سرخط خبرها

هفت‌دهم کمتر از استان

  • کد خبر: ۳۳۸۶
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
هفت‌دهم کمتر از استان
در آیین کلنگ‌زنی پروژه حضرت معصومه(س) درباره سرانه آموزشی مشهد گفتند

صفائی - آیین کلنگ‌زنی مدرسه حضرت معصومه(س) با حضور مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی، شهردار منطقه8، رئیس ناحیه3 آموزش و پرورش و دیگر مدیران برای بازسازی این مدرسه در رزم4 برگزار شد.

 

سرانه آموزشی مشهد کم است
مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی در این مراسم گفت: در شهر مشهد مشکلات فراوانی در ارتباط با فضای آموزشی داریم و تمام این مشکلات به‌دلیل نداشتن زمینی برای ساخت فضای آموزشی است.جاسم حسین‌پور ادامه داد: سرانه آموزشی متوسط کشور 2/5درصد و سرانه آموزشی متوسط استان 2/4درصد است که متأسفانه این سرانه در مشهد 5/3درصد است. این درحالیست که به‌خاطر ساخت و سازهای بی‌رویه، غفلت از فضای آموزشی و جمعیت زیاد دانش‌آموزی در مشهد که حدود 600هزار نفر هستند، فضای آموزشی کمی داریم. از طرفی زمین و اعتبارات کافی برای خرید آن نداریم به همین دلیل سرانه مشهد از متوسط استان به‌ازای هر دانش‌آموز هفت‌دهم عقب‌تر هست .وی با اشاره به حضور خیران در مشهد و کمک آن‌ها در امر بازسازی مدارس یادآور شد: درست است که فضای آموزشی کافی نداریم، اما با فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر در مدارس انجام شده است، رتبه اول را در تعمیر مدارس داریم. سال گذشته 900کلاس درس و امسال پیش‌بینی می‌شود 1200کلاس درس را تعمیر خواهیم کرد.


آموزش، اولویتی برای توسعه جامعه
شهردار منطقه8 نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت آموزش گفت: زیرساخت‌ترین کار برای توسعه یک جامعه، ابتدا توسعه انسانی است و برای توسعه انسانی موضوع دانش‌آموز، سواد و سواد‌آموزی اهمیت دارد. هیچ جامعه‌ای درست نمی شود مگر اینکه اساس آموزش آن درست باشد.
علی شیرازی ادامه داد: ساختن شهری هوشمند و ارتقای فرهنگ شهروندی سیاست مشترک و راهبرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری و آموزش و پرورش است که برای ساختن شهری آباد و ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ شهروندان موجب تعامل این دو سازمان می‌شود.
شهردار منطقه8 با اشاره به بحث آموزش نخبه‌ها و مهاجرتشان از کشور گفت: ما در گام‌های بعدی کار ایجاد نمی‌کنیم و فرزندانمان مهاجرت می‌کنند، اما باز هم مفتخریم که در مقیاس بین‌المللی شاهد حضور دانش‌آموزانمان در عرصه‌های مختلف علمی‌پژوهشی هستیم.


بازسازی مدرسه اهدایی
رئیس آموزش و پرورش ناحیه3 مشهد نیز گفت: مدرسه حضرت معصومه(س) اهدایی است که فضای کوچکی برای دانش‌آموزان فعلی دارد. هر کلاس ظرفیت 15دانش‌آموز را دارد که به‌دلیل بافت این محدوده متقاضیان بسیاری برای ثبت‌نام داریم و تعداد دانش‌آموزانی که سرکلاس می‌نشینند بیشتر از ظرفیت موجود است. بازسازی مدرسه در چند طبقه اتفاق خوبی است تا دانش‌آموزان بیشتری از فضای آموزشی بهره ببرند.
رزا درسنی افزود: ایمان داریم اگر آموزش و پرورش بتواند به‌درستی وظایفش را انجام دهد، جلو بسیاری از آسیب‌ها گرفته خواهد شد و شاهد رشد فرزندانمان خواهیم بود. امیدواریم در همین سال98 شاهد آیین بازگشایی مدرسه باشیم.
منصورعلی، خیّر مدرسه‌ساز کویتی است که انگیزه خود را از احداث مدارس در ایران علاقه‌مندی ویژه خود به امام خمینی(ره) و آرمان‌های ایشان دانست و گفت: خواسته من تعجیل در ساخت و افتتاح این پروژه عمرانی‌آموزشی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->