وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

بازار داغ کتاب‌های بورس در کتاب‌فروشی‌های | ظهور موج تازه‌ای از مشتریان کتاب‌فروشی‌ها

  • کد خبر: ۳۲۹۰۴
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
بازار داغ کتاب‌های بورس در کتاب‌فروشی‌های | ظهور موج تازه‌ای از مشتریان کتاب‌فروشی‌ها
این روز‌ها فروش کتاب‌های بورس گونه جدیدی از مشتریان را وارد کتاب‌فروشی‌ها کرده است. کتاب‌فروشی‌های مهم مشهد که در بسیاری از مواقع میزبان علاقه‌مندان به هنر و ادبیات بوده‌اند، این روز‌ها با موج تازه‌ای از مشتریان خود روبه‌رو شده‌اند که برای خرید کتاب‌های بورس مراجعه می‌کنند.
امیری|شهرآرانیوز، این روز‌ها فروش کتاب‌های بورس گونه جدیدی از مشتریان را وارد کتاب‌فروشی‌ها کرده است. کتاب‌فروشی‌های مهم مشهد که در بسیاری از مواقع میزبان علاقه‌مندان به هنر و ادبیات بوده‌اند، این روز‌ها با موج تازه‌ای از مشتریان خود روبه‌رو شده‌اند که برای خرید کتاب‌های بورس مراجعه می‌کنند. این افراد کتاب‌هایی را جست‌وجو می‌کنند تا بتوانند به کمک آن‌ها معلومات خود را درباره نحوه معاملات بورسی بالا ببرند. در حقیقت فراگیرشدن بازار بورس و حضور حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور در این بازار معاملاتی، سبب شده است برخی کتاب‌فروشی‌ها که تاکنون کتاب‌هایی در این زمینه در قفسه‌هایشان موجود نبوده است، حالا چند عنوان مهم از کتاب‌های بورس را در اولویت فهرست درخواستی‌شان از انتشاراتی‌ها قرار دهند.
 
از نظر برخی فعالان حوزه فروش کتاب، همین که پای افراد تازه‌ای به کتاب‌فروشی‌ها باز شده است، ولو برای کوتاه‌مدت اتفاق خوبی است، اما در مقابل برخی دیگر از کتاب‌فروشان معتقدند حضور این مشتریان مقطعی است و کمکی به بازار کتاب به‌صورت کلی نمی‌کند و اتفاق فرهنگی در این میان رخ نمی‌دهد.
 

چاپ ۲ عنوان کتاب در زمینه بورس

 
انتشارات و کتاب‌فروشی آبان از آن دست مراکز فروش کتاب است که باتوجه‌به نیاز و استقبال مردم از بورس ۲ عنوان کتاب در این زمینه چاپ کرده است. امید خواجوی، مسئول این کتاب‌فروشی با بیان اینکه هر روز بیش از ۱۰ جلد کتاب بورس در این کتاب‌فروشی به فروش می‌رسد، می‌گوید: تقاضای مردم برای تهیه این کتاب‌ها به‌شدت زیاد شده است، از همین‌رو ما هم ۲ عنوان کتاب با نام‌های «تحلیل تکنیکال بازار سرمایه» و «نکات کلیدی در بورس» چاپ کرده‌ایم.

به گفته امید خواجوی فروش کتاب در این زمینه تا پیش از این در حد صفر بوده است، اما الان هر روز مراجعان زیادی برای تهیه کتاب‌های بورس به کتاب فروشی مراجعه می‌کنند.

او معتقد است هر موضوعی که سبب شود مردم به خواندن کتاب روی آوردند، می‌تواند اتفاق خوبی باشد.
 
