلوریدا در واکنش به افزایش سطح ابتلا، محدودیت‌هایی را وضع کرد. ایالت واشنگتن و شهر سانفرانسیسکو هم طرح‌های بازگشایی را متوقف کردند.

گسترش بی‌وقفه موارد ابتلا به ویروس کرونا، نگرانی‌های سرمایه گذاران نسبت به تاخیر در روند احیای اقتصاد جهانی را تشدید کرده و روی ریسک‌پذیری تاثیر گذاشته و باعث سرازیر شدن سرمایه به سوی دارایی‌های امن شده است.

طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، چشم انداز احیای اقتصاد جهانی در یک ماه گذشته بدتر شده یا در بهترین حالت، تغییر نکرده است. طلا در شرایط ابهامات مالی و سیاسی به پناهگاه مطمئن برای دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۱۷۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا مقاومت در سطح ۱۷۷۸ دلار را شکسته و تا مرز ۱۷۸۹ دلار صعود می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۷ درصد افزایش، به ۱۸۹۱ دلار و ۴۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۷۹۶ دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۷ دلار و ۸۸ سنت ایستاد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->