تولیت آستان قدس رضوی در پیامی، درگذشت مادر مجید بنی‌فاطمه را تسلیت گفت اجرایی شدن طرح «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰ هزار مدرسه سراسر کشور دوره آموزشی «قهرمانان قرآنی» برگزار می‌شود قرآن خطی با قدمت ۲۹۶ سال در مشهد رونمایی شد رقابت بیش از ۱۴۰۰ متقاضی برای خدمتگزاری به زائران حج تمتع ۱۴۰۵ نهضت بازگشت به مسجد، راهبرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است شرایط شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات ویژگی یک دوست خوب از نگاه حضرت علی(ع) تجربه دفاع مقدس امروز هم تکرار می‌شود او یک کاپیتان بود | یادی از مرحوم رمضان اسدپور، از استادان بنایی حرم مطهر امام‌رضا (ع) طرح ملی «سه‌شنبه‌های مهدوی» در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود مهندسی مفاهیم چگونه بهائیت از دل تاریخ زاده شد؟ فرقه‌های زاییده بحران‌های عصر قاجار | دلایل اجتماعی و فرهنگی ظهور و گسترش فرق انحرافی لزوم اختصاص ردیف بودجه مشخص برای جایزه کتاب سال دفاع مقدس ماجرای تخلیه بحث‌برانگیز ساختمان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان سرمایه‌گذاری در ورزش ایثارگران به کسب افتخارات در کشور منجر می‌شود ثبت‌نام اولویت دوم حج از امروز (۲۲ مهر) آغاز شد کمک‌های بشردوستانه هیئتی‌ها به مردم غزه رسید + فیلم فتوای رهبر معظم انقلاب درباره تماشای کشتی مردان توسط زنان گذرنامه برای سفر حج تمتع ۱۴۰۵ تا چه تاریخی باید اعتبار داشته باشد؟
سرخط خبرها

کتاب «حج در نگاه قرآن» روانه بازار نشر شد | شرح سفر نویسنده به حج در سال ۹۶

  • کد خبر: ۳۳۶۹۰۲
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۴
کتاب «حج در نگاه قرآن» روانه بازار نشر شد | شرح سفر نویسنده به حج در سال ۹۶
کتاب «حج در نگاه قرآن» به قلم سیدعباس عطارد که در واقع شرح سفر نویسنده به حج در سال ۹۶ است توسط انتشارات عفت در هزار نسخه منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب «حج در نگاه قرآن» به قلم سیدعباس عطارد و توسط انتشارات عفت در هزار نسخه و در ۴۳۵ صفحه منتشر شده و نویسنده ضمن تشریح سفر خود در سال ۱۳۹۶ که می‌توان آن را سفرنامه حج دانست، به شرح و توضیح آیات مرتبط با حج پرداخته است.

عطارد درباره سفر خود نوشت: حضور در مسجد الحرام و صفا و مروه و عرفات و مشعر و منا و رمی جمرات و غار ثور و حرا و محل غدیر خم و جنگ‌های بدر و احد و خندق و خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های مکه و مدینه انباشته از خاطره‌های شیرین و شورانگیز است و جاذبه و کشش و ذوق و شوقی دارد که اختیار را از انسان سلب می‌کند و دوست دارد با اذان موذن مسجد الحرام قامت ببندد و سپس خود را در جمع طواف کنندگان که مثل امواج خروشان و غلطان و گرداب چرخان حامل عرش و سماء است غرق کند و نالان و اشک ریزان و خداگویان و عارف و عاشق و سرمست قرآن بخواند و در آن دریای مواج و اقیانوس بی کران معنوی بچرخد و اسرار و راز و نیاز درون را به عالِم سِر و خفیات بگوید. (صفحه ۳۱)

وی در شرح آیه ۳۷ سوره حج نوشت: این آیه در پاسخ به سوالی است که ممکن است به ذهن حج گزار یا هر انسان مسلمانی برسد که خدا چه نیازی به قربانی کردن دارد و اصولا فلسفه و دلیل این قربانی برای چیست. قرآن در جواب این پرسش می‌فرماید که خدا هیچ نیازی به گوشت و سایر فرآورده‌های قربانی ندارد. چون خدا منزه از صفات مخلوق و جسمانیت است و هیچ حاجتی به آن‌ها ندارد. بلکه نیت و عمل خالص و پاک بندگان است که نزد او ارزش دارد و خدا به نیات و اعمال شایسته پاداش می‌دهد. بنا بر این چنین قربانی‌هایی که خالصا لوجه الله صورت می‌گیرد اثرات معنوی و روحی و روانی در صاحب قربانی می‌گذارد و روح و جسم و جان انسان را پاک و خالص می‌کند و به قرب حق تعالی می‌رساند. (صفحه ۳۹۷)

نویسنده درباره آیات ۹۶ و ۹۷ سوره آل عمران نوشت: مقام ابراهیم از آیات و نشانه‌های توحید است و علت این که جداگانه از آنان نام برده و به آن اهمیت خاص داده این بوده که خواسته است عظمت و بزرگی شان و مقام بزرگترین موحد و خالص‌ترین انسان برتر روی زمین یعنی حضرت ابراهیم (ع) را بازگو کند و دل‌ها و قلب‌ها را متوجه خانه خدا کند و به حجاج هشدار بدهد که شما حج گزاران به عبادتگاهی آمده‌اید که جایگاه عبادت و راز و نیاز حضرت ابراهیم و اسماعیل و همه انبیای بزرگ بوده است. بنابر این قدرشناس این نعمت بزرگ باشید و هر کدام از شما مسلمانان که بالغ و عاقل و رشید و آزاد و دارای توان مالی مناسب و سلامت روح و روان و امنیت و آسایش و قدرت انجام اعمال را دارد باید به زیارت این خانه که معبد و عبادتگاه همه اولیاء و انبیا و سالکان و عارفان بوده است، برود تا آنجا آباد و با عظمت و پر رونق بماند. (صفحه ۳۰۵)

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->