آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

۸ کتاب برای آموزش بورس و ورود به بازار سرمایه

  • کد خبر: ۳۳۳۰۳
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
۸ کتاب برای آموزش بورس و ورود به بازار سرمایه
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم کشورمان در بورس، دلیل کافی برای ضرورت بالا رفتن سطح دانش این افراد است که تعداد زیادی از آن‌ها تازه‌کار و تازه‌وارد هستند. پس مطالعه کتاب‌هایی در زمینه بورس می‌تواند به بالارفتن سطح دانش این افراد کمک کند.
به گزارش شهرآرانیوز، تعداد زیادی از فعالان در زمینه بورس، از دانش کافی در زمینه مسائل اقتصادی و به‌ویژه بورس برخوردار نیستند که این مسئله می‌تواند ضمن آسیب‌رساندن به این بازار معاملاتی، ضرر و زیان مالی زیادی برای سهام‌داران به همراه داشته باشد. از این رو مطالعه کتاب‌های تخصصی می‌تواند تا حد زیادی راهگشا باشد. در مطلب زیر چند کتاب در زمینه بورس معرفی می‌کنیم که تا حدامکان می‌تواند از اشتباهات رایج سهام‌داران به‌ویژه تازه‌وارد‌ها بکاهد و دانش این افراد را بالا ببرد.
 
 
کتاب‌هایی برای تازه‌واردان بازار بورس
 

«تحلیل تکنیکال بازار سرمایه»، کتابی کاربردی در زمینه بورس

کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی تقریبا در همه قفسه‌های اقتصادی کتاب‌فروشی‌ها یافت می‌شود. این کتاب از معروف‌ترین، کاربردی‌ترین و مفید‌ترین کتاب‌ها در زمینه آموزش بورس است که البته با ترجمه‌های مختلفی روانه بازار شده است.
تحلیل تکنیکال حدود ۳ قرن قدمت دارد و در آن می‌توان استفاده از شاخص‌های تکنیکال و ترسیم نمودار‌های تکنیکال را مشاهده کرد.
این کتاب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که بورس را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنند.
 
 

 
کتاب‌هایی برای تازه‌واردان بازار بورس
 

به زبان آدمیزاد در باره سرمایه‌گذاری در سهام

«سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد» از دیگر کتاب‌ها در زمینه بورس است که به‌وسیله پاول ملاژنوویچ، کارشناس، نویسنده و مشاور مالی شناخته شده، نوشته شده است. شخصی که بیش از ۲۰ سال در زمینه سرمایه‌گذاری، تدریس و مشاوره بازار بورس فعالیت داشته است.
کتاب شامل ۵ بخش است، در بخش اول با مفاهیم اولیه برای شروع سرمایه‌گذاری در بازار بورس آشنا می‌شویم. در بخش دوم به نکاتی اشاره می‌شود که پیش از شروع به معامله باید به آن‌ها توجه کنیم. بخش سوم به چگونگی شناسایی سهم‌های برنده اختصاص دارد. بخش چهارم درباره معرفی روش‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری است. در بخش آخر با عنوان ده‌تایی‌ها، ۱۰ استراتژی سرمایه‌گذاری موفق به‌عنوان مکمل بازار سهام ارائه شده است.
 

 
 
کتاب‌هایی برای تازه‌واردان بازار بورس
 

«صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس» اثری از نویسنده‌ای ایرانی

«صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس» اثر «نسیم کردستانی» از جمله کتاب‌ها در زمینه بورس است که با‌توجه‌به شرایط این روز‌های استقبال مردم از بازار معاملاتی بورس، می‌تواند بسیار راهگشا باشد. درباره این کتاب آمده است: «امروزه بسیار شنیده می‌شود که علاوه‌بر پس‌انداز در بانک راه دیگری هم برای استفاده از پس‌انداز‌ها وجود دارد و آن این است که فردی عادی می‌تواند در مالکیت واحد‌های تولیدی و تجاری بزرگ مشارکت کند و از نتایج مشارکت و سرمایه‌گذاری خود به‌سادگی بهره‌مند شود. همه افراد جامعه ما بورس را نمی‌شناسند و با نحوه سرمایه‌گذاری در آن و فواید و سودمندی‌های ناشی از آن آشنا نیستند.»
این کتاب را «دیباگران تهران» چاپ کرده است.
 

 
کتاب‌هایی برای تازه‌واردان بازار بورس
 

فهم اصطلاحات سخت با «فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس»

لغات و اصطلاحات تخصصی اقتصادی به‌ویژه در زمینه بورس از جمله مسائلی هستند که با مراجعه به کتاب «فرهنگ تشریحی اصطلاحات معامله‌گری در بازار بورس»، اثر مهدی حبیب الهی، می‌توانند حل شوند. این کتاب دربرگیرنده اصطلاحات و لغات اصلی استفاده‌شده در بازار بورس و فارکس است. علاوه بر اینکه هر لغت معادل فارسی دارد، برای هر لغت به‌صورت تشریحی درباره مفهوم اصلی آن عبارت توضیحات لازم داده شده است.
برای نخستین‌بار در ایران است که چنین فرهنگ تخصصی درباره بورس و فارکس منتشر شده است.
 

