صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اولتیماتوم مجلس به رئیس‌جمهور برای معرفی گزینه وزارت صمت

  • کد خبر: ۳۵۰۱۷
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
اولتیماتوم مجلس به رئیس‌جمهور برای معرفی گزینه وزارت صمت
دو ماه از برکناری رضا رحمانی و تعیین مدرس خیابانی به سرپرستی وزارت صمت گذشته و این وزارتخانه هنوز با سرپرست اداره می‌شود. این در حالی است که این روز‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت به دلیل وضعیت تورمی کالا‌ها یکی از مهمترین وزاتخانه‌ها به شمار می‌رود، اما رئیس‌جمهور تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتخاب وزیر برای این وزارتخانه نگرفته است.
به گزارش شهرآرانیوز، طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی "رییس‏ جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‏‌هایی که‏ وزیر ندارند حداکثر برای مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید".

روحانی تا ۲۲ مرداد (حدود یک ماه دیگر) فرصت دارد تا گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی این وزارتخانه مهم و کلیدی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند و باید از قوه مقننه برای آن وزیر رأی اعتماد بگیرد.

بهانه دولت برای عدم معرفی وزیر پیشنهادی صنعت عدم تفکیک وزارتخانه صنعت و وزارت بازرگانی است. موضوعی که منجر به برکناری رضا رحمامی از مسئولیت خود از وزارت صنعت نیز شده بود.

اصرار رئیس‌جمهور به تفکیک این دو وزارتخانه در حالی صورت می‌گیرد که کارشناسان سیاسی بار‌ها بر این موضوع که این اتفاق جز بار مالی و هزینه اضافی بر دوش دولت ثمره دیگری ندارد و بهتر است دولت در ۸ ماه پایانی عمر خود تلاش خود را معطوف به امور دیگری برای کاهش تورم در جامعه کند.

بر همین اساس حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم در خصوص عدم معرفی وزیر پیشنهادی صعنت به مجلس گفته بود: برای معرفی وزیر صمت به مجلس یازدهم منتظر تعیین تکلیف تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت هستیم.

محمدباقر قالییاف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص عدم معرفی وزیر پیشنهادی صنعت به مجلس گفت: حتما این موضوع در چارچوب قانونی دنبال می‌شود، ولی در شرایط سخت اقتصادی و با توجه به این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش مهمی از اقتصاد را برعهده دارد خصوصا در حوزه پیشران جامعه می‌تواند در اشتغال معیشت موثر باشد این تذکر به جاست ممکن است به لحاظ قانونی دولت زمان داشته باشد، ولی شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شود.

وی ادامه داد: معرفی وزیر یک روز دیرتر تبعات خود را دارد، لذا رییس جمهور هرچه سریع‌تر گزینه خود را معرفی کند تا با مدیریت قوی‌تر و بهتر کار این وزارتخانه ادامه یابد.

حالا باید منتظر ماند دید رئیس جمهور کدامیک را اولویت اول تشخیص خواهند داد؟ معرفی وزیر زودتر از موعد با توجه به شرایط فعلی کشور یا انتظار برای تعیین تکلیف تفکیک یا عدم تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت!

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->