دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

مبارزه با آفت ملخ در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۲۷۰۶
  • ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
مبارزه با آفت ملخ در خراسان رضوی
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از گسترش مبارزه با آفت ملخ در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه حلاج‌نیا افزود: مبارزه با آفت ملخ بومی در چندین شهرستان از جمله سبزوار، جوین و تربت‌جام دارای بیشترین سطح از آفت زدگی است در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: در سایر شهرستانها مانند گناباد، فریمان، رشتخوار، خوشاب و تایباد نیز مبارزه انجام شده و پایش مستمر نیز در حال اجراست.

 

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ملخ‌های بومی هر سال در این استان مشاهده شده و مبارزه با آنها صورت می‌گیرد و به محض مشاهده کانون ملخ با مبارزه فوری اجازه گسترش به آنان داده نمی‌شود.

 

آفت ملخ به وضعیتی گفته می‌شود که رفتار این حشره در پی افزایش بارندگی سالیانه پس از یک دوره خشکسالی و تحریک برای تولید مثل به حالت طغیان درآید.

 

در صورت وقوع چنین شرایطی جمعیت انبوه ملخ‌ها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت جمعی می‌زنند و با حمله به مزارع، زیان‌های بسیار وارد می‌کنند.


پیش از این مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی از هجوم ملخ‌های صحرایی در پی بارندگی‌های اخیر به مناطقی از کشور از جمله هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب استان کرمان و جزیره قشم خبر داده و گفته بود: هجوم ملخ می‌تواند تهدیدی جدی برای زمین‌های کشاورزی و عرصه‌های طبیعی باشد.


ملخ صحرایی که از شبه جزیره عربستان، امارات متحده عربی و عمان وارد ایران شده است می‌تواند روزانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر و پوره ملخ (بچه ملخ) می‌تواند روزانه بین چهار تا هشت کیلومتر مسافت را طی کند.

 

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->