نکاتی برای تغذیه سالم دانش آموزان در وقت مدرسه شناسایی ۴۳۴ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور پایان رسیدگی به پرونده کلثوم اکبری قاتل سریالی مازندران علت آتش‌سوزی در ساختمان شرکت سیمان سبزوار چه بود؟ مهار آتش سهمگین ساختمان سیمان لار سبزوار با تلاش آتش‌نشانان فرودگاهی چالش‌های اصلی خدمات‌دهی حوزه سلامت در مشهد از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: امنیت شغلی و اجتماعی پزشکان به مخاطره افتاده است خبر خوش برای کارگران مشاغل سخت و زیان آور (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های شمال کشور (۲۸ شهریور ۱۴۰۴) مارگزیدگی سالانه ۵.۴ میلیون نفر در جهان | مارگزیدگی بیش‌از ۸ هزار ایرانی در سال ۱۴۰۳ غرق شدن مادر و دختر در استخر کشاورزی نیشابور (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) زلزله ۷.۸ ریشتری روسیه را لرزاند (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) زلزله زاهدان را لرزاند + جزئیات (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) برگزاری کلاس‌های آمادگی شروع مدارس ممنوع است | والدین گزارش کنند، با مدارس متخلف برخورد می‌شود حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌‌اكبر الهى خراسانى دعوت حق را لبیک گفت  ۸۱ کودک شیرخوار در مراکز بهزیستی خراسان رضوی تحت مراقبت هستند | شیرخوارگاه‌ علی‌اصغر(ع) خالی نشده است آخرین اخبار از آتش‌سوزی یک مجتمع تجاری در سبزوار | آتش مهار شد + فیلم (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) برنامه‌های آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در راستای بهبود آموزش در مدارس شیوع بالای آرتروز زانو در بین ایرانی‌ها | کدام گروه‌های سنی در معرض خطر هستند؟ طرح جدید هلال احمر برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند | توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر در مناطق کم‌برخوردار بازنشستگان نفت، سهامدار پتروشیمی می‌شوند واکسن آبله‌مرغان موجود شد | آیا واکسن بزنیم یا نه؟ آیا کره‌های محلی برای طبخ غذا بهتر است و باعث افزایش چربی خون نمی‌شود؟ بی‌احتیاطی ۳ جوان به قیمت جانشان تمام شد | پا در رکاب چاه، جان در کمین مرگ فرمانده انتظامی سیب و سوران به شهادت رسید دستگیری قاتل پس از ۱۴ سال | انکار دسیسه زنانه برای قتل شوهر ۵ هزار شاکی منتظر تعیین تکلیف پرونده «موبایل موسوی» توصیه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به کارآموزان قضایی: با مردم مهربان باشید و از وسوسه‌های شیطانی دوری کنید
سرخط خبرها

صدای مردم، صدای خداست

  • کد خبر: ۳۲۲۸۶۱
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
صدای مردم، صدای خداست
مردم عزیزترین سرمایه هر ملت‌اند. برخی نیز برای رسیدن به جایگاهی از مردم می‌گویند. اما در این بین مهم آن است که صدای مردم شنیده شود. مردم دیده شوند.

مردم عزیزترین سرمایه هر ملت‌اند. کاربرد تبلیغاتی و حقیقی اش نیز سر جای خود. برخی نیز برای رسیدن به جایگاهی از مردم می‌گویند. اما در این بین مهم آن است که صدای مردم شنیده شود. مردم دیده شوند. صدایی که اگر بگوییم صدای خداست، بیهوده نگفته‌ایم. 

در این سالی که گذشت در صفحه صدای مردم مطالبات و نظر‌های همین مردم شهر را انعکاس دادیم و گاه چندین و چند بار پیگیر شدیم تا مسئول دلسوزی آستین بالا بزند. بعضی‌ها شنیدند و تعدادی هم کمبود اعتبار و موانع را بهانه کردند. چکیده تعدادی از این گزارش‌هایی که مسئولان برای حرف مردم ارزش قائل شدند پیش روی شماست.

میز خدمتی که راه اندازی شد

حوالی مجتمع قضایی شهید مطهری در خیابان شفا، جمعیت زیادی صف کشیده‌اند. در دو طرف خیابان نیز خودرو‌ها دوبله پارک کرده‌اند و تعدادی داخل خودرو منتظر نشسته‌اند تا در دادگاه باز شود. مردم از این انتظار طولانی خود گلایه‌مند بودند.

به گفته مردم اوایل نوبت گیری به صورت الکترونیکی دقیق و مشخص بود و هر شخصی می‌دانست چه ساعت و کجا مراجعه کند. همه این گلایه‌ها با بازدید میدانی شهرآرا و رصد مشکلات مردم همراه شد. در ادامه برای رفع مشکلات مردم و پیگیری مستمر، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان خراسان پای کار آمد. هادی ولایتی حقیقی این قول را داد که در کمترین زمان، نظم دهی و نوبت دهی اینترنتی دادگاه خانواده را برقرار می‌کند. با اجرای این قول دیگر هجوم جمعیت در بخش‌های مختلف این دادگاه به شکل سابق نیست و در زمان مقرر در این مجتمع قضایی به روی مردم باز می‌شود.

