نگاهی به سریال «کنکل»؛ مجموعه خوش ساخت رامتین لوافی پور به یاد مریم حسینیان | تنها عاشقان زنده می‌مانند همه چیز درباره سریال شغال+ زمان پخش، خلاصه داستان و بازیگران انتشار فراخوان مسابقه عکس جشن عکاسان سینما «آرش امینی» دبیر چهل‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر شد جنگ و تبعات آن در ادبیات بومی در کتاب «سیاسنبو» از محمدرضا صفدری معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره ادبی «خیرِ ایران» اکران مجدد «جنگ ستارگان» در سینما‌ها به مناسبت ۵۰ سالگی اش آغاز نگارش نسخه دوم سینمایی «ببعی» زمان خاکسپاری «مریم حسینیان» داستان‌نویس مشهدی مشخص شد راه‌اندازی سینما در شهرستان های فاقد سینما خراسان رضوی همه چیز درباره سریال محکوم + بازیگران، خلاصه داستان آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) سینا مهراد در پشت صحنه سریال جنجالی «جان شیفته یلدا» + عکس آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) موسیقی تیتراژ سریال آلا با صدای «سالار عقیلی» منتشر شد + صوت رمان «شابجی» به بازار نشر آمد انتشار فراخوان مسابقه عکس نهمین جشن عکاسان سینما
سرخط خبرها

آغاز نگارش نسخه دوم سینمایی «ببعی»

  • کد خبر: ۳۴۹۰۳۵
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۸
آغاز نگارش نسخه دوم سینمایی «ببعی»
کارگردان سریال «ببعی؛ گروه قهرمانان» از آغاز نگارش نسخه دوم سینمایی این اثر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین صفارزادگان کارگردان سریال انیمیشنی «ببعی؛ گروه قهرمانان» که هر هفته روز‌های پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ از شبکه نهال پخش می‌شود، گفت: تمام قسمت‌های این اثر با همراهی کارشناسان متخصص تولید می‌شود و کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه درباره آن نظر می‌دهند.

با توجه به نیاز کودک سریال اپیزودیک شد

این فیلمساز، درباره رویکرد محتوایی این مجموعه بیان کرد: رویکرد محتوایی مبتنی بر اپیزودیک بودن قصه‌ها، تکرار پذیری ساختار و جلب توجه مخاطب کودک در هر قسمت به صورت مستقل است. تصمیم بر اپیزودیک بودن سریال، نه تنها با نیاز‌های گروه سنی کودک هم راستا است، بلکه باعث شده مخاطب از هر قسمت که وارد داستان شود، بتواند با آن ارتباط بگیرد و الزامی به دنبال کردن پیوسته قصه‌ها نداشته باشد.

صفارزادگان با اشاره به استاندارد‌های بین المللی در تولید انیمیشن برای کودکان گفت: ما در قالبی حرکت کردیم که در دنیا هم مرسوم است؛ قصه‌هایی با شروع، میانه و پایان مشخص. همان طور که در کارتون‌هایی مثل «سفر‌های میتی کومان» کودکان انتظار دیدن اتفاق مشخصی را مثل نشان دادن علامت مخصوص حاکم بزرگ دارند، ما هم تلاش کردیم ساختاری تکرارپذیر، اما موثر ایجاد کنیم. این تکرار، در سنین پایین نه تنها آزاردهنده نیست، بلکه توقع کودک را پاسخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: معمولاً گروه سنی نوجوان دوست دارد در شرایطی قرار بگیرد که غافلگیر کننده باشد یا در دل ماجرا گره‌ی ایجاد شده و بعد گره گشایی صورت گیرد. این ویژگی، اما در گروه سنی کودک چندان صدق نمی‌کند.

این کارگردان درباره چگونگی تولید سریال توضیح داد: نگارش متن حدود یک سال پیش از تولید آغاز شد و در این فاصله رفت و آمد مداوم بین تیم نویسندگان و کارشناسان وجود داشت. تلاش شد فاصله بین نگارش تا تولید تا حد متناسبی رعایت شود تا مراحل به درستی و در قالب استانداردی سپری شود. تمام قسمت‌ها زیر نظر کارشناسان متخصص پیش رفت؛ کارشناسانی در حوزه کودک و کارشناسانی در ساختار فیلمنامه. حتی ساختار دیالوگ نویسی و نقاط عطف در قصه نیز با دقت طراحی شد تا محتوای سالم و قابل اتکا به دست مخاطب برسد.

