وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

درباره محمد اصفهانی و واکنش تندش به صحبت‌های احمدی‌نژاد

  • کد خبر: ۳۵۱۴۹
  • ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
  • ۱
درباره محمد اصفهانی و واکنش تندش به صحبت‌های احمدی‌نژاد
بی‌‌حاشیه‌‌بودن محمد اصفهانی با فیلمی که ۲ روز پیش از خودش منتشر کرد، به‌هم خورد. او در این فیلم ۲ دقیقه‌ای با لحنی که پیش از این از او سراغ نداشتیم، به مصاحبه محمود احمدی‌نژاد و خاطره‌ای که او از اجرای دکتر‌اصفهانی تعریف می‌کند، واکنش نشان داد.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - دکتر محمد اصفهانی با همین لقب دکتر پشت نامش از اولین خواننده‌های پاپ در ایران بود. فعالیت هنری‌ای که از سال ۷۳ آغاز شد و مدرک دکترایی که سال ۷۶ گرفته شد و اولین آلبومی که سال ۷۷ به بازار آمد، همه و همه در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ او را به یکی از موفق‌ترین و سرشناس‌ترین خواننده‌های نسل جدید موسیقی تبدیل کرد.
 
کسی که لقب دکتر از پشت نامش نمی‌افتاد و سبک خاص چهره و لباس پوشیدنش با جوانان دیگری که در آن روز‌ها مطرح شده بودند، فرق می‌کرد. محمداصفهانی با آلبوم «نون و دلقک» و ترانه معروف این قطعه که موزیک ویدئوی جالبی هم داشت، در نیمه دهه ۸۰ در اوج شهرت بود و پس از چند سال هم مثل خیلی از هم‌نسلانش به تدریج محو شد.
 
شهرت و نام دکتر اصفهانی همیشه با بی‌حاشیه‌بودن او پیوند خورده بود و برخلاف خیلی‌ها که نان نامشان را در روغن حاشیه می‌زدند تا شهرتشان چرب‌تر باشد، اصفهانی سبکی از کلاس کاری را برگزید و آن را دائم حفظ کرد که همیشه یکتا بود، آدمی آرام که معمولا با لباس رسمی در کنسرت‌ها و برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شد و ظاهر و رفتار ثابت و آرامش را همیشه حفظ می‌کرد.

حاشیه‌های پیرامون او نه درباره خودش که بیشتر در این حد بود که مثلا مرضیه وحید دستجردی که در دوره محمود احمدی‌نژاد وزیر بهداشت شده بود و لقب اولین وزیر زن را هم به‌نام خودش زده بود، دخترخاله محمد اصفهانی است و در یکی‌دو مصاحبه به آن اشاره می‌شد و کمی مصاحبه‌های خانم وزیر را تلطیف می‌کرد یا مثلا نکته حاشیه‌ای دیگر انتشار فیلمی از کودکی محمد اصفهانی بود که در سال ۵۷ و در روز ۱۲ بهمن در اولین ساعات حضور امام‌خمینی (ره) در ایران، در فرودگاه مهرآباد، در سن دوازده‌سالگی و با سری تراشیده کسی بود که در پیشگاه امام‌خمینی (ره) قرآن تلاوت کرد. دست‌به‌دست شدن این فیلم باعث برانگیخته‌شدن احساسات نوستالژیک مردم و انجام چند مصاحبه خاطره‌محور بود و بعد هم تمام.
 



این بی‌حاشیه‌بودن و دوری از جنجال با فیلمی که ۲ روز پیش اصفهانی از خود منتشر کرد، به‌هم خورد. او در این فیلم ۲ دقیقه‌ای با لحنی که پیش از این از او سراغ نداشتیم، به مصاحبه محمود احمدی‌نژاد و خاطره‌ای که او از اجرای دکتر‌اصفهانی تعریف می‌کند، واکنش نشان داد و گفت که فقط یک‌بار در دوره شهرداری احمدی‌نژاد اجرا داشته و آن زمان هم حتی نمی‌دانسته که شهردار عوض شده است! اصفهانی همچنین ادامه داد که بعد از سال ۸۸ هم هرچه به او برای اجرا در حضور رئیس‌جمهور اصرار کرده‌اند، نپذیرفته و حتی گوشی‌اش را خاموش کرده است تا جواب ندهد! او همچنین با کنایه‌زدن به احمدی‌نژاد درباره مسئله هاله نور گفت که به‌نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد مشکل حافظه دارند و بهتر است این مشکل را حل کنند!

به هر حال خوبی این فیلم این بود که پس از چند سال دکتر اصفهانی را با ریشی کمی سفید و چهره‌ای تکیده‌تر دیدیم و البته با توپ پر و شکایت از چیزی که او دروغ می‌دانست!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس یزدی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
2
0
الزایمر گرفتی ممد اصفهونی
13 مرداد 89 تالار وحدت برنامه داشتی
تقصیر خودت نیست افسردگی روحی شکستهای هنری
لیاقت تعاریف احمدی نژاد را نداشتی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->