دست‌های آلوده هوا! آسمان همیشه آبی نیست کاهش ۳۲ درصدی کیف قاپی در خراسان رضوی در شش ماه نخست ۱۴۰۴ «زنگ ورزش» شاه‌کلید ارتقای تمرکز دانش‌آموزان در مدرسه | ورزش‌کردن چه تأثیری بر تقویت حافظه افراد دارد؟ با پیامد‌های استفاده بیش‌ازحد از موبایل و بازی‌های آنلاین برای کودکان آشنا شوید هشدار درباره آنفلوانزای جدید | ویروس جدید به ایران رسید؟ گلایه مردم مشهد از تغییر مکان و هزینه کلاس‌های پیش از ازدواج | پایان مشاوره‌های رایگان! سرانه مصرف لبنیات در کشور نصف استاندارد است | توزیع شیر مدارس تا ۲ هفته آینده توصیه‌های متخصص طب ایرانی برای داشتن بدن سالم در فصل سرد کمبود کلسیم و ویتامین D زمینه‌ساز پوکی استخوان است اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۷ مهر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴) | آغاز روند افزایش نسبی دما از فردا فوت ۲ عابر پیاده در تصادف جاده‌ای خراسان رضوی | توقیف نزدیک به ۵۰۰ وسیله نقلیه متخلف در روز گذشته (شنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۴) بازداشت ۳۹ متخلف زیست‌محیطی و ضبط انواع سلاح‌ در مازندران اعتراض بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به تأخیر در واریز معوقات حقوق: بعد از ۷ ماه بازهم معوقات پرداخت نشد! واکنش وزیر آموزش و پرورش به مرگ دانش‌آموز زنجانی در مدرسه ۴ روستای مشهد به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی متصل شدند نتایج ذخیره‌های دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد (۲۷ مهر ۱۴۰۴) | جزئیات ثبت‌نام + لینک مشاهده نتایج واکنش سازمان تعلیم و تربیت به خبر ممنوعیت ورود غربالگران به کودکستان‌ها | سن غربالگری در مدارس، ۲ سال کاهش یافته است اعلام آمادگی هلال احمر برای آموزش کمک‌های اولیه در مدارس طول عمر مبتلایان به زوال عقل چه مدت است؟ چند راهکار ساده برای غلبه بر افسردگی بعد از زایمان هزینه ماهانه تأمین اجتماعی چقدر است؟ | طلب ۱۵۰ همتی تامین اجتماعی از کارفرما‌ها چگونه روان‌شناس نما‌های مجازی را تشخیص دهیم؟ شاخص بروز سل در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری است با پیک عفونت‌های تنفسی مواجه نیستیم قتل فجیع زن جوان با ۱۷ ضربه چاقو به علت تقاضای طلاق! ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف مرگبار پژو ۴۰۵ و کامیون در کردستان ضرب و جرح مامور اورژانس ۱۱۵ در خراسان شمالی | ضارب دستگیر شد
سرخط خبرها

راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد

  • کد خبر: ۳۴۲۵۵۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۳
راه‌های ثبت شکایات در بیمه سلامت اعلام شد
سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی و بازرسی‌های میدانی به شکایات رسیدگی می‌کند و هموطنان می‌توانند شکایات خود را در این سامانه‌ها ثبت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بیمه سلامت ایران در گزارشی روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد خود را برای بیمه‌شدگان تشریح کرد.

روند بررسی کیفیت خدمات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان و چگونگی شکایت از کیفیت خدمات با توجه به پرسش‌های بیمه‌شدگان در گزارشی مطرح شده که شرح آن در ذیل آمده است.

نظارت بر خدمات درمانی و بیمه‌ای

در نظام سلامت، نظارت یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های تضمین کیفیت و شفافیت خدمات است. سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی، بازرسی‌های میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش می‌کند از حقوق بیمه‌شدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند.
در این بخش، پرتکرارترین سؤالات شما درباره مسیر‌های گزارش تخلف، پیگیری شکایات و برخورد با مراکز متخلف را پاسخ داده‌ایم.

چگونه شکایت کنیم و از کیفیت خدمات مطمئن باشیم؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

در صورت مشاهده تخلف از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی، چه‌اقدامی انجام دهیم؟

تخلف مورد نظر را به شماره ۱۶۶۶ اطلاع دهید.

چگونه شکایت ثبت‌شده را پیگیری کنیم؟

با شماره گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به بررسی شکایت ثبت‌شده اقدام نمایید.

اگر یک مرکز درمانی از پذیرش دفترچه یا نسخه الکترونیک بیمه سلامت امتناع کرد، چه کنیم؟

ضمن بررسی دلیل این موضوع می‌توانید برای پیگیری با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرید.

در صورت نارضایتی از رفتار پزشک، پرستار یا کارکنان، آیا می‌توان شکایت کرد؟

با شماره‌گیری ۱۶۶۶ یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

آیا بیمه سلامت بر عملکرد و کیفیت مراکز طرف قرارداد نظارت دارد؟

بیمه سلامت بر عملکرد تمامی مراکز طرف قرارداد نظارت دارد.

چه تخلفاتی از سوی مراکز درمانی شایع است؟

دریافت مبلغ بیش از فرانشیز، محاسبه آزاد خدمات سلامت و دارو، عدم پذیرش بیمه‌شده، رفتار نامناسب و...، در صورت داشتن نارضایتی می‌توانید جهت بررسی از طریق شماره‌گیری ۱۶۶۶ اقدام به پیگیری کنید.

بخش نظارت سازمان بیمه سلامت، پل ارتباطی مهم میان مردم و ساختار رسمی درمانی کشور است. گزارش‌های مردمی، مهم‌ترین منبع برای شناسایی ضعف‌ها و تخلفات هستند. با مشارکت فعال شما، کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت و حقوق بیمه‌شدگان بیش‌ازپیش حفظ می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->