وی با اشاره به فیلمنامه اثر گفت: زمان و فضای موجود در سریال باعث شد نویسندگان بتوانند به علایق و ویژگی‌های فردی کاراکتر‌ها بیشتر بپردازند، در حالی که در نسخه سینمایی چنین فرصتی محدود بود.

شخصیت‌های جدید در نسخه دوم سینمایی «ببعی»

کارگردان «ببعی؛ گروه قهرمانان» همچنین بیان کرد: کاراکتر‌های فرعی جدیدی به سریال اضافه نشده‌اند، اما در نسخه دوم سینمایی «ببعی»، قرار است شخصیت‌های تازه دیگری نیز حضور داشته باشند. روند توسعه این کاراکتر‌ها هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و تیم تولید آماده ورود به فاز اجرایی نسخه سینمایی دوم شده است.

صفارزادگان موفقیت برند «ببعی» را حاصل آزمون و خطا‌های مداوم و بازخوردگیری مستمر از مخاطب دانست و عنوان کرد: در سریال ابتدایی، ۲۰۸ قسمت طی حدود ۲ سال تولید شد. دائم بازخورد می‌گرفتیم و قصه‌ها را به روز رسانی می‌کردیم. حتی در نسخه سینمایی هم با در نظر گرفتن رشد مخاطب و تغییر سلیقه‌اش، تکنیک را به روز رسانی کردیم.

این کارگردان حفظ پویایی شخصیت ببعی را عاملی کلیدی برای محبوبیت آن دانست و افزود: هیچ وقت نگذاشتیم حرکت رو به رشد شخصیت متوقف شود. تلاش کردیم ببعی زنده بماند، رشد کند و همراه با مخاطب و سن و سال مخاطبان وفادارش پیش برود. همین تداوم تولید، باعث شد کودک ارتباطش را از دست ندهد.

صفارزادگان در پاسخ به این پرسش که چرا المان‌های ایرانی به صورت پررنگ در طراحی و فضاسازی دیده نمی‌شود، گفت: این موضوع، هم یک ویژگی مثبت و هم محل نقد است. دنیای کودک مرز نمی‌شناسد. ما نخواستیم لوکیشن یا فضایی ارائه دهیم که الزاماً به جغرافیای مشخصی متصل باشد. جهان ببعی، جهان ناکجا آبادی است که در آن اتفاقات انسانی رخ می‌دهد. با این حال تلاش شده در برخی قسمت‌ها مولفه‌های بومی به کار گرفته شود که البته چندان محسوس نیست. استفاده از کاراکتر‌های انسانی نیز به دلیل حساسیت‌هایی مانند پوشش، اقلیم و ظاهر، محدودیت‌هایی برای تولید ایجاد کرده و همین موضوع دلیل استفاده از کاراکتر‌های فانتزی حیوانی در سریال بوده است.

نگارش نسخه دوم سینمایی آغاز شده است

صفارزادگان همچنین درباره خلاء ترانه و قطعات موسیقایی مرتبط با کودکان در سریال توضیح داد: ترانه سریال محدود به تیتراژ ابتدایی است. سرعت بالای آماده سازی برای پخش، اجازه نداد برای تیتراژ پایانی ترانه‌ای تهیه شود سعی ما بر این است تا بتوانیم در این زمینه اقدامات بیشتری داشته باشیم.

کارگردان سریال «ببعی؛ گروه قهرمانان» در پایان به آغاز نگارش و پیش تولید نسخه دوم سینمایی «ببعی» اشاره و بیان کرد: هم اکنون نگارش فیلمنامه نسخه دوم سینمایی آغاز شده و تیم در حال آماده سازی برای ورود به فاز تولید است. امیدواریم با حفظ کیفیت، تعمیق شخصیت‌ها و تجربه‌های حاصل‌شده از سریال، بتوان نسخه موفق دیگری از «ببعی» را برای اکران آماده کرد.

مجموعه انیمیشن «ببعی؛ گروه قهرمانان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و تهیه‌کنندگی محمدمهدی مشکوری محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با تکنیک سه‌بعدی تولید شده است. پیش از این، نسخه دوبعدی مجموعه «ببعی» روی آنتن رفته بود و نسخه سینمایی آن با نام «ببعی قهرمان» در اکران عمومی خود ۷۰ میلیارد تومان فروش داشت.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->