فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نجات ۲ دختر از حادثه آتش سوزی در نیمه شب

  • کد خبر: ۳۲۹۴۷
  • ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
نجات ۲ دختر از حادثه آتش سوزی در نیمه شب
حریق گسترده یک منزل مسکونی با همت آتش‌نشانان به‌خیر گذشت. حادثه این حریق گسترده در یک منزل مسکونی ساعت یک بامداد ۱۴ تیر به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مشهد گزارش شد. براساس اظهارات شاهدان، اعضای یک خانواده درون آتش گرفتار شده بودند. مکان آتش‌سوزی در بولوار امیریه بود.
محمد جواد ابوعطا/ شهرآرانیوز - چشم که باز کردند، در میان دود و آتش گرفتار شده بودند. به قصد فرار به سمت خروجی دویدند، اما راهشان بسته بود. در ادامه مسیر مجبور شدند به آشپزخانه و از آنجا به تراس پناه ببرند، اما دختران جوان موقتا از خطر جسته بودند و راه گریز دیگری نداشتند.
حادثه این حریق گسترده در یک منزل مسکونی ساعت یک بامداد دیروز به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مشهد گزارش شد. براساس اظهارات شاهدان، اعضای یک خانواده درون آتش گرفتار شده بودند. ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد تیم‌های امداد و نجات ۲ ایستگاه ۳۰ و ۳۵ را از الهیه و بزرگراه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی (میثاق) به محل اعزام کرد.
مکان آتش‌سوزی در بولوار امیریه بود. مشاهدات اولیه آتش‌نشانان حاکی از آن بود که حریق در طبقه اول یک ساختمان پنج‌طبقه رخ داده و به علت دودگرفتگی و احتمال مخاطرات بعدی، ساکنان دیگر واحد‌ها به خیابان آمده‌اند، اما از سرنوشت ساکنان واحد حادثه دیده که محل زندگی یک خانواده چهار نفره بود، خبری در دست نبود.

پناهنده در تراس
بررسی‌ها نشان داد که ۲ خانم جوان در تراس این واحد که مشرف به محوطه باز این ساختمان بود، پناه گرفته‌اند. اما از وضعیت دیگر اعضای این خانواده خبری در دست نبود.
امدادگران بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول با شیلنگ‌کشی از طریق راه‌پله‌ها خود را به پشت در این واحد رساندند و پس از گشودن در منزل، عملیات اطفا را آغاز کردند. گروهی دیگر هم با استفاده از نردبان، خود را به تراس این ساختمان رساندند.
آتش‌نشانان ابتدا ۲ دختر جوان را به گوشه‌ای از تراس که خطر جانی آن‌ها را تهدید نمی‌کرد، منتقل کردند. دختران جوان به آتش‌نشانان اطمینان دادند که به جز آن‌ها هیچ‌کس دیگری در منزل نیست.
امدادگران عملیات اطفا را از تراس آشپزخانه آغاز کردند و دو گروه آتش‌نشان تنها زمانی از دوطرف به هم رسیدند که توانستند آتش را مهار کنند. پس از آن عملیات لکه‌گیری به منظور پیشگیری از بازگشت آتش را آغاز کردند.

نجات در دقایق خاموشی
رئیس ایستگاه ۳۵ آتش‌نشانی مشهد با اشاره به اینکه ۲ دختر هجده و بیست‌وچهار ساله در این حریق دچار دودزدگی و ترس ناشی از حریق شده بودند، اعلام کرد: این افراد در دقایق اولیه پس از اطفا از طریق راه‌پله‌ها به فضای باز منتقل شدند و به منظور مداوا تحویل تکنسین‌های اورژانس شدند که در محل پس از دریافت خدمات درمانی به صورت سرپایی مداوا شدند.
سرآتشیار هاشم پیرازغدی درباره دیگر جزئیات حادثه بیان کرد: این حریق ساعت یک بامداد رخ داد و والدین این دختران در منزل نبودند و، چون هنگام حادثه دختران جوان خواب بوده‌اند دیر متوجه آتش‌سوزی شده‌اند.

سقوط شبانه یک لامپ تزئینی
به گفته این مسئول آتش‌نشانی، بررسی‌های اولیه کارشناسان در محل حاکی از آن بود که به علت اتصالی برق یکی از لامپ‌های هالوژن به کار رفته در سقف آتش می‌گیرد و روی مبل که درست زیر آن بوده، سقوط می‌کند.
پیرازغدی درباره علت گسترش آتش اعلام کرد: پس از سقوط لامپ هالوژن بر روی مبل، آتش‌سوزی به صورت کندسوز آغاز می‌شود و تنها پس از سوختن مبل و سرایت آتش به پرده‌های پشت سر که منجر به انتشار دود گسترده در ساختمان می‌شود، همسایه متوجه آتش‌سوزی شده و موضوع را به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام می‌کنند.
رئیس ایستگاه ۳۵ آتش‌نشانی مشهد درباره دیگر اقدامات صورت گرفته در این حادثه بیان کرد: کل این ساختمان دچار دودگرفتگی شده بود که آتش‌نشانان با استفاده از یک دستگاه جت‌فن اقدام به تهویه دود کردند و ایمنی را به این ساختمان بازگرداندند.
او با هشدار به وقوع حوادث مشابه از شهروندان خواست هنگام خواب از روشن کردن لامپ‌های هالوژن به کاررفته در سقف‌های کاذب که بیشتر جنبه تزیینی دارند به عنوان چراغ‌خواب پرهیز و حتما از چراغ خواب‌های استاندارد استفاده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->