روایت ساواک و مأموران از واقعه «مسجد فیل» مشهد در شب ۲۲ مهر ۱۳۴۲ | «بازداشت و حراست» یک روحانی توسعه زیرساخت‌های همگانی، راهی برای رفع معضلات ترافیکی نفس‌های تنگ مشهد زیر سایه تصمیم‌های دیرهنگام آلودگی هوای مشهد بر اثر فعال‌شدن کانون «قره‌قوم» ترکمنستان (۲۲ مهر ۱۴۰۴) کاهش وابستگی به خرید گل و گیاه در شهرداری مشهد با توسعه تولیدات داخلی مشهد؛ پرچم‌دار بهسازی پیاده‌رو‌ها برای روشندلان آیین تکریم و معارفه مدیرکل حقوقی شهرداری مشهد برگزار شد | قلندرشریف: اداره کل حقوقی، مدافع حقوق شهر و شهروندان است + فیلم هشدار خودمراقبتی محیط زیست خراسان رضوی برای شهروندان مشهدی صادرشد (۲۲ مهر ۱۴۰۴) | برگزاری جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد احتمال خروج دستورکار هوش مصنوعی از لوایح مجلس شورای اسلامی تداوم آلودگی هوا در مشهد | گردوغبار تا آخرشب مهمان هوای شهر است (۲۲ مهر ۱۴۰۴) رئیس مجلس شورای اسلامی: کالابرگ الکترونیک از آبان‌ماه اجرا می‌شود آماده‌سازی گونه‌های مختلف گل برای استقبال از بهار ۱۴۰۵ در مشهد هوای خاکستری مشهد، ناسالم برای همه گروه‌ها (۲۲ مهر ۱۴۰۴) کلاس‌های درس در مشهد همچنان زیر سقف پُر دود آسمان! + فیلم خاطره‌بازی در طولانی‌ترین کوچه شهر مشهد | درباره کوچه «حسین‌باشی» مدارس مشهد تعطیل نمی‌شود مگر با شاخص آلودگی ۱۸۵ به بالا | ضرورت بازنگری در سیاست تعطیلی مدارس در شرایط آلودگی هوا افزایش چشمگیر فضای سبز مشهد با افتتاح ۲۰ هکتار پارک در دو ماه آینده ادامه روند عملیات اجرایی احداث پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شرق مشهد تولید سوخت جایگزین از زباله در مشهد، گام نوین شهرداری برای صرفه‌جویی در منابع انرژی آغاز طرح آموزش تفکیک پسماند در مدارس مشهد | جشنواره «آوای بازیافت» با مشارکت دانش‌آموزان کلید خورد + فیلم
سرخط خبرها

سرفاصله فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد کوتاه‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۳۴۹۳۵۵
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
  • ۳
سرفاصله فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد کوتاه‌تر می‌شود
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: تا دو ماه آینده دو سکو در فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد فعالیت خواهد داشت و سرفاصله به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کاهش خواهد یافت.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، درباره آخرین وضعیت تکمیل خط ۳  قطارشهری مشهد اظهار کرد: دستگاه TBM خط ۳  قطارشهری مشهد همچنان در قاسم‌‎آباد در حال فعالیت است و مسیر خود را به‌سمت انتهای قاسم‌آباد ادامه می‌دهد.

وی افزود: قرارداد قطارشهری مشهد درخصوص احداث تونل در حال انجام است. فعالیت آن به هیچ عنوان متوقف نشده و در حال کار است. در بخش دوم یعنی ۶ کیلومتر میانی فاز اول خط ۳  از پایانه امام رضا(ع) تا میدان شهدا یک قطار با یک سکو مسافرگیری می‌کند.

کیامرز با بیان اینکه اوراق مشارکت تا انتهای این ماه تزریق می‌شود، عنوان کرد: تا دو ماه آینده دو سکو در فاز یک خط ۳  فعالیت خواهد داشت و دو قطار یعنی یک قطار رفت و یک قطار برگشت مسیر را طی می‌کنند. در حال حاضر سرفاصله خط ۳، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است، با دوسکوشدن این خط، سرفاصله به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه می‌رسد که سرفاصله معقولی برای این ۶ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد بیان کرد: سازه هسته مرکزی ایستگاه‌های میانی فاز یک خط ۳ مجوز دارد، اما هنوز دولت برای معماری و راه‌اندازی آن مجوز نداده است. عملیات سازه هسته مرکزی رو به اتمام است. ترک تشریفاتی را به شورای شهر و دولت بردیم، اگر این موضوع جمع‌بندی شود، عملیات ایستگاه‌های میانی سرعت می‌گیرد.

ایستگاه بسیج در اولویت

وی ادامه داد: فقط ایستگاه بسیج را در اولویت کاری خود قرار دادیم؛ زیرا ایستگاه تبادلی خط یک است. برنامه ما این است که این ایستگاه تا پایان سال راه‌اندازی شود و پس از آن سه ایستگاه دیگر باقی می‌ماند که بعد از تأیید دولت ظرف مدت یک سال قابلیت دارد که به مدار مسافرگیری اضافه شود.

کیامرز با اشاره به اینکه وظیفه تأمین واگن با دولت است، تصریح کرد: فعلا با همین دو قطار به راحتی می‌توانیم مسافرگیری را انجام دهیم و برای ۶ کیلومتر کافی است. برای تأمین واگن مکاتبه کردیم، استانداری نیز به جد در حال پیگیری است که وقتی تهران قطار‌هایی که قرارداد بسته را دریافت کرد، بتوانیم هفت تا هشت قطار را دریافت کنیم. این برنامه برای ۲۴ ماه آینده است. در حال حاضر نیز هر قطار با ۵ واگن، دست‌کم ۵ میلیون یورو قیمت دارد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره استقبال مردم از فاز یک خط ۳ گفت: با توجه به اینکه یک قطار داریم و سرفاصله ۲۰ دقیقه بوده، استقبال مردم بسیار خوب است. تا دو ماه آینده که با دو سکو فعالیت خواهیم کرد، حتما از نظر آمار مسافرگیری وضعیت بهتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با کاهش سرفاصله زمانی، آمار مسافر این ۶ کیلومتر حتی از ۶ کیلومتر خط ۱ و ۲ بهتر خواهد شد. در حال حاضر استقبال مسافر به‌ویژه در روز‌های مناسبتی بسیار زیاد است. زمانی که اوراق مشارکت تزریق شود، سرعت چندبرابر و کار‌ها نیز به بهترین نحو انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
کارگر مترو
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۲
0
2
پرداخت حقوق هامون با تاخیر
بیمه تکمیلی هامون طرح های بدرد نخور
شهروند گلبهار
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۴
0
1
چرا اسمی از مترو گلبهار برده نمی‌شود مگر اهالی گلبهار نیاز به سفر امن ندارن توروخدا به داد ماهم برسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۴
0
0
شهرداری با کمی صرفه جویی میتونه خطوط مترو رو دو برابر کنه. چه لزومی داره ایستگاه های مترو اعم از دیوار و سقفش انقد اعیانی و پر زرق و برق ساخته بشن؟
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->