نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیر خشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیر خشک هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها + فیلم
سرخط خبرها

کشف ۲۰۰۰ دستگاه بیت کوین در ۵ ماه

  • کد خبر: ۳۳۱۱
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
کشف ۲۰۰۰ دستگاه بیت کوین در ۵ ماه
از سوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران مطرح شد

مهدی قرآنی - پدیده جدید برخی از جرائم و وجود نومجرمان در عرصه بزهکاری موضوعی است که روز گذشته از سوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشستی خبری‌اش به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، مطرح و سردار محمد‌کاظم تقوی از کشف 2000 دستگاه ماینر(دستگاه استخراج بیت کوین) در 5ماه نخست امسال خبر داد.
به گفته این مقام ارشد انتظامی استان این مزارع در شهرهایی همچون مشهد، نیشابور، سبزوار، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و درگز کشف شده است که تاکنون 6 مجرم شناسایی و دستگیر شده‌اند و برخی از آن‌ها حتی به سن قانونی هم نرسیده‌اند.
تقوی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا به امروز میزان تماس‌های برقرار شده با سامانه فوریت‌های پلیسی 110 به نسبت مدت مشابه سال پیش ۳۲‌درصد افزایش داشته است که در این مدت همکاران ما بیش از 700هزار عملیات در سطح استان انجام داده‌اند. علاوه بر این میزان عملیات‌های پلیس در امسال به نسبت سال گذشته خود افزایش ۵۵ درصدی داشته است.
او با اشاره به اینکه 18درصد از تماس‌های برقرار شده با 110 قالب راهنمایی، مشاوره و پرسش و پاسخ داشته است، بیان کرد که البته بخش کوچکی هم از تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است.
رئیس پلیس خراسان رضوی به کشفیات مواد‌مخدر نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا به امروز ۱۲ هزار و ۲۰۰ کیلو گرم انواع مواد‌مخدر از سوی همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد‌مخدر خراسان رضوی در سطح استان کشف شده است. همچنین در این مدت تعداد ۱۷ باند قاچاق افیونی شناسایی و متلاشی شده‌اند.
سردار تقوی ادامه داد: در 5ماه نخست امسال جرائم ر‌ایانه‌ایی به نسبت سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش داشته و کشفیات ما در حوزه‌های جرائم مالی، اقتصادی و رایانه‌ای هم رشد چشمگیری داشته است.
این مقام مسئول با طرح این موضوع که آمار دقیق جرائم و کشفیات را در هفته نیروی انتظامی مطرح خواهد کرد، با اشاره به فعالیت مجزای پایگاه‌های پلیس آگاهی، پلیس فتا و پلیس موادمخدر در سطح استان گفت: خوشبختانه ما امروز در شهر مشهد ۶ پایگاه ویژه پلیس تخصصی داریم که همین موضوع موجب شده است موضوعات به صورت ویژه‌تری در کلان‌شهری مثل مشهد به آن پرداخته شود.
تقوی در بخش دیگری از صحبتش به میزان سرقت‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت که درصد سرقت‌های به عنف در سال 97 به نسبت 98 افزایش داشته و در مقابل میزان عملیات‌های پلیس در راستای کشف و دستگیری مجرمان نیز رشد چشمگیری داشته است.
او نزاع‌های دسته جمعی را نیز جزو التهابات امروزی جامعه معرفی و بیان کرد: امروز شاهد استفاده افراد زیادی از سلاح گرم و سرد در نزاع‌های خیابانی هستیم که گاهی برخی از این پرونده‌ها منجر به کشته یا زخمی شدن چند نفر شده است. درست همانند یک پرونده درگیری که چند نفر در پی اختلاف بر سر یک زمین کشاورزی با چاقو به جان همدیگر می‌افتند و در این میان فردی با ضربه قمه به قتل می‌رسد و یا مرد جوانی به ضرب گلوله اسلحه وینچستر در مقابل دیدگان فرزندانش در منطقه طبرسی شمالی کشته می‌شود.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: مأموران پلیس در 140 روز ابتدایی امسال موفق شدند 320 قبضه سلاح شکاری و جنگی در سطح استان را کشف کنند که جدید‌ترین پرونده کشفیات در این حوزه ضبط و توقیف 18سلاح شکاری بود.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->