 
 
کتاب‌هایی برای تازه‌واردان بازار بورس
 

 

معامله بی‌طرفانه با «گشت تصادفی در وال‌استریت»

در صورتی که قصد دارید در حال آموزش معاملات بورسی، شخصی بی‌طرف در معاملات معلم شما باشد، بهتر است به سراغ کتاب «گشت تصادفی در وال‌استریت» نوشته برتون مالکیل بروید. بیشتر مخاطبان برای این سراغ این کتاب رفته‌اند که برخی کتاب‌های سرمایه‌گذاری را به این اندازه قابل اعتماد ندیده‌اند، زیرا نویسندگانشان بیشتر می‌خواهند یک معامله را جوش دهند تا اینکه بخواهند شما را آگاه کنند.
این کتاب که با زبانی ساده و در عین حال هوشمندانه نوشته شده است، می‌تواند دانش بورس افراد را تا حد زیادی بالا ببرد.
 

 
کتاب‌هایی برای تازه‌واردان بازار بورس
 

کلاسیک و پرفروش درباره سود‌های غیرعادی

کتاب «سهام عادی و سود‌های غیرعادی» نوشته فیلیپ فیشر به‌عنوان اثری کلاسیک در حوزه حسابداری و مالی شخصی، جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز در زمینه سرمایه‌گذاری در سال ۱۹۵۸ بود.
این کتاب چراغ راه بزرگانی نظیر وارن بافت بود که اکنون پس از گذشت نیم قرن هنوز هم می‌تواند در انتخاب سهام شرکت‌های روبه‌رشد در بلندمدت راهنمای خوبی باشد.
بعضی از شرکت‌هایی که او در کتابش به آن‌ها اشاره کرده است، حالا دیگر وجود ندارند و بعضی از مثال‌هایش نوعی حس نوستالژیک در خواننده به وجود می‌آورد. مثلا در سال ۱۹۵۸ که تلویزیون رنگی تازه وارد بازار شده بود، او توانسته بود پیش‌بینی کند که روزی تلویزیون‌های صفحه تخت تولید خواهند شد.
فیشر در این کتاب با استفاده از سؤالاتی، چون «چگونه می‌خواهید آنچه را که رقبا انجام نداده‌اند، به انجام برسانید؟» به نتایج شگفت‌انگیزی رسیده است.
مطالعه این کتاب درباره سرمایه‌گذاری می‌تواند به دانشجویان رشته مدیریت، تحلیلگران تازه‌کار اوراق بهادار و سرمایه‌گذاران شخصی از جمله فعالان حوزه بورس یاری برساند.
 
 

 

 
کتاب‌هایی برای تازه‌واردان بازار بورس
 

ارزش سرمایه‌گذاری با «سرمایه‌گذاری ارزشی»

اگر به‌دنبال کتابی مطمئن برای سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌گردید، کتاب «سرمایه‌گذاری ارزشی» گزینه مناسبی محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن تعصبات نویسنده، این کتاب تا حدود زیادی بی‌طرفانه نوشته شده است و آن را می‌توان کتابی ارزشمند دانست. درصورتی که مخاطب کتاب نسبتا تازه‌کار باشد، به لغت‌نامه تخصصی اصطلاحات مالی نیاز خواهد داشت، زیرا نویسنده فرض را بر این گذاشته است که مخاطبش از قبل با این اصطلاحات آشنایی دارد.
خوب است بدانید در این کتاب اسم شخصی به نام گراهام مدام در کتاب اشاره می‌شود که منظور بنجامین گراهام است، کسی که تجزیه و تحلیل اوراق بهادار را اختراع کرد. او به همراه دیوید داد، کتاب تجزیه و تحلیل اوراق بهادار را در سال ۱۹۳۴ به نگارش درآورد.
به هر حال بر اساس نظر صاحب‌نظران، کتاب سرمایه‌گذاری ارزشی کتاب خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.
 

 
کتاب‌هایی برای تازه‌واردان بازار بورس
 

داستان موفقیت یک سفته‌باز در «خاطرات یک کارگزار»

کتاب «خاطرات یک کارگزار» نوشته ادوین لفور در سال ۱۹۲۳ منتشر شد. این کتاب درباره سفته‌بازی بدنام و اولین معامله‌گر روزانه موفق دنیاست. این کتاب که ابتدا به‌صورت مجموعه‌هایی در روزنامه Saturday Evening Post به چاپ می‌رسید، به بررسی طمع، ترس و حسادت پرداخته و جست‌وجوی بی‌رحمانه‌ای برای رسیدن به شهرت و ثروت را بررسی کرده است.
از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به سبک نوشتار آن اشاره کرد که به شیوه تاریخ گذشته نوشته شده است. همچنین استفاده زیاد از اصطلاحات قدیمی بازار و لغات و اصطلاحات روزنامه‌نگاری از دیگر ویژگی‌های نوشتاری این کتاب محسوب می‌شود.
او در این کتاب بیان می‌کند که بازار‌ها تنها می‌توانند رشد یا افت کنند و سرمایه‌گذاران همیشه بر پایه ترس و طمع عمل می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->