تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
سرخط خبرها

پوتین در همه‌پرسی روسیه پیروز شد

  • کد خبر: ۳۲۶۳۲
  • ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
پوتین در همه‌پرسی روسیه پیروز شد
کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه پس از شمارش ۹۹/۰۱ درصد از آرای اخذ شده اعلام کرد، ۷۸/۰۳ درصد از روس‌ها از اصلاحات قانون اساسی این کشور حمایت کردند.

 به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت: ۲۱/۱۶ درصد از رأی‌دهندگان نیز مخالف این اصلاحات قانون اساسی هستند.

 

با این میزان رأی به دست آمده ولادیمیر پوتین در رفراندومی که به او اجازه ماندن در قدرت تا ۲۰۳۶ را می‌دهد، پیروز شد.

 

پوتین ۶۷ ساله از دو دهه پیش به عنوان رئیس‌جمهوری و نخست وزیر در قدرت است. او اکنون از زمان ژوزف استالین بیشترین حضور را در رأس قدرت داشته است.

 

رفراندوم سراسری روسیه درخصوص اصلاحات قانون اساسی این کشور ابتدا برای ۲۲ آوریل سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود اما به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

 

کمی بعد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که این رفراندوم اول ژوئیه (۱۱ تیرماه) برگزار می‌شود. ساکنان مسکو و نیژنی نووگورود در این انتخابات از طریق رأی‌گیری از راه دور که از ۲۵ تا ۳۰ ژوئن برگزار شد، شرکت کردند.

 

پوتین ژانویه به طور غیرمنتظره اصلاح قانون اساسی را اعلام کرد، قبل از اینکه در دقیقه نود بندهایی را به آن بیفزاید که به لحاظ تئوری به او اجازه نامزدی برای دو دوره دیگر ریاست‌جمهوری بعد از پایان دوره کنونی‌اش در سال ۲۰۲۴ را می‌دهند.

 

قانون اساسی اصلاح شده همچنین برخی اصلاحات اصلی دربرگیرنده اصول اجتماعی نظیر ایمان به خدا و ازدواج به عنوان تنها مجوز قرار گرفتن زن و مرد در کنار یکدیگر و مخالفت با ازدواج هم‌جنسگرایان را تقویت می‌کند.

 

اصلاحات پیشنهاد شده همچنین قصد دارند تا از حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه حفاظت کنند و هرگونه تلاش یا درخواست برای واگذاری بخشی از خاک این کشور را ممنوع می‌کنند.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->