تصادف زنجیره‌ای در جاده شیروان به فاروج ۳ مصدوم بر جا گذاشت (۶ شهریور ۱۴۰۴) آیا بابک زنجانی به پلیس فتا احضار شد؟ (۶ شهریور ۱۴۰۴) واکنش پلیس راهور به صدور گواهینامه موتور سیکلت برای بانوان؛ اقداماتی در حال انجام است +فیلم ویدئو | توقیف گواهینامه ۲۰ هزار راننده متخلف از ابتدای شهریور ۱۴۰۴ اعلام زمان نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۴+ زمان ثبت نام ویژگی‌های یک شهر دوستدار کودک چیست | شهری که می‌خواهد صدای کودکان را بشنود ویدئو | دستگیری سارق سنگ قبر یک هنرمند از قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران بهره‌برداری از هفت طرح بهداشتی در مشهد همزمان با هفته دولت فرآیند اعلام حضور داوطلبان در ارزیابی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۴ آغاز شد گلایه دانشجویان دانشگاه آزاد به پرداخت شهریه زودهنگام و محدودیت انتخاب واحد ماجرای قتل وحشتناک مدیر ساختمان و همسرش توسط مرد همسایه جزئیات ساعات کاری کارمندان دولت پس از ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ + فیلم روند افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی باید متوقف شود جلوگیری از سقط بیش از ۱۰ هزار جنین در کشور با اجرایی شدن طرح نفس افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی مردود است دو مکمل غذایی که پیری پوست را تسریع می‌کنند یک جاده غیرمجاز به درازای ۸ کیلومتری در جنگل‌های گیلان کشف شد بیماران فشار خون بالا چه چیز‌هایی را نباید در وعده‌های غذایی خود مصرف کنند؟ استرداد متهم کلاهبرداری ۵۰ هزار دلاری به کشور اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید (۶ شهریور ۱۴۰۴) آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت سال ۱۴۰۴، فردا، ۷ شهریورماه، است زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری مشخص شد پاسخ گویی آبفا به سؤالات ریزودرشت مردم مشهد نیم‌روزی با شهروندان در امور مشترکان آب مناطق ۲  و ۴  مشهد | گلایه‌هایی برای گرانی آب ناترازی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی و تعداد خوابگاه‌های دانشجویی نگاهی به مشاوره های پیش از طلاق و اثرگذاری شان در سازش زوجین در خراسان رضوی | نجات خانواده از «تصمیم» تا «مسیر» به این دلایل روی کاناپه نخوابید جدیدترین اعترافات زوج سارق: زن‌هایی که طلای زیادی داشتند سوژه ما بودند آیا پاکسازی کبد در درمان بیماری‌های کبدی مؤثر است؟
سرخط خبرها

رئیس سازمان بهزیستی: مدارس جدید با تمرکز بر مهارت‌های شغلی و سلامتی راه‌اندازی می‌شوند

  • کد خبر: ۳۲۴۷۵۸
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
رئیس سازمان بهزیستی: مدارس جدید با تمرکز بر مهارت‌های شغلی و سلامتی راه‌اندازی می‌شوند
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در نظر داریم مدارسی برای ایجاد مهارت تشکیل دهیم که آموزش مهارت‌های شغلی، سلامتی و شادابی در کنار تحصیل ارائه می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای سازمان بهزیستی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش موضوع مهارت آموزی برای نوجوانان تحت آسیب بررسی شد.

جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به سه رویکرد کلان در کنترل آسیب‌های اجتماعی پس از انقلاب اسلامی گفت: در رویکرد اول، رویکردی اخلاقی، آخرت‌گرایانه و مبتنی بر تذکر و تأثیرگذاری بر دنیای شناختی افراد مدنظر بود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به رویکرد دوم بیان کرد: رویکرد نخست، پس از یک دهه به رویکردی کنترلی-پلیسی تغییر یافت و تمرکز بر کنترل پلیسی بود با این باور که افزایش نظارت، آسیب‌ها را کاهش می‌دهد. این رویکرد تا سال ۱۳۷۵ ادامه یافت.

وی با اشاره به رویکرد سوم افزود: این رویکرد شامل شکل‌گیری نگاه علمی-اجتماعی به آسیب‌ها با ایجاد نهاد‌هایی مانند هیئت‌های حل اختلاف در دادگستری، مراکز مراقبت پس از خروج از زندان، پلیس اجتماعی و گسترش مشاوره و مددکاری در زندان‌ها بود که رویکردی صحیح است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور متذکر شد: با همین رویکرد، اورژانس اجتماعی و فعالیت‌های اجتماع محور با هدف توانمندسازی و افزایش تاب‌آوری راه‌اندازی شد.

حسینی با اشاره به پیشنهاداتی در حوزه دانش‌آموزی متذکر شد: در مدارس به استقرار نظام مددکاری اجتماعی در کنار مشاوره نیازمندیم. فقدان مددکاری اجتماعی یکی از دلایل اصلی ناکامی در کنترل آسیب‌های دانش‌آموزی است.

مشارکت دانش آموزان و والدین در فرایند کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی با اشاره به اجرای «طرح هدایت» بیان کرد: این طرح در دوره مدیریت بنده در آموزش و پرورش تجربه شد و با مشارکت دانش‌آموزان، معلمان و اولیای علاقه‌مند در هر مدرسه در قالب مداخلات حرفه‌ای و درون مدرسه‌ای تجربه شد که هدف، درگیرکردن مدرسه در فرایند کاهش آسیب‌ها از طریق مددکاری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیشنهاد الگوبرداری از «طرح دانستان» (مدارس مهارت) گفت: اخیراً با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان فنی‌وحرفه‌ای توسط مرکز صبح رویش مدارسی با عنوان "دانستان" ایجاد شد. در نظر داریم مدارسی از مهارت و دانستن ایجاد کنیم که آموزش مهارت‌های شغلی، سلامت، شادابی و کارگاه‌های تولیدی را در کنار تحصیل ارائه می‌دهند. دانش‌آموزان در این مدارس از مرحله دانش تا تولید و فروش محصولات همراهی می‌شوند.

حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی برای اتصال نسل‌ها متذکر شد: باید بتوانیم در قالب فعالیت‌های متنوع بر گسست نسلی غلبه کنیم به عنوان مثال با برگزاری برنامه‌های ورزشی (دوچرخه سواری، کوهپیمایی) با مشارکت همه اعضای خانواده از جمله فرزندان، والدین، مادر بزرگ و پدر بزرگ و فعالیت‌های هنری، علمی و کتابخوانی خانوادگی برای ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی و تولید سرمایه اجتماعی.

وی با اشاره به راه‌اندازی «مدارس مهر و گفت‌و‌گو» یا «باشگاه پیشکسوتان» گفت: در این مدارس، فعالیت‌های آموزش بازنشستگی و سالمندی را با نشاط و هنر ارائه می‌کنیم و می‌توان با استفاده از سالمندان، آموزش‌های مبتنی بر همیاری را در قالب طرح بهزیست محله ارائه داد. همچنین این سالمندان می‌توانند به عنوان راهنمایان بالینی چند مدرسه را تحت پوشش قرار بدهند و از این طریق به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

وی در پایان متذکر شد: در مرحله بعد، جوانانِ تحت پوشش مدارس دانستان، مراکز شبه خانواده، زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت از طریق تسهیلات اشتغالزایی (مانند پنل‌های خورشیدی) به فرصت‌های کاری پایدار متصل خواهند شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->