علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آژانس‌های مسافرتی در کمای کرونا

  • کد خبر: ۳۴۷۶۸
  • ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
آژانس‌های مسافرتی در کمای کرونا
هیچ صنف و صنعتی نمانده است که از عوارض شیوع کرونا درامان مانده باشد. از مهم‌ترین این صنوف که از روز‌های اول شیوع این بیماری تحت تاثیر قرار گرفت، آژانس ‌های مسافرتی و به‌طبع آن، شرکت‌های هواپیمایی بود.
ملیحه فلاح/شهرآرانیوز؛ هیچ صنف و صنعتی نمانده است که از عوارض شیوع کرونا درامان مانده باشد. از مهم‌ترین این صنوف که از روز‌های اول شیوع این بیماری تحت تاثیر قرار گرفت، آژانس ‌های مسافرتی و به‌طبع آن، شرکت‌های هواپیمایی بود. با ورود کووید ۱۹ به ایران در اواخر سال گذشته، فعالیت ایرلاین‌های خارجی لغو شد و ایرلاین‌های داخلی نیز با کاهش چشمگیر سفر مواجه شدند. با بازگشت دوباره ایرلاین‌های کشور‌های مختلف به ایران از دیروز، شرکت هواپیمایی امارات (امیریتس ایرلاین) پرواز‌های خود را به تهران از سر گرفت.

اما احتمال از سرگیری پرواز‌های این شرکت درصورت بهبود یا حفظ وضعیت کنونی ویروس کرونا از ۴ استان دیگر ازجمله خراسان‌رضوی، خبری است که رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان با شهرآرانیوز در میان می‌گذارد.
محمدسعید، ولی زاده در این گفتگو با اشاره به اینکه تقریبا همه پرواز‌های خارجی از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد لغو شده است، می‌گوید: میزان پرواز‌های داخلی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد کاهش داشته که باعث ضربه شدیدی به صنف آژانس‌های مسافرتی شده است.

او که اردیبهشت‌ماه در مصاحبه‌ای، از تعطیلی بیش از ۳۰ درصد آژانس‌های مسافرتی به‌دلیل لغو تور‌ها و کاهش تقاضا برای سفر گفته بود، حالا به شرایط نابسامان آژانس‌ها در استان اشاره کرده و ادامه می‌دهد: اکنون بیش از ۴۰ درصد از آژانس‌های مسافرتی استان خراسان رضوی تعطیل شده‌اند و هر روز درخواست‌های بیشتری برای تعطیلی ارائه می‎‌شود که علت آن، کاهش چشمگیر درآمد و ناکافی‌بودن آن برای هزینه‌هایی مانند اجاره، حقوق کارمندان و دیگر موارد است.

به گفته رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی، درخواست تور‌های مسافرتی و سفر بسیار کم شده و شاید بتوان گفت که به صفر رسیده است. از این رو آژانس‌های مسافرتی در استان اصلا شرایط خوبی ندارند.
ولی زاده در ادامه از پیگیری ارائه تسهیلات به آژانس‌ها درراستای کمک به ادامه فعالیت آن‌ها در شرایط پیش‌آمده خبر می‌دهد و می‌گوید: با مساعدت‌های استاندار خراسان رضوی، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و سازمان هواپیمایی کشور با درخواست ارائه تسهیلات به آژانس‌ها موافقت شده است و امیدواریم با همکاری بیشتر در انجام این اقدام، شاغلان این صنف بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و مجبور به تعطیلی دفاتر خود نشوند.


عودت وجوه بلیت‌ها

او همچنین درباره آخرین وضعیت بازگرداندن وجه بلیت‌های لغوشده شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: همه وجوه بلیت‌های داخلی و همچنین بلیت‌های خارجی مربوط به ایرلاین‌های داخل به مشتریان عودت داده شده است، اما هنوز برخی از ایرلاین‌های خارجی برای بازگرداندن وجوه خود به مسافران پاسخ‌گو نیستند که درحال پیگیری این موضوع هستیم. البته برخی از این ایرلاین‌ها برای آژانس‌های ما و مسافران اعتبار باز کرده‌اند که این افراد می‌توانند تاریخ بلیت خود را تغییر دهند و مجددا در آینده از آن استفاده کنند، اما تعدادی از مسافران وجه خود را می‌خواهند که درحال رایزنی برای این موضوع هستیم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی همچنین درباره انتشار خبری مبنی‌بر اینکه مدیرکل فروش یکی از ایرلاین‌های داخلی در نامه‌ای اعلام کرده است «پول بلیت آن دسته از مسافرانی که به‌دلیل مثبت‌شدن تست کرونا قادر به ادامه سفر‌های داخلی و خارجی نیستند مشمول کسر خسارت استرداد نخواهد شد» تاکید می‌کند: هنوز بخشنامه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده است، اما مساعدت لازم در این شرایط از سوی سازمان‌های ذی‌ربط صورت خواهد گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->