تامین آب مورد نیاز برای آبیاری کمربند سبز جنوبی از بند گلستان اعزام ۴۵۰ نیروی خدمات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مشهد به نجف + ویدئو بهره‌برداری موقت از ایستگاه دائمی استقبال از زائران در محور نیشابور-مشهد | ظرفیت همزمان میزبانی از دو هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر دو برابر شدن سهم منابع آلاینده داخلی | هشدار برای تنفس در مشهد شهردار مشهدمقدس خبر داد: نصب ۱۵۷ قطعه بتنی (سگمنت) تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده شمارش معکوس برای تکمیل پروژه بزرگ تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب| روایت شهرآرانیوز از آخرین وضعیت پیشرفت کلان‌پروژه‌های شهر مجید طهوریان عسکری: مدیریت شهری تحول بزرگ در بولوار شاهنامه ایجاد کرد کمبود ۷۰۰۰ جای‌پارک در سطح شهر مشهد چرا هیچ خبری از پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان تأمین‌اجتماعی نیست؟ معاون فرهنگی شهردار مشهد: تجمع کادر درمانی مشهد، فریادی علیه سکوت جهانی درقبال نسل‌کشی مردم غزه است اعتراض جامعه پزشکی مشهد به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه + فیلم مشهد، یکی از سبزترین شهر‌های کشور از نگاه مردم و مسئولان ورود نماینده ویژه رئیس‌جمهور در توسعه دریامحور و مکران، به مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۴) بودجه عمرانی مشهد ۳۰درصد افزایش یافت | فرماندار مشهد: اعتبارات خوبی برای پروژه‌های تأمین آب شرب مشهد اختصاص یافته است آغاز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد از ساعت ۶ صبح فردا (چهارشنبه یک مرداد ۱۴۰۴) آبفای تهران برای توزیع آب شرب در زمان قطعی، آب بسته‌بندی توزیع می‌کند (تکذیب شد) تاریخچه‌ای از کوچه دانشگاه ۷ مشهد | ۱۰۰ سال باغ سنگی سرویس‌دهی مترو مشهد فردا (یکم مرداد ۱۴۰۴) از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان مشهدی از عنوان «علی الحساب» در قبض برق + پاسخ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: عزم جدی برای تحقق هدف ۵ میلیون مترمربع آسفالت در سال ۱۴۰۴ معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد: نیازمند جراحی اساسی در منابع و مصارف مدیریت شهری هستیم
سرخط خبرها

سفر با اتوبوس در مشهد سریع‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۳۴۲۶۶۱
  • ۱۱ تير ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۱
  • ۲
سفر با اتوبوس در مشهد سریع‌تر می‌شود
با اجرای طرح «اولویت‌دهی به ناوگان اتوبوس‌رانی در تقاطع‌ها» زمان سفر با اتوبوس در مشهد ۲۰‌ تا‌ ۲۵‌ درصد کاهش می‌یابد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ با افزایش ترافیک در معابر شهر و ضرورت استفاده از وسایل نقلیه انبوه‌بر، تمهیدات مدیریت شهری برای تضمین تردد آسان با این ناوگان هر‌روز وارد مرحله جدیدی می‌شود. ایزوله کردن خطوط تردد اتوبوس‌های بی‌آرتی و ایجاد مسیر اختصاصی برای عبور‌و‌مرور این اتوبوس‌ها، یکی از تمهیدات مدیریت شهری در کلان‌شهر‌های کشور بوده است.

اما به‌تازگی و با اجرای «طرح اولویت‌دهی به ناوگان اتوبوس‌رانی در تقاطع‌ها» که با هدف افزایش رضایتمندی متقاضیان سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر و به‌صورت پایلوت، در دو تقاطع شهر اجرا شده است، امید می‌رود تا به‌مرور زمان و با همه‌گیر شدن این طرح، از یک‌سو استفاده از وسایل نقلیه انبوه‌بر افزایش یابد و از‌سوی‌دیگر زمان سفر توسط وسایل حمل‌ونقل عمومی کاهش یابد. 

در‌این‌باره رئیس مرکز کنترل ترافیک سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این سیستم در تقاطع‌های فرماندهی که دارای «خط فرار» است، اجرایی می‌شود، افزود: تقاطع‌های فرماندهی دارای خط فرار، همانند تقاطع‌های فرماندهی بولوار شهید قرنی و بولوار شهید رئیسی (توحید) است که از میانه راه تردد خودروها، مسیر ویژه‌ای برای تردد اتوبوس ایزوله می‌شود و تا تقاطع فرماندهی ادامه دارد.

حرکت خارج از نوبت اتوبوس از تقاطع

سروش شباهنگ ادامه داد: در هنگام توقف اتوبوس‌ها در تقاطع فرماندهی، به‌طور معمول چهار زمان توسط چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی برای تردد خودرو‌ها تنظیم می‌شود، اما در «طرح اولویت‌دهی به ناوگان اتوبوس‌رانی در تقاطع‌ها» در هنگام ورود اتوبوس پشت تقاطع، به‌صورت هوشمند چراغ برای حرکت اتوبوس سبز می‌شود.

وی ادامه داد: به‌عبارت‌دیگر، در هنگام توقف اتوبوس‌ها در تقاطع، به‌طور معمول چهار فاز توسط چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی برای تردد خودرو‌ها تنظیم می‌شود، اما در «طرح اولویت‌دهی به ناوگان اتوبوس‌رانی در تقاطع‌ها» در هنگام ورود اتوبوس پشت تقاطع، با اضافه شدن فاز تکرار‌شونده به‌صورت هوشمند چراغ برای حرکت اتوبوس سبز می‌شود. 

وی اضافه کرد: در این سیستم، تشخیص حضور اتوبوس در پشت تقاطع فرماندهی با استفاده از سیستم پردازش تصویر است، به‌گونه‌ای‌که حضور اتوبوس با سنسور‌های ویژه‌ای تشخیص داده و زمان خارج از نوبت برای تردد اتوبوس در نظر گرفته خواهد شد.

کاهش ۲۰‌ تا‌ ۲۵‌ درصدی زمان سفر با اتوبوس

رئیس مرکز کنترل ترافیک سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، شاهد کاهش بین ۲۰‌تا‌۲۵‌درصدی زمان سفر با اتوبوس هستیم، تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح در هر تقاطع بین ۸۰۰‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان است.

شباهنگ گفت: اکنون این طرح به‌صورت پایلوت برای دو تقاطع فرماندهی طبرسی-مجلسی و تقاطع فرماندهی شهدا اجرایی شده است و پس از جمع‌بندی نتایج به‌دست‌آمده، در دیگر تقاطع‌های دارای خط فرار نیز اجرایی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۲
0
0
اگر تقاطع ها اگر اتفاق سنسور انجام بشود، بسیار عالی است
نسیم
United States of America
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۸
0
0
سلام ،لطفا اتوبوسهای اوراقی و فاقد کولر رو هم از سطح شهر جمع کنید ، بنده بعنوان یک شهروند وقتی داخل اتوبوس میشینم دوست دارم مناظر بیرون رو ببینم اما اکثر اتوبوسها شیشه های دو جداره شان بقدری کثیف هستن که حتی مسیر و مقصد رو متوجه نمیشم ، لطفا تمهیداتی برای غبار روبی شیشه ها هم انجام بدهید،،ممنون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->