ظهوریان: به نام عدالت می‌خواهند بلندمرتبه سازی را به کل شهر مشهد حقنه کنند! شهردار مشهد: بیش از ۱۶۶ هزار تن آسفالت طی پنج ماه تولید و پخش شده است آلودگی بی‌سابقه در مشهد | تنها ۷ روز هوای پاک در ۶ ماه نخست سال جاری نگاهی به شمایل و تغییرات نهر خیابان مشهد تا پایان دوره قاجار | سیمای قاجاری یک نهر سازمان اتوبوسرانی مشهد از آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به دانش آموزان و دانشجویان خبرداد ادامه محدودیت طالبان برای کار زنان | ۸ دفتر کمک‌رسانی سازمان ملل برای بازگشت‌کنندگان افغان تعطیل شد استاندار خراسان رضوی: فرهنگ میزبانی باید کاملا مردمی شود | کیفیت خدمات به زائران باید سال به سال ارتقا پیدا کند + فیلم ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) رئیس هیئت‌مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حضرت رضا(ع): باید جاده‌ای مخصوص برای زائران پیاده ایجاد شود مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی: در دهه پایانی صفر امسال، ۱۳۷ هزار و ۲۴۷ زائر با ویلچر به حرم رضوی منتقل شدند مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: اتفاق خوب میزبانی مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴، مردمی‌بودن خدمتگزاری بود معاون سیاسی وزیر کشور: آموزش‌های دست اندرکاران انتخابات مقدمه برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک است پایان گرمای تابستان | روند کاهشی دما در مشهد و خراسان رضوی آغاز شد (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) اصلاح قانون برای شناسایی آتش‌نشانان قهرمان به عنوان «شهید» پیگیری گلایه مردم از رایگان نبودن تعدادی از خطوط اتوبوس رانی مشهد در روز‌های خاص دیدار فعالان احزاب سیاسی خراسان رضوی با معاون سیاسی وزیر کشور (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای طرح «مغز بادوم» در ۱۶۵ مسجد مشهد با تکیه بر تجربه بزرگان خانواده رضا فخریان، فخر آتش‌نشانی مشهد پیام تسلیت معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس به مناسبت شهادت آتش‌نشان «رضا فخریان»
سرخط خبرها

سرفاصله فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد کوتاه‌تر می‌شود

  • کد خبر: ۳۴۹۳۵۵
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
  • ۳
سرفاصله فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد کوتاه‌تر می‌شود
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: تا دو ماه آینده دو سکو در فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد فعالیت خواهد داشت و سرفاصله به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کاهش خواهد یافت.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، درباره آخرین وضعیت تکمیل خط ۳  قطارشهری مشهد اظهار کرد: دستگاه TBM خط ۳  قطارشهری مشهد همچنان در قاسم‌‎آباد در حال فعالیت است و مسیر خود را به‌سمت انتهای قاسم‌آباد ادامه می‌دهد.

وی افزود: قرارداد قطارشهری مشهد درخصوص احداث تونل در حال انجام است. فعالیت آن به هیچ عنوان متوقف نشده و در حال کار است. در بخش دوم یعنی ۶ کیلومتر میانی فاز اول خط ۳  از پایانه امام رضا(ع) تا میدان شهدا یک قطار با یک سکو مسافرگیری می‌کند.

کیامرز با بیان اینکه اوراق مشارکت تا انتهای این ماه تزریق می‌شود، عنوان کرد: تا دو ماه آینده دو سکو در فاز یک خط ۳  فعالیت خواهد داشت و دو قطار یعنی یک قطار رفت و یک قطار برگشت مسیر را طی می‌کنند. در حال حاضر سرفاصله خط ۳، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است، با دوسکوشدن این خط، سرفاصله به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه می‌رسد که سرفاصله معقولی برای این ۶ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد بیان کرد: سازه هسته مرکزی ایستگاه‌های میانی فاز یک خط ۳ مجوز دارد، اما هنوز دولت برای معماری و راه‌اندازی آن مجوز نداده است. عملیات سازه هسته مرکزی رو به اتمام است. ترک تشریفاتی را به شورای شهر و دولت بردیم، اگر این موضوع جمع‌بندی شود، عملیات ایستگاه‌های میانی سرعت می‌گیرد.

ایستگاه بسیج در اولویت

وی ادامه داد: فقط ایستگاه بسیج را در اولویت کاری خود قرار دادیم؛ زیرا ایستگاه تبادلی خط یک است. برنامه ما این است که این ایستگاه تا پایان سال راه‌اندازی شود و پس از آن سه ایستگاه دیگر باقی می‌ماند که بعد از تأیید دولت ظرف مدت یک سال قابلیت دارد که به مدار مسافرگیری اضافه شود.

کیامرز با اشاره به اینکه وظیفه تأمین واگن با دولت است، تصریح کرد: فعلا با همین دو قطار به راحتی می‌توانیم مسافرگیری را انجام دهیم و برای ۶ کیلومتر کافی است. برای تأمین واگن مکاتبه کردیم، استانداری نیز به جد در حال پیگیری است که وقتی تهران قطار‌هایی که قرارداد بسته را دریافت کرد، بتوانیم هفت تا هشت قطار را دریافت کنیم. این برنامه برای ۲۴ ماه آینده است. در حال حاضر نیز هر قطار با ۵ واگن، دست‌کم ۵ میلیون یورو قیمت دارد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره استقبال مردم از فاز یک خط ۳ گفت: با توجه به اینکه یک قطار داریم و سرفاصله ۲۰ دقیقه بوده، استقبال مردم بسیار خوب است. تا دو ماه آینده که با دو سکو فعالیت خواهیم کرد، حتما از نظر آمار مسافرگیری وضعیت بهتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با کاهش سرفاصله زمانی، آمار مسافر این ۶ کیلومتر حتی از ۶ کیلومتر خط ۱ و ۲ بهتر خواهد شد. در حال حاضر استقبال مسافر به‌ویژه در روز‌های مناسبتی بسیار زیاد است. زمانی که اوراق مشارکت تزریق شود، سرعت چندبرابر و کار‌ها نیز به بهترین نحو انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
کارگر مترو
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۲
0
2
پرداخت حقوق هامون با تاخیر
بیمه تکمیلی هامون طرح های بدرد نخور
شهروند گلبهار
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۴
0
1
چرا اسمی از مترو گلبهار برده نمی‌شود مگر اهالی گلبهار نیاز به سفر امن ندارن توروخدا به داد ماهم برسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۴
0
0
شهرداری با کمی صرفه جویی میتونه خطوط مترو رو دو برابر کنه. چه لزومی داره ایستگاه های مترو اعم از دیوار و سقفش انقد اعیانی و پر زرق و برق ساخته بشن؟
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->