وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

ماجرای صدور مجوز امر به معروف و نهی از منکر تخصصی چه بود؟

  • کد خبر: ۳۴۲۷۷
  • ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
ماجرای صدور مجوز امر به معروف و نهی از منکر تخصصی چه بود؟
علی‌اکبر رائفی‌پور دست به گوشی می‌شود و عکسی را از مجوزی که دوازدهم خردادماه ۹۹ تاریخ خورده است، در صفحه توئیترش منتشر می‌کند: «مهدی‌یاوران عزیز پاشنه‌ها را بکشید! «معروف» مخفف مردم علیه رانت و فساد است. مجوزی که به بنده اجازه می‌دهد به‌صورت تخصصی به موضع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بپردازم.
فرانک باباپور | به گزارش شهرآرانیوز؛ این توئیت به نیمه‌شب یکشنبه برمی‌گردد؛ دقایقی قبل از شروع دوشنبه علی‌اکبر رائفی‌پور دست به گوشی می‌شود و عکسی را از مجوزی که دوازدهم خردادماه ۹۹ تاریخ خورده است، در صفحه توئیترش منتشر می‌کند: «مهدی‌یاوران عزیز پاشنه‌ها را بکشید! «معروف» مخفف مردم علیه رانت و فساد است. مجوزی که به بنده اجازه می‌دهد به‌صورت تخصصی به موضع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بپردازم. حتما به یاری همه شما بزرگواران نیاز خواهیم داشت. سه‌شنبه‌شب در گفت‌وگوی زنده بیشتر دراین‌باره سخن خواهم گفت.»
 
 
ماجرای صدور مجوز امر به معروف و نهی از منکر تخصصی چه بود؟
 
 
این توئیت که حالا در صفحه رائفی‌پور پین هم شده و تا این لحظه بیش از ۵۸۰۰ لایک و ۲۰۰۰ ریتوئیت گرفته به همراه عکسی از مجوز، آن‌قدر گنگ و نامفهوم است که هم خود رائفی‌پور اعلام کرده است در گفت‌وگویی زنده توضیحات بیشتری می‌دهد و هم کاربران زیادی در توئیتر سؤالاتی را مطرح کرده‌اند؛ سؤالاتی از رائفی‌پور که این مجوز را گرفته و جلیل محبی که دبیر ستاد امر به معروف کشور است.
 
در تصویر پیوست شده به توئیت رائفی‌پور هم نوشته شده است: «بر اساس این مجوز گروه جهادی معروف به شماره ۱۰۰۰۴۳۲ و سرپرستی علی اکبر رائفی‌پور، مجاز خواهد بود تا در زمینه تخصصی مسئولین با رعایت ضوابط ستاد، به انجام فعالیت‌های جهادی و مطالبه‌گری بپردازد.»، اما اصلا هیچ قید یا بندی در تشریح نوع فعالیت‌ها گفته نشده است و معلوم نیست رائفی‌پور دقیقا قرار است چه کند؟
 
مثلا یکی از کاربران محبی، دبیر ستاد، را منشن و ۲ سؤال مهم را مطرح کرده است: «من الان ۲ تا سؤال برام پیش اومده آقای محبی، ۱. ما‌ها که مجوز از ستاد شما نداریم، حق امر‌به‌معروف مسئولان رو نداریم؟ ۲. چرا باید شما برای اجرای دستورات دینی، مجوز صادر کنید؟»
 
این ۲‌موضوع دغدغه اصلی کاربران بود که محبی در رشته توئیتی به هر ۲ سؤال و سؤالات دیگری از این دست پاسخ داد: «۱. گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر یک تشکل است که به علت سخت بودن مجوز سمن‌ها در وزارت کشور، توسط ستاد امر به معروف طراحی شد تا افرادی که می‌خواهند تشکلی برای امر به معروف در حوزه‌های تخصصی داشته باشند، از این طریق فعالیت کنند. ۲. این گروه‌ها در صورت نیاز در چارچوب‌های شرعی و قانونی آموزش می‌بینند و زمانی که به مشکل بر بخورند، مطابق قانون حمایت می‌شوند. ۳. مبنای قانونی این تشکل‌ها ماده ۱۶ قانون حمایت از آمرین به معروف است. ۴. تاکنون ۴۰۰ گروه مجوز گرفته‌اند که بیشترین فراوانی برای امر به معروف، محیط زیست است.»
 
یکی از کاربران توئیتر، اما سؤال جالبی پرسیده و نوشته است: «اینکه قرار است تخصصی به این عرصه ورود کنید یعنی چه؟ یعنی جای قاضی و بازرس را پر می‌کنید؟»
حسین دهباشی، فعال فرهنگی هم نسبت به این اتفاق واکنشی همراه با عصبانیت داشته و در بخشی از حرف‌هایش ریپلای کرده است: «اینکه طرفین تلقین می‌کنند سؤال از مسئولان مجوز می‌خواهد و برای یکی مجاز است و برای دیگران ممنوع بامزه است!»
 
 

چرا رائفی پور دست به کار شد؟

اما چه چیزی فکر راه انداختن چنین تشکلی را به ذهن رائفی‌پور انداخته است؟ اگر سری به صفحه او بزنید، پایین تا بالایش انتقاد از تصمیمات و اتفاقات داخل و خارج از کشور است. اگر توئیت‌های صفحه او را که حالا بیش از ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ دنبال‌کننده دارد و در بیوی خود نوشته است: «یک انقلابی بیزار از چپ و راست» بخوانید به توئیت‌هایی می‌رسید که نشان می‌دهند مدت‌هاست در مسیر چنین تشکلی قرار گرفته بوده، مثالش این توئیت است: «قوه قضائیه با طبری و قوه مقننه با تاجگردون از خودشان شروع کردند تا حجت را تمام کنند. خوب است قوه مجریه نیز در این ماه‌های باقی‌مانده علی برکت‌ا...، به یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم یعنی مقابله جدی با فساد لبیک بگوید والا ... #حجامت_نظام».
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->