عامل گرانی مرغ و تخم مرغ، ناهماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه است

  • کد خبر: ۳۳۱۳۹
  • ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
عامل گرانی مرغ و تخم مرغ، ناهماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه و عدم تخصیص ارز عامل افزایش قیمت گوشت، مرغ و تخم‌مرغ است.
به گزارش شهرآرانیوز، معین الدین سعیدی در نشست کمیسیون کشاورزی که با حضورمعاونین وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ کاهش میزان واردات نهاده‌های دامی به دلیل عدم تخصیص ارز و ناهماهنگی میان دستگاه‌های مربوطه است و جالب اینکه نماینده بانک مرکزی در این نشست اطلاعات دقیق از میزان ارز تخصیص به واردات نهاده‌های دامی نداشت.

وی افزود: در این نشست نمایندگان پیشنهاد کردند که ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی کارشناسی‌تر مصرف شوند. زیرا میزان ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی رصد نشده و این امر کاهش فعلی در بازار را به همراه داشته است.


سعیدی با تاکید بر اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا نیاز بازار به گوشت مرغ کاهش یافت به همین دلیل برنامه‌ریزی شد تا میزان تولید نیز کاهش داده شود، عنوان کرد: مسوولان باید برنامه‌ریزی لازم برای تامین نیاز بازار به گوشت مرغ در دوران بعد از قرنطینه را مدنظر قرار می‌دادند.

این نماینده مردم با اشاره به انحصار در واردات نهاده‌های دامی در کشور تصریح کرد: یارانه واردات نهاده‌ها باید به تولیدکنندگان اختصاص داده شود نه واردکنندگان؛ در حال حاضر نیز به رغم تخصیص ارز دولتی، تولیدکنندگان گوشت مرغ و تخم مرغ مجبور به تامین نیاز خود در بازار سیاه هستند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید جایگاه و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شود به همین دلیل پیشنهاد شد کارگروهی متشکل وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تعزیرات حکومتی تشکیل شود تا برای واقعی کردن قیمت مرغ و تخم مرغ تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خانه ملت
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->