 
 
بازار داغ کتاب‌های بورس در کتاب‌فروشی‌های مشهد| ظهور موج تازه‌ای از مشتریان کتاب‌فروشی‌ها

 

هر دوره مشتری‌های جدید وارد کتاب‌فروشی‌ها می‌شوند

 
«شهر کتاب» از دیگر کتاب‌فروشی‌های مطرح مشهد است که استقبال از کتاب‌های بورسی در آن رشد چشمگیری داشته است. آن‌گونه که ابراهیم بالا پژوه، مدیر این کتاب‌فروشی، بیان می‌کند، از زمان داغ‌شدن بازار بورس تا کنون هر ماه حدود ۶۰ کتاب در این زمینه فروخته می‌شود که این رقم به نسبت سابق حدود ۵ برابر شده است.
 

بالا پژوه با بیان اینکه کتاب‌ها بر اساس نیاز مخاطب تهیه می‌شوند، ادامه می‌دهد: الان نیاز مخاطب و مراجعه زیاد آن‌ها سبب شده است این کتاب‌ها را در کتاب‌فروشی عرضه کنیم.
 

او زیادشدن حجم مشتریان را دلیلی بر بهترشدن بازار کتاب نمی‌داند و می‌گوید: هر کتابی مخاطب خودش را دارد. این‌طور نیست که بگوییم افرادی که برای خرید کتاب بورس می‌آیند، کتاب‌خوان هستند و مشتریان ثابت ما می‌شوند. هر کتابی مخاطب خودش را دارد و مشتریان کتاب‌های بورس، قشر تازه‌ای از مشتریان هستند که در مقطعی مراجعه می‌کنند.
او ادامه می‌دهد: فعلا تب بورس داغ است. پیش از این هم بازار بازاریابی شبکه‌ای داغ بود، حتی بیشتر از الان. تعداد زیادی از افراد به‌دنبال کتاب‌های موفقیت و شیوه‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌آمدند، اما الان نمی‌دانم چطور شده و آیا بازار این کار افت کرده است که دیگر مشتریان زیادی برای خرید کتاب‌هایشان نمی‌آیند؟ به هر حال الان بازار کتاب‌های بورس داغ است.
 

او معتقد است استقبال از کتاب و کتاب‌فروشی‌ها می‌تواند اتفاق خوبی باشد، اما نه آن‌قدر که انتظار داشته باشیم بازار کتاب را برای همیشه بهبود ببخشد.
 

کتاب بورس نداریم، اما متقاضی زیاد داریم

 
«هیراد» از دیگر کتاب‌فروش‌های مطرح مشهد است که معمولا در حوزه‌های خاصی فرهنگی و ادبی فعالیت می‌کند و چندان با داغ‌شدن بازار کتاب در حوزه خاصی همراه نیست. از همین‌رو است که در این کتاب‌فروشی هیچ کتابی در زمینه بورس یافت نمی‌شود. واعظی، مدیر این کتاب‌فروشی، دراین‌باره می‌گوید: ما در این زمینه کتابی نداریم، اما هر روز برای این کتاب‌ها مراجعه می‌شود. برخی افراد فهرستی از کتاب‌های بورسی تهیه کرده‌اند و نام تک‌تک آن‌ها را می‌برند، اما از آنجا که حوزه فعالیت ما متفاوت است، این کتاب‌ها را تهیه نمی‌کنیم.
 

واعظی با بیان اینکه برخی دیگر از همکارانشان استقبال زیادی از فروش این کتاب‌ها کرده‌اند، درباره این موضوع نظری ندارد.
 

اتفاق فرهنگی در این میان رخ نمی‌دهد

 
درحالی که مدیران برخی کتاب‌فروشی‌ها معتقدند بازشدن پای افراد جدید به کتاب‌فروشی حتی برای دوران مقطعی اتفاق خوبی است، مدیر کافه کتاب آفتاب نظر دیگری دارد. به عقیده عابس قدسی افزایش عرضه و تقاضا در حوزه کتاب‌های بورس بیشتر اتفاقی اقتصادی است تا رخدادی فرهنگی و نمی‌توان گفت استقبال زیاد مردم از کتاب‌های بورس اتفاق فرهنگی را رقم می‌زند.
 

قدسی درباره عرضه کتاب در زمینه بورس در کافه کتاب آفتاب می‌گوید: در این زمینه خیلی مراجعه داشتیم، اما ما در این حوزه فعالیت نمی‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->