نخستین پرواز مشهد به کویته؛ گامی مؤثر در توسعه روابط ایران و پاکستان آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح به شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟
سرخط خبرها

گروه‌بندی دانش‌آموزان به قوی و ضعیف از نظر تربیتی غیرقابل قبول است

  • کد خبر: ۳۳۱۰۹۸
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۰
گروه‌بندی دانش‌آموزان به قوی و ضعیف از نظر تربیتی غیرقابل قبول است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش درمورد تقسیم‌بندی دانش‌آموزان به ۲ گروه قوی و ضعیف گفت: نباید اجازه دهیم نظام ارزشیابی به ابزاری برای حذف دانش‌آموزانی تبدیل شود که به هر دلیلی نتوانسته‌اند خوب ظاهر شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضوان حکیم‌زاده در آیین گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری شهرستان‌های استان تهران که با حضور جمعی از مسئولان ارشد وزارتخانه، ائمه جمعه، فرمانداران و مدیران استانی برگزار شد، با اشاره به جایگاه بی‌بدیل معلم در نظام تعلیم و تربیت، گفت: برای نخستین‌بار، آموزش‌وپرورش در صدر اولویت‌های رئیس‌جمهور قرار گرفته است و این موضوع امیدبخش تحولی بنیادین در نظام آموزشی کشور است.

معاون آموزش ابتدایی با طرح این پرسش که «معلم خوب کیست؟» گفت: همه ما می‌دانیم که معلمان نمونه‌ای که امروز تجلیل می‌شوند، نماینده هزاران معلم فداکار، زحمتکش و پرتلاش در سراسر ایران‌اند که در شرایط گوناگون، از کانکس‌های عشایری گرفته تا مدارس مناطق صفر مرزی، چراغ دانایی و توانایی را روشن نگه می‌دارند. اما آنچه در ذهن‌ها ماندگار می‌شود، نه صرفاً دانش علمی، بلکه ویژگی‌های شخصیتی معلم است؛ دلسوزی، مهربانی، حمایت، توجه به مشکلات دانش‌آموز و توانمندی در تغییر مسیر زندگی او.

وی افزود: ما پیرو مکتبی هستیم که پیامبر گرامی اسلام، بزرگ‌ترین معلم و مربی تاریخ، الگوی ماست. خداوند در قرآن کریم، ویژگی‌های شخصیتی پیامبر را برجسته می‌کند؛ معلمی که از جنس مردم است، فاصله نمی‌گیرد، کلاس نمی‌گذارد، بی‌واسطه و صمیمی در کنار امت خود قرار دارد. این همان الگویی است که معلمان ما نیز برخوردار از آن هستند.

حکیم‌زاده با اشاره به برخی رفتار‌های نادرست تربیتی رایج در مدارس، بر لزوم بازنگری جدی در روش‌های آموزشی تأکید کرد و گفت: گروه‌بندی دانش‌آموزان بر اساس قوی و ضعیف، از بین بردن شوق یادگیری در آنان است. این رفتار، از منظر تربیتی غیرقابل‌قبول است. همچنین، نباید اجازه دهیم نظام ارزشیابی به ابزاری برای حذف دانش‌آموزانی تبدیل شود که به هر دلیلی نتوانسته‌اند خوب ظاهر شوند. حذف کودکی ۹ یا ۱۰ ساله از مسیر آموزش، آینده او را نابود می‌کند و این یک تصمیم ضدتربیتی است که باید با آن مقابله کرد.

وی همچنین تأکید کرد: مقایسه کردن دانش‌آموزان، خصوصاً در دوره ابتدایی، روحیه وفاق و کار جمعی را تضعیف می‌کند. دولت چهاردهم، دولت وفاق است و این وفاق باید از مدرسه آغاز شود. در تربیت قرآنی، دعای فردی نداریم؛ همه دعا‌ها جمعی است: ربنا آتنا، ایاک نعبد و ایاک نستعین. در آموزش نیز باید همه با هم رشد کنیم و هیچ‌کس نباید از قطار یادگیری جا بماند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، در بخش پایانی سخنان خود از معلمان نمونه خواست روایت معلمی خود را برای نسل جدید معلمان به اشتراک بگذارند. وی گفت: روایت زیسته شما از معلمی برای ما مهم است. می‌خواهیم این روایت‌ها را در سامانه اجتماعات یادگیری منتشر کنیم تا بهترین منبع برای رشد حرفه‌ای معلمان باشد؛ بهتر از هر کتاب روش تدریس.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->