درخواست میز خدمت دیگر پیشنهاد شهرآراست که مورد موافقت این مقام قضایی قرار می‌گیرد. معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان خراسان در این باره این نوید را می‌دهد: میز خدمت به زودی داخل سالن و در منظر دید همگان راه می‌افتد تا پاسخ گوی پرسش‌های مردمی باشد.

حق با مردم است، پوزش می‌طلبیم

توضیح و عذرخواهی مدیر آرامگاه فردوسی درباره دلخوری شهروندانی که با در بسته این بنای تاریخی رو به رو شدند، در نوع خودش درخور توجه بود. در آن گزارش که یک مهرماه با تیتر «حق با مردم است، پوزش می‌طلبیم» در صدای مردم انتشار یافت، از د لخوری شدید مردم از تعطیلی موقت و بسته بودن آرامگاه فردوسی آن هم بدون اطلاع قبلی گفتیم و گلایه‌های مردمی را مطرح کردیم که همراه مهمان هایشان پشت درمانده‌اند.

با پیگیری شهرآرا، احسان رحمانیان، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی فردوسی هرگونه دلخوری شهروندان برای تعطیلی را بجا و درست دانست و در این باره گفت: از زائر و مجاوری که پشت در مجموعه معطل شد ند و نتوانستند بازدید کنند، عذرخواهی می‌کنم. کاملا حق با آن هاست. رحمانیان توضیحاتی برای این تعطیلی ناگهانی نیز ارائه داد: در روز موردنظر برنامه و فیلم برداری در مجموعه تاریخی فردوسی بود. عوامل این برنامه، درخواست داشتند بازدیدکننده‌ای حین فیلم برداری نباشد.

بازار هویتی مشهد در معرض آسیبی بزرگ

احداث چندین چشمه سرویس بهداشتی روی سقف بازار رضا (ع)، صدای دغدغه‌مندان را درآورد. پیگیری این دغدغه شهروندان با گزارش اختصاصی و جامع شهرآرا از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده شهر همراه شد. گلایه کسبه این بود که: چرا مسئولان به فکر بازار امام رضا (ع) که بزرگ‌ترین بازار تاریخی مشهد است، نیستند؟

نکته موردتأکید آن بود که بازاری با طول ۹۶۰ متر و عرض ۳۳ متر و آن هم با این حجم مشتری قطعا سرویس بهداشتی می‌خواهد، اما نه روی سقف آن و حتی داخل بازار. همچنین مردم و کسبه به این دغدغه اشاره کردند که نباید با این تصمیم‌های سرسری و فکر نشده، سیما و منظر آن را تغییر داد.

در همین راستا کسبه می‌خواهند صدایشان را به مسئولان برسانیم تا این سرویس بهداشتی‌ها در محلی خارج از این بنا جانمایی شود. مجید وحدتی پور، شهردار منطقه ۷ هم وقتی از این اقدام مطلع شد قول پیگیری داد که نامه‌ای به آستان قدس رضوی ارسال کند تا تکلیف این سازه‌ها مشخص شود.

محمود طغرایی، مسئول اداره ثبت و حریم آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، درباره آنچه در بازار امام رضا (ع) رقم خورده است، ضمن اظهار تعجب از این اتفاق، این تأکید را داشت: صددرصد با این نوع اقدامات مخالفیم؛ زیرا بازار امام رضا (ع) جزو بنا‌های بارز هویتی شهر مشهد است و بر اساس معماری سنتی ساخته شده و طراحی زیبای آن گویای معماری خاص آن است. اینکه معماری و منظر آن با دخل و تصرف‌های این چنینی آسیب ببیند، مورد قبول نیست. او همچنین قول پیگیری داد.

پاسخ گویی الکترونیکی که ختم به خیر می‌شود

واقعیت انکار ناپذیر این است که بعضی سازمان‌ها و مراکز خدمات، هنوز در احترام به ارباب رجوع کمیتشان لنگ می‌زند. در این گزارش، از دردسر‌های عظیم یکی از این مراکز و سیستم پاسخ گویی الکترونیکی نونوارش گفتیم تا گره کور بیماران در داروخانه مرکزی امام (ره) باز شود.

اینکه شلوغ‌ترین قسمت داروخانه دو صندوق با داده‌های الکترونیکی ثبت شده بر آن در قسمت ورودی داروخانه است و باید بیماران نوبت هایشان را در سیستم وارد کنند تا بتوانند اولین خان داروگرفتن را پشت سر بگذارند، اما به گواه و گفته بیشتر مشتری ها، کار در قدم اول، به همین راحتی نیست. دغدغه آنان این بود که بیماران بسیاری سواد استفاده از سیستم کامپیوتری را ندارند و به همین دلیل برای گرفتن نوبت با چالش روبه رو می‌شوند. این موضوع نیز توسط صدای مردم شهرآرا پیگیری شد. 

محمد بحریار، مدیر خبر و رسانه‌های نوین، در پیگیری شهرآرا قولی به نفع مردم داد: میز خدمت در داروخانه راه اندازی می‌شود تا بیماران و افرادی که برایشان نوبت گیری الکترونیکی و کار با دستگاه جدید، سخت است بتوانند با آرامش خاطر بیشتر نوبت و در نهایت داروی خود را دریافت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->