پاداش ۲۰۰ میلیونی توانیر برای شناسایی و گزارش‌دادن ماینر‌های غیرمجاز اظهارنظر مرکز پژوهش‌های مجلس درباره لایحه مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع افشاگری پولیتیکو درباره تلاش‌های مخفی برای کم‌کردن نور خورشید اختلال در تلویزیون‌های اسنوا و دوو | علت، جزئیات فنی و راهکارهای رفع مشکل رفتار طبیعی یک هوش مصنوعی! بسته‌های مکالمه، پیامک و اینترنت رومینگ ایرانسل برای اربعین ۱۴۰۴ + روش فعالسازی تسلا و سامسونگ قرارداد ۱۶.۵ میلیارد دلاری برای تأمین تراشه بسته‌اند احتمالا رئیس‌جمهور با پس‌گرفتن لایحه مقابله با اخبار جعلی موافقت کند تست و ارزیابی موفق زیرسامانه پایدارسازی دَوَرانی ماهواره ناهید ۲ سند برنامه جامع ترویج و ارتقای سواد فضای مجازی تصویب شد تحقیقات جدید: روابط اجتماعی بیشتر از غذا یا نوشیدنی به طول عمر کمک می‌کند ستار هاشمی: دولت به اینترنت طبقاتی اعتقادی ندارد رگولاتوری درباره قطعی‌های اینترنت: باید مشکل برق حل شود گوشی‌های تاشو سامسونگ احتمالا زودتر از گوشی‌های دیگر آپدیت‌ نرم‌افزاری دریافت می‌کنند اولین جزئیات از گلکسی S۲۷ اولترا منتشر شد زنگ خطر برای ذخایر ماچا با افزایش عطش جهانی برای این چای خاص ژاپنی تأثیر کیف پول سرد (Cold Wallet) بر امنیت صرافی‌ها رونمایی مایکروسافت از هویت بصری جدید هوش مصنوعی کوپایلت طرح ژاپن برای تولید جنین انسانی از سلول‌های بنیادی چرا نباید مشکلات عاطفی و مسائل خصوصی‌مان را با هوش مصنوعی در میان بگذاریم؟ مشاهده تولد یک سیاه‌چاله بزرگ برای اولین بار (۴ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

درباره کمپین مردمی «تحریم ایران اینترنشنال» و واکنش‌ها به آن + عکس

  • کد خبر: ۳۳۹۵۶۹
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۱
درباره کمپین مردمی «تحریم ایران اینترنشنال» و واکنش‌ها به آن + عکس
کمپین مردمی «نه به ایران اینترنشنال» یا «بلاک کردن ایران اینترنشنال» یک حرکت اجتماعی گسترده در ایران است که در واکنش به محتوا و رویکرد رسانه‌ای این شبکه شکل گرفته و توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی، چهره‌های فرهنگی، رسانه‌ای و فعالان فضای مجازی گسترش یافته است.

شهرآرانیوز؛ این کمپین مردمی با هشتگ‌هایی مانند #بایکوت_ایران‌اینترنشنال و #نه_به_ایران‌اینترنشنال آغاز شده و تاکنون کاربران زیادی با آن همراه‌ شده‌اند.

دلایل راه‌اندازی کمپین 

برخی منابع به وقوع دو رویداد محتوایی یا رویکردی اشاره کرده‌اند که باعث جلب توجه کاربران و تشدید این کمپین شده است:

انتشار محتوای «شنیع» یا تحریف‌آمیز: رسانه‌هایی مانند ساعدنیوز از انتشار ویدئویی با مضمون «قصاب کودکان تهران در استودیو ایران‌اینترنشنال» سخن گفته‌اند و بر «خیانت رسانه‌ای» و همکاری با «اتاق جنگ تل‌آویو» تأکید کرده‌اند.

اتهام مشارکت در جنگ روانی علیه ایران: فعالان این کمپین، رسانه ایران اینترنشنال را «ابزاری علیه منافع ملی» خوانده‌اند و خواستار بایکوت کامل آن شده‌اند.

درباره کمپین مردمی «ترک و بلاک کردن ایران اینترنشنال» و واکنش‌های مردم + عکس

مشارکت‌ها و واکنش‌ها

تاکنون چهره‌های شناخته‌شده (ازجمله هنرمندان، ورزشکاران و فعالان فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی) با انتشار پست و استوری در این شبکه‌ها، به حمایت از این کمپین پرداخته‌اند.

برخی خبرگزاری‌ها مانند دانشجو و هفت‌صبح حامی این کمپین بوده‌اند و به استقبال گسترده کاربران از آن اشاره کرده‌اند.

همچنین در فضای مجازی پویش‌هایی با دعوت‌های مکرر برای «حذف دنبال کردن و، «قطع تماشای لایو و اشتراک‌گذاری» ایران‌اینترنشنال، در حال انتشار گسترده هستند.

درباره کمپین مردمی «ترک و بلاک کردن ایران اینترنشنال» و واکنش‌های مردم + عکس

اهداف و پیام کمپین

قطع حمایت تبلیغاتی: حذف ایران اینترنشنال از لیست شبکه‌های دنبال‌شده و شنیده‌شده توسط کاربران.

مبارزه با «جنگ روانی دشمن»: مقابله با محتوایی که از نظر طرفداران کمپین، ابزار فشار بر ایران تلقی می‌شود.

افزایش آگاهی عمومی: اطلاع‌رسانی درباره منابع قابل‌اعتماد خبری و تشویق استفاده از رسانه ملی یا مستقل داخلی.

اعتراض به «عملکرد غلط» رسانه‌ای: اشاره به انتشار خبر‌ها یا تصاویر متهم‌شده به مغرض بودن یا تشدید تنش داخلی.

بازخورد‌ها و تأثیرات

کاربران و رسانه‌های داخلی از رشد این کمپین ابراز رضایت کرده و آن را نشانه‌ای از همبستگی و افزایش حساسیت نسبت به «جنگ رسانه‌ای» بیرونی دانسته‌اند.

برخی هم این کمپین را بخشی از تلاش برای محدود کردن نفوذ رسانه‌هایی می‌دانند که از سوی دولت ایران «ابزار دشمن» اعلام شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->