نگاهی به حضور آمریکایی‌ها در مشهد و شکل‌گیری بیمارستان و مدرسه پرستاری «میسیونری» | نفوذ درمانی یانکی‌ها نصب ۱۸۴ قطعه بتنی در تقاطع غیرهم‌سطح شهید فهمیده مشهد سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دخالت‌های بیجا، در امور شورا‌ها اختلاف ایجاد می‌کند معاون شهردار مشهد مقدس: ماحصل همدلی و کار تیمی مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، رضایتمندی زائران بود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم تغییر هیئت‌رئیسه خون تازه‌ای به شورا تزریق کند درباره یک جمعه‌بازار متفاوت در دل بیابان‌های پرت‌افتاده شرق مشهد | تماشای جمعه از آسمان هشتم سرپرست سفارت ایران در کابل به مناطق زلزله زده افغانستان رفت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اهتمام شورای ششم و مدیریت شهری به محدوده توس بر همگان روشن است + فیلم اعضای جدید هیئت‌رئیسه شورای ششم مشهد سوگند یاد کردند درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

سفر با اتوبوس در مشهد سریع‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۳۴۲۶۶۱
  • ۱۱ تير ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۱
  • ۳
سفر با اتوبوس در مشهد سریع‌تر می‌شود
با اجرای طرح «اولویت‌دهی به ناوگان اتوبوس‌رانی در تقاطع‌ها» زمان سفر با اتوبوس در مشهد ۲۰‌ تا‌ ۲۵‌ درصد کاهش می‌یابد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ با افزایش ترافیک در معابر شهر و ضرورت استفاده از وسایل نقلیه انبوه‌بر، تمهیدات مدیریت شهری برای تضمین تردد آسان با این ناوگان هر‌روز وارد مرحله جدیدی می‌شود. ایزوله کردن خطوط تردد اتوبوس‌های بی‌آرتی و ایجاد مسیر اختصاصی برای عبور‌و‌مرور این اتوبوس‌ها، یکی از تمهیدات مدیریت شهری در کلان‌شهر‌های کشور بوده است.

اما به‌تازگی و با اجرای «طرح اولویت‌دهی به ناوگان اتوبوس‌رانی در تقاطع‌ها» که با هدف افزایش رضایتمندی متقاضیان سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی انبوه‌بر و به‌صورت پایلوت، در دو تقاطع شهر اجرا شده است، امید می‌رود تا به‌مرور زمان و با همه‌گیر شدن این طرح، از یک‌سو استفاده از وسایل نقلیه انبوه‌بر افزایش یابد و از‌سوی‌دیگر زمان سفر توسط وسایل حمل‌ونقل عمومی کاهش یابد. 

در‌این‌باره رئیس مرکز کنترل ترافیک سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این سیستم در تقاطع‌های فرماندهی که دارای «خط فرار» است، اجرایی می‌شود، افزود: تقاطع‌های فرماندهی دارای خط فرار، همانند تقاطع‌های فرماندهی بولوار شهید قرنی و بولوار شهید رئیسی (توحید) است که از میانه راه تردد خودروها، مسیر ویژه‌ای برای تردد اتوبوس ایزوله می‌شود و تا تقاطع فرماندهی ادامه دارد.

حرکت خارج از نوبت اتوبوس از تقاطع

سروش شباهنگ ادامه داد: در هنگام توقف اتوبوس‌ها در تقاطع فرماندهی، به‌طور معمول چهار زمان توسط چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی برای تردد خودرو‌ها تنظیم می‌شود، اما در «طرح اولویت‌دهی به ناوگان اتوبوس‌رانی در تقاطع‌ها» در هنگام ورود اتوبوس پشت تقاطع، به‌صورت هوشمند چراغ برای حرکت اتوبوس سبز می‌شود.

وی ادامه داد: به‌عبارت‌دیگر، در هنگام توقف اتوبوس‌ها در تقاطع، به‌طور معمول چهار فاز توسط چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی برای تردد خودرو‌ها تنظیم می‌شود، اما در «طرح اولویت‌دهی به ناوگان اتوبوس‌رانی در تقاطع‌ها» در هنگام ورود اتوبوس پشت تقاطع، با اضافه شدن فاز تکرار‌شونده به‌صورت هوشمند چراغ برای حرکت اتوبوس سبز می‌شود. 

وی اضافه کرد: در این سیستم، تشخیص حضور اتوبوس در پشت تقاطع فرماندهی با استفاده از سیستم پردازش تصویر است، به‌گونه‌ای‌که حضور اتوبوس با سنسور‌های ویژه‌ای تشخیص داده و زمان خارج از نوبت برای تردد اتوبوس در نظر گرفته خواهد شد.

کاهش ۲۰‌ تا‌ ۲۵‌ درصدی زمان سفر با اتوبوس

رئیس مرکز کنترل ترافیک سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، شاهد کاهش بین ۲۰‌تا‌۲۵‌درصدی زمان سفر با اتوبوس هستیم، تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح در هر تقاطع بین ۸۰۰‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان است.

شباهنگ گفت: اکنون این طرح به‌صورت پایلوت برای دو تقاطع فرماندهی طبرسی-مجلسی و تقاطع فرماندهی شهدا اجرایی شده است و پس از جمع‌بندی نتایج به‌دست‌آمده، در دیگر تقاطع‌های دارای خط فرار نیز اجرایی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۲
0
0
اگر تقاطع ها اگر اتفاق سنسور انجام بشود، بسیار عالی است
نسیم
United States of America
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۴/۱۸
0
0
سلام ،لطفا اتوبوسهای اوراقی و فاقد کولر رو هم از سطح شهر جمع کنید ، بنده بعنوان یک شهروند وقتی داخل اتوبوس میشینم دوست دارم مناظر بیرون رو ببینم اما اکثر اتوبوسها شیشه های دو جداره شان بقدری کثیف هستن که حتی مسیر و مقصد رو متوجه نمیشم ، لطفا تمهیداتی برای غبار روبی شیشه ها هم انجام بدهید،،ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۲۴
0
0
داخل اتوبوس مثل کنسرو به هم می چسبیم
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->