نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

کووید ۱۹ در سینه لیگ نوزدهم

  • کد خبر: ۳۳۳۹۰
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کووید ۱۹ در سینه لیگ نوزدهم
ویروس کووید ۱۹ در سینه لیگ برتر نوزدهم رخنه کرده است و قصد خارج‌شدن از بدنه فوتبال ایران را هم ندارد. بعد از آنکه مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران به‌خاطر شیوع این ویروس نزدیک به ۴ ماه تعطیل بود، ۲ هفته پیش و با جدال تیم‌های فولاد و استقلال بار دیگر سوت شروع دوباره این رقابت‌ها به صدا درآمد.
ویروس کووید ۱۹ در سینه لیگ برتر نوزدهم رخنه کرده است و قصد خارج‌شدن از بدنه فوتبال ایران را هم ندارد. بعد از آنکه مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران به‌خاطر شیوع این ویروس نزدیک به ۴ ماه تعطیل بود، ۲ هفته پیش و با جدال تیم‌های فولاد و استقلال بار دیگر سوت شروع دوباره این رقابت‌ها به صدا درآمد؛ مسابقه‌ای که شاید ادامه فصل این رقابت‌ها را بار دیگر به تعطیلی بکشاند. نتیجه آزمایشات بازیکنان ۲ تیم به طرز عجیبی به‌یک‌باره مثبت اعلام شد و این اتفاق باعث لغو ۲ مسابقه از بازی‌های این هفته شد. حالا، اما از گوشه‌کنار شنیده می‌شود شاید مسابقات بدون حضور این ۲ تیم ادامه پیدا کند یا حتی بعد از یک تعطیلی کوتاه‌مدت، بار دیگر این بازی‌ها از سر گرفته شود. اتفاقاتی که مسلما شرایط لیگ را کاملا تغییر می‌دهد و حتی ممکن است روی زمان و نحوه برگزاری لیگ دوره بعد هم به‌شدت تأثیرگذار باشد.

نتیجه بازی‌های استقلال و فولاد، ۳ بر ۰ نمی‌شود
لغو دیدار‌های لیگ برتر به‌علت شیوع کرونا، مشکل بزرگی مانند به‌پایان‌نرسیدن لیگ تا اواخر شهریور را تشدید کرده است که می‌تواند برنامه‌های فصل جاری و آینده فوتبال ایران را به هم بریزد. لیگ برتر شروع نشده به مشکل خورد و استقلال و فولاد به‌علت شیوع گسترده کرونا در میان کادر فنی و بازیکنان، نتوانستند مقابل رقبای خود به میدان بروند. سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ، می‌گوید بازی این ۲ تیم با رقبایشان ۳بر ۰ نیست، چراکه تعداد نفرات مبتلا به کرونا در این ۲ تیم بیش‌ازحد مجاز و ۲۵درصد اعلام‌شده در پروتکل بهداشتی لیگ برتر است. تأیید این موضوع ازسوی مقام رسمی سازمان لیگ، بررسی پرونده بازی در کمیته انضباطی را متوقف می‌کند و در این صورت بازی‌ها باید در زمان دیگری برگزار شوند تا با تکمیل جدول مسابقات، فصل جاری نیز به پایان برسد؛ اما درحال‌حاضر هم جدول برگزاری بازی‌ها با فشردگی بالایی دنبال می‌شود و از الان هشدار برای سازمان لیگ به صدا درآمده است.

قرنطینه دوهفته‌ای استقلال و فولاد
تأیید ابتلای اعضای ۲ تیم استقلال و فولاد به ویروس کرونا، به‌معنای قرنطینه دوهفته‌ای بازیکنان و سایر عوامل این تیم برای جلوگیری از شیوع کروناست. درواقع این ۲ تیم بعد از ۲ هفته استراحت، نیازمند زمان دیگری هستند تا با برگزاری تمرینات خود به مرز آمادگی جسمانی لازم برای برگزاری مسابقه برسند که قطعا این موضوع کمتر از یک هفته نخواهد بود.
با احتساب ۲ هفته تعطیلی و یک هفته استراحت، استقلال و فولاد ادامه بازی‌های لیگ در تیرماه و همین‌طور چندین روز در مرداد را از دست می‌دهند که این اتفاق یک بحران بزرگ برای سازمان لیگ به‌شمار می‌رود؛ چراکه در این صورت سازمان لیگ قادر به اتمام فصل جاری نخواهد بود و چندین اماواگر مختلف برای اهالی فوتبال به وجود می‌آید. به همین موارد بازی‌های نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کنید تا عمق فاجعه بوجود آمده را بهتر درک کنید!

غیبت استقلال و فولاد در ۴ هفته از لیگ برتر
نگاهی به جدول بازی‌های لیگ نوزدهم نشان می‌دهد این ۲ تیم در ۳ هفته آینده ۴ بازی مختلف را در پیش‌رو دارند که به‌علت شیوع کرونا، نمی‌توانند به میدان بروند. استقلال با تیم‌های تراکتور، صنعت‌نفت آبادان، نساجی و سپاهان و همچنین فولاد با نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس، ذوب‌آهن و گل‌گهر بازی دارد که با غیبت حتمی در این بازی‌ها در سرنوشت سایر تیم‌ها هم تأثیر می‌گذارد و چه‌بسا در روند تعیین قهرمان و همین‌طور تیم‌های سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر نقش مهمی ایفا کند. تا ابتدای مرداد، استقلال و فولاد نمی‌توانند در ۵ بازی خود به میدان بروند و قطعا ۳ هفته باقی‌مانده از این ماه برای برگزاری ۸ دیدار کافی نیست؛ چراکه بعد از آن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و اردوی تدارکاتی تیم ملی آغاز می‌شود.
اگر در ادامه لیگ مشکل دیگری هم برای هیچ تیمی ایجاد نشود، به‌پایان‌رساندن فصل جاری تا پایان مرداد امری محال به نظر می‌رسد و باید دید لیگ برتر ایران به چه سمت‌وسویی می‌رود. این اتفاق ممکن است روی تقویم فصل جاری و ادامه‌دارشدن آن تا مهر۹۹ تأثیر بگذارد و همین‌طور منجر به، به‌تعویق‌افتادن شروع فصل آینده شود. در کنار این موضوع بازی‌های جام حذفی را نیز باید در نظر گرفت که حتی یک دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی آن باقی مانده و استقلال و سپاهان باید در این مسابقه هم به‌مصاف هم بروند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->