درباره ازدواج مجدد که ضرورتی ممکن در هر سن و موقعیتی است | نقطه سرخط نگه داشتن کارنامه و پرونده دانش‌آموز به بهانه تسویه حساب ممنوع است مدرسه مجازی تنوع مدارس بزرگسال را کم می‌کند فوت ۵ زائر ایرانی در عربستان سعودی (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات جدید درمورد رشته‌های جدید بازطراحی شده در شاخه کاردانش (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) آیا مصرف نوشابه برای بهبود اسهال و سوءهاضمه مفید است؟ افزایش کیفیت محصولات آرایشی ایرانی، راهی برای مقابله با قاچاق هشدار عربستان به زائران درباره افزایش دمای هوا حکمت‌کارت خردادماه ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری شارژ شد +مبالغ نخستین عمل بیوپسی از ضایعات مغزی در مشهد انجام شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) هشدار جدی درباره عوارض مرگبار داروی «دراگون» برای افزایش وزن دانشگاه‌ها آماده اجرای طرح پزشکی خانواده هستند توله خرس گمشده حوالی پارک پردیسان است افزایش ویزیت، کاهش ویزا رکورد جدید جوجه‌آوری اردک مرمری در تالاب هورالعظیم ثبت شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۴۰۴) | سه‌شنبه، گرم‌ترین روز هفته جاری اختلال در امتحان نهایی نهمی‌ها | رمز فایل سؤالات اشتباه بود! درخواست از تامین اجتماعی برای سرعت عمل در پرداخت حقوق رانندگان بازنشسته دعوت سازمان نوسازی مدارس از مردم برای مشارکت در مدرسه‌سازی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: ۳۰۰ هزار معلم بلاتکلیف داریم | تلاش کردیم ظلمی که در گزینش‌ها می‌شد را جبران کنیم ۹ کشتارگاه غیرمجاز در مشهد پلمب شد | هشدار جدی دامپزشکی درباره شیوع تب کریمه کنگو در عید قربان ۲ سامانه برای رصد پروژه‌های مدرسه‌سازی راه‌اندازی شد ۳۱ درصد هر دام، ضایعات خطرناک | فاجعه چرخش بیماری با کشتار خانگی در عید قربان یک کشته و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) گزارش میدانی از وضعیت مصرف انرژی در برخی ادارات مشهد | صرفه جویی نصفه‌نیمه! ۲۰ قاضی فعال در مدارس مشهد فعالیت ۱۷ ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های مشهد هم‌زمان با عید قربان ۱۴۰۴
سرخط خبرها

۲ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین ۱۴۰۴ وارد کشور خواهد شد

  • کد خبر: ۳۳۳۷۱۳
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۹
۲ هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین ۱۴۰۴ وارد کشور خواهد شد
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین بدون تشریفات خبر داد و گفت: به ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای کاهش متوسط عمر ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیاز داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا افخم در تشریح آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: به طور کل نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اختیار بخش خصوصی است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نقش مدیریتی، رگولاتوری و اقدامات حمایتی دارد.

وی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان دو اقدام جداگانه انجام می‌شود، عنوان کرد: اقدام اول حمایت از واردات است. چون قیمت ناوگان افزایش پیدا کرده برای بخش خصوصی در تهیه ناوگان نو وام‌های کمکی در نظر گرفته شده تا اگر فردی قصد واردات ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای داشته باشد طی هماهنگی با بانک بهره را کاهش دهیم و اینگونه میل و رغبت برای نوسازی ناوگان ایجاد شود.

قیمت برخی اتوبوس‌ها به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است

افخم بیان کرد: در حال حاضر قیمت برخی اتوبوس‌ها به ۱۰ میلیارد تومان و کشنده بالای ۱۲ میلیارد تومان رسیده و این افزایش قیمت، تمایل به نوسازی ناوگان را کاهش داده است. اقدام دیگر حمایت از تولید در داخل کشور است. متولی تولید ناوگان، وزارت صمت بوده که در حال حاضر توانایی تولید آن کمتر از تقاضای موجود است. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تقاضای ناوگان را به وزارت صمت اعلام و بیان کرده که باید در کدام بخش از انواع ناوگان عمومی بیشتر سرمایه‌گذاری شود. همچنین حمایت‌های مالی نیز از کسانی که می‌خواهند از ناوگان داخلی استفاده کنند، با اولویت بالاتری انجام می‌شود.

معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم که خط اعتباری به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تعلق گیرد تا بتواند برای حمایت از بخش نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اولویت برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوسی به خصوص با در پیش بودن ایام اربعین حسینی استفاده کند.

واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین بدون تشریفات

وی با اشاره به اینکه برای واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین حسینی با سازمان برنامه و بودجه کشور مذاکره کردیم، تصریح کرد: قرار است این ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس بدون عوارض گمرکی و تشریفات طولانی مدت اداری وارد کشور شوند. البته سرعت واردات بسیار کند است، زیرا میزان تقاضای اتوبوس در کشور ترکیه و اتحادیه اروپا که فروشندگان اتوبوس به کشور ایران هستند نیز زیاد است و متقاضیان اتوبوس‌های جدید با ظرفیت بالا در نوبت هستند؛ بنابراین حتی اگر پول کافی هم داشته باشید باز هم خرید در دنیا با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو است. در کنار کمبود تولید اتوبوس موضوعات دیگری از جمله تحریم، تورم و... نیز قرار می‌گیرد.

دست بخش خصوصی برای واردات اتوبوس باز است

افخم ادامه داد: دست بخش خصوصی را برای واردات اتوبوس باز گذاشتیم تا به هر شکلی که می‌توانند اتوبوس حتی با پنج سال کارکرد نیز وارد کشور کنند و بتوانیم مشکلات فعلی جابه‌جایی مسافران را در اوج سفر‌های کشور نظیر اربعین و ماه پایانی تابستان مرتفع کنیم. اگر ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد و ۲۰۰۰ دستگاه را در داخل تولید کنیم کار بسیار بزرگی انجام شده که می‌تواند متوسط عمر ناوگان را از ۲۰ سال به ۱۴ سال برساند و پاسخگوی نیاز کشور باشد.

معاون دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به اینکه آیا پایین بودن قیمت بلیت باعث شده که بخش خصوصی تمایلی به نوسازی ناوگان نداشته باشند، خاطرنشان کرد: قیمت بلیت پایین بوده ولی مهم‌تر از آن پایین بودن قیمت سوخت است. وقتی قیمت سوخت پایین باشد دیگر علاقه‌ای به نوسازی وجود ندارد. مناسب است ضمن هماهنگ‌سازی نرخ سوخت با نرخ بلیت شرایط تورمی را نیز در این بخش در نظر گرفت تا حمل‌ونقل عمومی بخش خصوصی بتواند در این بخش خود را بازیابی کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->