پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

۷۱ پرونده تخلف فروش ماسک و دستکش در ۳ روز گذشته در مشهد

  • کد خبر: ۳۳۱۹۲
  • ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
۷۱ پرونده تخلف فروش ماسک و دستکش در ۳ روز گذشته در مشهد
مدیر بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: ۷۱ پرونده تخلف کالای سلامت‌محور مرتبط با کرونا (ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی) در ۳ روز گذشته ثبت و گزارش شده است.
طنین همتی/شهرآرانیوز، امیر دلداری درباره بازرسی ونظارت در بازار اظهار کرد: در چند روز گذشته بیشتر گزارش‌های مردمی درباره کالا‌های سلامت‌محور مرتبط با کرونا بوده است.


وی افزود: درهمین مدت برای ۳۰۰ تا ۳۲۰ واحد صنفی درباره ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده در فروشگاه‌های آرایشی‌بهداشتی، فروشگاه‌های خواربار، عمده‌فروشی و تجهیرات پزشکی با عناوین گران‌فروشی و درج‌نکردن قیمت پرونده تنظیم شده است.


مدیر بازرسی اتاق اصناف مشهد یادآورشد: باتوجه‌به شیوع دوباره کرونا درخواست‌های مردم بیشتر درباره تخلفات ماسک و دستکش و ضدعفونی‌های غیراستاندارد بوده است. ما نیز از بازار بازرسی می‌کنیم و هرجا مبلغ بالاتر از نرخ مصوب باشد، برخورد می‌شود و وظیفه‌مان را درقبال عرضه انجام می‌دهیم.


وی ادامه داد: واحد‌های صنفی ما حلقه آخر تولید و توزیع کالا هستند و ارتباط مستقیمی با مردم دارند، اما مردم فقط گرانی را می‌بینند، در حالی که باید تفاوت بین گران‌فروشی و گرانی را بدانند.


وی افزود: اکنون چیزی که در بازار می‌بینیم گرانی است و ما منکراین نیستیم که در این شرایط گرانی بعضی‌ها سوءاستفاده می‌کنند، اما ما در حوزه وظایف خود یعنی نظارت در حلقه توزیع برخورد جدی می‌کنیم.


دلداری با بیان اینکه در بازار بیشتر شاهد گرانی هستیم، اضافه کرد: این گرانی در کالا‌ها برمی‌گردد به عوامل تولید. برای مثال در بازار مرغ قیمت ۱۵ هزار ۵۰۰ تومان اعلام شده است و اگر واحد صنفی مرغ را بیش از این مبلغ بفروشد، تخلف محسوب می‌شود. این در شرایطی است که مرغ زنده ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان باشد، اما باتوجه‌به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مرغ زنده هم گران شده است و تا به‌دست حلقه توزیع برسد، قیمتش بیش از این مبلغ مصوب می‌شود.


وی افزود: ما نظارت‌هایمان را در بازار انجام می‌دهیم و، چون بازار حلقه آخر تولید است، مصرف‌کننده حق دارد که فکر کند گرانی در واحد صنفی است، در حالی که ما با پدیده گرانی روبه‌رو هستیم.


وی تأکید کرد: از تولید یک کالا تا عرضه آن یک زنجیره تولید است که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد. ما باید این زنجیره را از اول نظارت کنیم و اگر این زنجیره کنترل شود، در عرضه هم کنترل تأثیرگذار خواهد بود.
مدیر بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی افزود: ما اکنون کنترل در عرضه را داریم و وظیفه ما مبارزه با گران‌فروشی، تقلب و کم‌فروشی است، اما اینکه جلو گرانی را بگیریم، وظیفه ما نیست.


دلداری با بیان اینکه در ماه گدشته حدود ۲۴۰۰ پرونده تخلف در عناوین مختلف به تعزیرات گزارش شده است، ادامه می‌دهد: روزانه حدود ۳۰ گروه بازرسی با همکاری اتحادیه‌های صنفی تشکیل می‌شود که بحث رسیدگی به شکایات مردمی هم در دستورکار است و هرگونه تخلف گزارش یا دیده شود، برخورد می‌کنیم.


وی با اشاره به رکود در شرایط شیوع کرونا در بعضی از اصناف تصریح کرد: ما شاهد رکود بازار در بخش گردشگری هستیم. در منطقه گردشگری و زیارتی متأسفانه گردشگر نداریم و بازار این بخش هم مسلما رونقی ندارد و فروشنده برای جذب مشتری ناچار به کاهش قیمت است.


وی با اشاره به اینکه روزانه به‌طور میانگین ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد صنفی بازرسی می‌شود، ادامه داد: نیرو‌های نظارتی ما تمام شهر را نمی‌توانند پوشش دهند، اما دراین‌باره اولویت‌بندی داشتیم و اکنون کالا‌های سلامت‌محور مرتبط با کرونا در اولویت نظارتی ما قرار دارد.


وی افزود: بعضی کالا‌ها مثل ماسک یا کالا‌های سلامت‌محور نرخ مصوب دارد و بعضی کالا‌ها نرخ مصوب ندارد و ما بر اساس فاکتور خرید فروشنده و سود مجاز بر روی اجناس نظارت می‌کنیم.


وی از مردم درخواست کرد: باتوجه‌به اینکه در مکان‌های عمومی ماسک‌زدن اجباری شده است و در مجتمع‌های تجاری، پاساژ‌ها و واحد‌های روبسته مردم حتما باید ماسک بزنند، ما به مجتمع‌ها اعلام کرده‌ایم از ورود افراد بدون ماسک حتما جلوگیری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->