نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بیشتر از گل‌زدن، پاس‌گل داده‌ام!

  • کد خبر: ۳۲۴۵۶
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
بیشتر از گل‌زدن، پاس‌گل داده‌ام!
گفتگو با مهدی جاوید که امسال برای چهارمین بار پیاپی، آقای گل لیگ برتر فوتسال کشور شد

مرتضی اخوان/ شهرآرانیوز - طعم پا چپ‌های مرگ‌بارش را آخرین‌بار فالکوم برزیلی چشید؛ درست وقتی شوت شماره14 از لای پای مدافعان و زیر دستان گلر گیتی‌پسند در فینال لیگ برتر به تور نشست تا شیرازه تیم بی‌غم از هم بپاشد. آقای گل برای چهارمین‌بار پیاپی به این عنوان رسید و با زدن 31 گل بالاتر از تمام رأس‌های زهردار لیگ برتر فوتسال ایستاد. پوکر مهدی جاوید در آقای‌گلی‌ لیگ برتر فوتسال درحالی به دست آمد که او دومین قهرمانی لیگ را در قامت بازیکن تجربه کرد. جاوید در گفت‌وگو با شهرآرا از فینال پُرحاشیه لیگ برتر و آرزوهایی می‌گوید که هنوز در سی‌وسه‌سالگی به‌دنبال احقاق آن‌هاست.

* فینال سنگینی را تجربه کردید، اما آخر شاهنامه لیگ برتر خوش بود...
- همین‌طور است. فصل سختی را پشت‌سر گذاشتیم و کرونا و تعطیلی رقابت‌ها هم فشار زیادی را به ما وارد کرد؛ اما خدا را شکر که درنهایت توانستیم جام را به دست بیاوریم.
* خیلی‌ها می‌گویند فینال کیفیت فنی لازم را نداشت.
- خب طبیعی است. 2 تیم در فینال نتوانستند کیفیت واقعی خودشان را نشان بدهند. تیم‌ها 4 ماه از میادین دور بودند و از وقتی هم که به تیم‌ها اجازه تمرین دادند، زمان خیلی کم بود. همین مسئله باعث شده بود بازی در زمین، فیزیکی‌تر و حساس‌تر دنبال شود.
* به این مسئله اضافه کنید فینال تکراری را که بر حساسیت‌های آن افزوده بود.
- تازه چند بازیکن هم بین 2 تیم جابه‌جا شده بودند و روی‌هم‌رفته شرایط اصلا عادی نبود و طبیعی بود که کیفیت فنی بازی پایین بیاید.
* برای مهدی جاوید بازی مقابل گیتی‌پسند هم به‌نوبه خود یک بازی حیثیتی بود. هر چه نباشد با حرف‌وحدیث‌های زیادی از این تیم جدا شدی و در اصفهان خیلی اذیتت کردند.
- راستش من هیچ‌وقت به‌خاطر کسی بازی نکردم. برایم فرقی نمی‌کند با تیم صدر جدول بازی کنم یا تیم چهاردهم. همیشه در زندگی‌ام با این روحیه به میدان رفتم و کاری به حواشی نداشته و الان هم نمی‌خواهم داشته باشم. من در زمین کارم را انجام دادم و گیتی‌پسند یا تیم‌‌های دیگر برایم فرقی نداشت. مهم این بود که تیمم قهرمان شود و جام را به دست بیاوریم.
* از فینال بگذریم. چهارمین عنوان آقای‌گلی. تابه‌حال تعداد گل‌هایت در لیگ برتر را شمرده‌ای؟
- بله. با احتساب گل‌های لیگ امسال، تاکنون 286گل به ثمر رسانده‌ام.
* می‌گویند مهدی جاوید شاید به اندازه گل‌های زده‌اش، پاس گل داده است! پاس‌گل‌هایت را هم حساب کرده‌ای؟
- دقیق نشمردم، اما فکر می‌کنم هر فصل بیست‌سی پاس گل می‌دهم و اگر بخواهند عنوان «بهترین پاسور گل» لیگ را هر سال اعلام کنند، باید نام من را بگویند. شاید بتوانم این را به‌جرئت بگویم که از عنوان آقای‌گلی خوشم نمی‌آید و بیشتر دوست دارم من را پاسور گل بدانند.
* همین‌طور هم هست. خیلی‌ها تو را در فوتسال ایران با عنوان پاسور گل می‌شناسند.
- چون در خدمت تیم بازی می‌کنم و همیشه اگر موقعیتی به دست بیاورم، حاضرم از آن به نفع هم‌تیمی‌هایم بگذرم و پاس بدهم. هیچ‌وقت آقای گلی هدفم نبوده، اما خب لطف خدا شامل حالم شده است و این عنوان را به دست آوردم.
* چند بار فاتح لیگ برتر شدی؟
- 2 بار. یک‌بار با گیتی‌پسند و یک‌بار هم همین امسال با مس سونگون توانستم عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورم.
* سقف آرزوهایت کجاست؟ یک‌بار گفته بودی دوست داری در فینال جام‌جهانی بازی کنی.
- جام‌جهانی2016 تا نیمه‌نهایی آمدیم و اگر بدشانس نبودیم، می‌توانستم به آرزوی حضورم در فینال جام‌جهانی برسم. الان هم با توجه به اینکه سال آینده جام‌جهانی فوتسال را در پیش داریم، خیلی دوست دارم تیم ملی فوتسال ایران به فینال جام‌جهانی برسد. همه مردم ایران دوست دارند تیم ملی فوتسال به فینال جام جهانی برسد و به نظر من ما این توانایی و استحقاق را داریم.
* برسیم به وضعیت فوتسال مشهد. یک زمانی تو، حسین طیبی، قدرت بهادری و... نسل طلایی بازیکنان جوانی بودید که از علم‌وادب به فوتسال کشور معرفی شدید، اما الان دیگر مدتی است که فوتسال مشهد ستاره‌هایی در حدواندازه شما به تیم ملی معرفی نکرده است. دلیل این مسئله چیست؟
- این مسئله طبیعی است. گاهی اوقات در یک مقطع زمانی یکهو 10 ستاره در سطح کشور درخشان ظاهر می‌شود و گاهی هم ممکن است در یک مقطع حتی تیم ملی یک ستاره هم نداشته باشد. این مسئله خیلی کلی و در سطح کلان است و فقط مربوط به فوتسال مشهد نیست. به نظرم این تقصیر کسی هم نیست.
* نظرت درباره عملکرد فرش‌آرا در لیگ برتر فوتسال چیست؟ چرا فرش‌آرا در این سال‌ها نتوانسته است قهرمان لیگ برتر شود؟
- فرش‌آرا در 2 سال اخیر خیلی خوب کار کرده است. اگر اشتباهات داوری نبود، شاید این تیم امسال می‌توانست در جمع 4 تیم نهایی باشد. از طرفی همین که یک مربی بومی بالاسر این تیم است، خودش لذت‌بخش است. به‌هر‌حال مشهد ظرفیتش را دارد تا روزی تیمی در حد قهرمانی ببندد و به این عنوان برسد.
* ممکن است مهدی جاوید فوتسالش را در مشهد تمام کند؟
- در فوتسال هیچ‌وقت نمی‌توان از آینده مطمئن بود. متأسفانه قراردادها در فوتسال ایران معمولا یک‌ساله است و کسی از 5 سال آینده‌اش خبر ندارد. این بزرگ‌ترین ضعف فوتسال ایران است. اما چراکه نه، خیلی خوش‌حال می‌‎شوم بتوانم در خدمت یک تیم از مشهد، قهرمان لیگ برتر فوتسال شوم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->