«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

کاهش ۹۰ درصدی هزینه تولید باتری با یک روش نوین

  • کد خبر: ۳۳۸۰۷
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کاهش ۹۰ درصدی هزینه تولید باتری با یک روش نوین
محقق ژاپنی روشی نوین ابداع کره تا هزینه‌های تولید باتری را ۹۰ درصد کاهش دهد و ایمنی آن را نیز بهبود بخشد.
به گزارش شهرآرانیوز، باتری هیا لیتیوم یونی نقش مهمی در توسعه فناوری‌های نوین دارند. آن‌ها برای به کار انداختن همه چیز از موبایل گرفته تا خودرو‌های هوشمند به کار می‌روند. در همین راستا یک محقق ژاپنی روشی نوین ابداع کره تا هزینه‌های تولید باتری را ۹۰ درصد کاهش و همزمان ایمنی آن را ارتقا دهد.

«هیدیکی هوری» یکی از محققانی است که از دهه ۱۹۹۰ میلادی درباره فناوری باتری‌ها پژوهش انجام می‌داد و در توسعه خودروی برقی لیف (متعلق به شرکت نیسان) همکاری کرده است. او در سال ۲۰۱۸ میلادی شرکت خود به نام «ای پی بی کورپ» (APB Corp) را در توکیو تاسیس کرد و اکنون مدعی است روشی نوین برای جایگزین کردن اجزای اصلی باتری کشف کرده تا فرایند تولید را ساده‌تر و سریع‌تر کند.

در حقیقت نوآوری هوری شامل جایگزین کردن قطعات اصلی باتری یعنی الکترود‌های فلزی و الکترولیت‌های مایع با ساختار رزینی است. به گفته او این روش به سادگی و سرعت زدن کره روی نان تست است.

با کمک این روش می‌توان ورقه‌های ۱۰ متری باتری را روی یکدیگر قرار داد و ظرفیت آن را افزایش داد. علاوه بر آن باتری‌های رزینی در مقابل آتش گرفتن نیز مقاوم هستند.

در ماه مارس شرکت آی پی بی ۷۴ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد که برای تجهیز یک کارخانه کامل و آغاز تولید انبوه در سال آینده کافی است.
 
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->