تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

استخراج توده ۵ کیلویی از بدن بیمار ۶۰ ساله در مشهد

  • کد خبر: ۳۳۲۳۳
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
استخراج توده ۵ کیلویی از بدن بیمار ۶۰ ساله در مشهد
توده ۵ کیلویی همانژیوم کبدی در اتاق عمل بیمارستان رضوی از بدن بیمار ۶۰ ساله استخراج شد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدناصر توتونی، فلوشیپ جراحی پیوند کبد و جراح این بیمار در خصوص این توده عنوان کرد: این مرد ۶۰ ساله با علائم درد شکمی و تورم بر اثر ایجاد توده شکمی در حالی مراجعه کرد که این توده به صورت فیزیکی از روی پوست قابل مشاهده بود.

وی افزود: منشأ این توده کبد تشخیص داده شده بود و به نظر می‌رسد که این توده با نام علمی همانژیوم خوش‌خیم بوده است. این فرد حدود یک سال پیگیر فرایند درمان و انجام جراحی خود بوده و به دلیل خطر بالای این جراحی ناشی از امکان خونریزی فراوان، مراکز و پزشکانی که به آن‌ها مراجعه می‌کردند، انجام آن را نمی‌پذیرفتند و اکنون این بیمار با موفقیت جراحی شده و پس از استخراج توده و ارسال به آزمایشگاه برای انجام تست‌های پاتولوژیک، در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد.

دکتر توتونی اظهار کرد: در واقع، با تشخیصی که بر اساس آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های پیش از جراحی برای این بیمار داده شد، همانژیوم خوش‌خیم بوده و بروز آن بیشتر زمینه مادرزادی دارد، ولی توصیه ما به عموم جامعه این است که حتما در صورت بروز علائم غیرعادی در بدن‌شان زودتر مراجعه کرده و فرایند درمان را پیگیری کنند چراکه هرچه سن بیمار بالاتر رود امکان بدخیم شدن توده‌هایی که تشکیل می‌شوند، وجود دارد و در این صورت، جراحی آن‌ها غیرممکن یا سخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل توده‌های کبدی در سنین جوانی هم ممکن است، بیان کرد: باید دقت داشت که تشکیل توده‌های این‌چنینی به بیماری کبد چرب مرتبط نبوده و می‌توان علل دیگری برای آن متصور بود.

دکتر توتونی در خصوص انتخاب اتاق عمل‌های بیمارستان رضوی برای انجام این عمل گفت: برای جراحی این توده احتمال می‌دادیم که لازم باشد بخشی از کبد را جدا کنیم و برای این کار وجود دستگاه CUSA موجود در اتاق عمل این بیمارستان بسیار کمک‌کننده بوده و هم‌چنین سایر جهات مانند پاک و ایمن بودن این اتاق‌های عمل در شرایط کنونی مد نظر بوده که توانستیم با کمک همکاران این بخش، این توده به ابعاد ۲۶*۱۸ سانتی‌متری را با موفقیت از بدن این بیمار خارج کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->