به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی یعقوبی با تأکید بر بهبود خدمات تاکسیرانی در مبادی ورودی شهر (راهآهن، پایانه مسافربری و فرودگاه) گفت: برای کنترل نرخ و نظارت بر عملکرد تاکسیها، اقدامات متعددی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها میتوان به فعالیت ۷ پایگاه دریافت شکایات مردمی در راهآهن، پایانه مسافربری، فرودگاه، رینگ شیرازی، طبرسی، نواب صفوی و بابالجواد اشاره کرد.
وی افزود: همچنین نیروهای اجرایی و نظارتی سازمان تاکسیرانی به صورت شبانهروزی و در قالب ۱۴ گشت خودرویی، ۲ گشت موتوری و گشتهای مشترک با بازرسان صمت بر عملکرد تاکسیرانان نظارت خواهند داشت.
یعقوبی با اشاره به ضرورت شفافسازی کرایه تاکسیها اظهار داشت: بهمنظور جلوگیری از دریافت کرایه مازاد از مسافران، صدور فاکتور سفر و نصب برچسب اطلاعرسانی نحوه محاسبه کرایه در داخل تاکسیها الزامی است و شهروندان میتوانند از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری نظرات و شکایات خود را ثبت کنند.
وی همچنین از امکان ثبت آنلاین عملکرد تاکسیرانان در اپلیکیشن بازرسی خبر داد و گفت: بازرسان سازمان تاکسیرانی تمامی گزارشهای خود را همراه با مستندات بهصورت آنلاین در این سامانه ثبت میکنند.
قائممقام ستاد مناسبتهای شهری شهرداری مشهد با اشاره به خدمترسانی ویژه در شبهای قدر بیان کرد: همچون سالهای گذشته، تاکسیرانی در این شبها خدمات صلواتی ارائه خواهد داد و تاکسیها و ونهای ویژه در مسیرهای سعدی به اندرزگو، چهارراه خسروی به اندرزگو و گنبد سبز به اندرزگو فعال خواهند بود.
وی در پایان افزود: برای نظارت بیشتر، دوره آموزشی ویژه نیروهای اجرایی و نظارتی تاکسیرانی در بوستان ترافیک برگزار شده است و این نیروها با دقت کامل در تعطیلات نوروزی حضور خواهند داشت.
منبع: ایلنا