زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟ بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری چه موقع است؟ خدمات ویژه مجهزترین بیمارستان سیار کشور در عمود ٩٨٩ زیبایی و طراوت پوست با میوه‌های تابستانی به بهانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار | ۴ روایت از رنج و رسالت  خبرنگارانی که در جنگ ۱۲ روزه پای کار بودند راننده تاکسی اینترنتی در مشهد، سرکرده باند سرقت‌های مسلحانه اهواز از آب درآمد! عجیب اما واقعی؛ صدور سند برای ۲۵ سانتی‌متر زمین در کاشان !
سرخط خبرها

۲ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین ۱۴۰۴ وارد کشور خواهد شد

  • کد خبر: ۳۳۳۷۱۳
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۹
۲ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین ۱۴۰۴ وارد کشور خواهد شد
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین بدون تشریفات خبر داد و گفت: به ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای کاهش متوسط عمر ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیاز داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا افخم در تشریح آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: به طور کل نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اختیار بخش خصوصی است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نقش مدیریتی، رگولاتوری و اقدامات حمایتی دارد.

وی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان دو اقدام جداگانه انجام می‌شود، عنوان کرد: اقدام اول حمایت از واردات است. چون قیمت ناوگان افزایش پیدا کرده برای بخش خصوصی در تهیه ناوگان نو وام‌های کمکی در نظر گرفته شده تا اگر فردی قصد واردات ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای داشته باشد طی هماهنگی با بانک بهره را کاهش دهیم و اینگونه میل و رغبت برای نوسازی ناوگان ایجاد شود.

قیمت برخی اتوبوس‌ها به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است

افخم بیان کرد: در حال حاضر قیمت برخی اتوبوس‌ها به ۱۰ میلیارد تومان و کشنده بالای ۱۲ میلیارد تومان رسیده و این افزایش قیمت، تمایل به نوسازی ناوگان را کاهش داده است. اقدام دیگر حمایت از تولید در داخل کشور است. متولی تولید ناوگان، وزارت صمت بوده که در حال حاضر توانایی تولید آن کمتر از تقاضای موجود است. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تقاضای ناوگان را به وزارت صمت اعلام و بیان کرده که باید در کدام بخش از انواع ناوگان عمومی بیشتر سرمایه‌گذاری شود. همچنین حمایت‌های مالی نیز از کسانی که می‌خواهند از ناوگان داخلی استفاده کنند، با اولویت بالاتری انجام می‌شود.

معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم که خط اعتباری به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تعلق گیرد تا بتواند برای حمایت از بخش نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اولویت برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسی به خصوص با در پیش بودن ایام اربعین حسینی استفاده کند.

واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین بدون تشریفات

وی با اشاره به اینکه برای واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین حسینی با سازمان برنامه و بودجه کشور مذاکره کردیم، تصریح کرد: قرار است این ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس بدون عوارض گمرکی و تشریفات طولانی مدت اداری وارد کشور شوند. البته سرعت واردات بسیار کند است، زیرا میزان تقاضای اتوبوس در کشور ترکیه و اتحادیه اروپا که فروشندگان اتوبوس به کشور ایران هستند نیز زیاد است و متقاضیان اتوبوس‌های جدید با ظرفیت بالا در نوبت هستند؛ بنابراین حتی اگر پول کافی هم داشته باشید باز هم خرید در دنیا با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو است. در کنار کمبود تولید اتوبوس موضوعات دیگری از جمله تحریم، تورم و... نیز قرار می‌گیرد.

دست بخش خصوصی برای واردات اتوبوس باز است

افخم ادامه داد: دست بخش خصوصی را برای واردات اتوبوس باز گذاشتیم تا به هر شکلی که می‌توانند اتوبوس حتی با پنج سال کارکرد نیز وارد کشور کنند و بتوانیم مشکلات فعلی جابه‌جایی مسافران را در اوج سفر‌های کشور نظیر اربعین و ماه پایانی تابستان مرتفع کنیم. اگر ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد و ۲۰۰۰ دستگاه را در داخل تولید کنیم کار بسیار بزرگی انجام شده که می‌تواند متوسط عمر ناوگان را از ۲۰ سال به ۱۴ سال برساند و پاسخگوی نیاز کشور باشد.

معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به اینکه آیا پایین بودن قیمت بلیت باعث شده که بخش خصوصی تمایلی به نوسازی ناوگان نداشته باشند، خاطرنشان کرد: قیمت بلیت پایین بوده ولی مهم‌تر از آن پایین بودن قیمت سوخت است. وقتی قیمت سوخت پایین باشد دیگر علاقه‌ای به نوسازی وجود ندارد. مناسب است ضمن هماهنگ‌سازی نرخ سوخت با نرخ بلیت شرایط تورمی را نیز در این بخش در نظر گرفت تا حمل‌ونقل عمومی بخش خصوصی بتواند در این بخش خود را بازیابی کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->