به گزارش شهرآرانیوز، مسعود تکاور در پاسخ به این سوال که رمز موفقیت فیلمسازی درباره جنگ ۱۲ روزه و اینکه آیا با ساخت آثاری در این زمینه دوران شکوفایی سینمای ما در دهه ۶۰، باز میگردد؟ اظهار داشت: با واژهای به نام تغییر مواجه هستیم. چه بخواهیم چه نخواهیم، این واژه، مستتر در کل جهان است. قطعا یک سری عواطف، احساسات، پیروزیها، شکستها و قلیانهای احساسی در جامعه وجود دارد که ذاتی و غریزی است، اما شکل آن عوض میشود.
تهیهکننده «آفتاب سرد» افزود: زمانی میتواند این موضوع موفقیتآمیز شود که نگاه متغیری نسبت به جنگ ۱۲ روزه وجود داشته باشد. در جریان این جنگ، وحدت ملی رخ داد و همآوایی بین ملت بود، اگر بتوانیم این را به تصویر بکشیم بُرد کردهایم.
تکاور اضافه کرد: قانون، حدود است و حدود چیز مشخصی در هر جامعه. ما با جنگ ۱۲ روزه نمیتوانیم این گونه برخورد کنیم، باید به کُنه این نگاه ملی برویم، نگاه دینی، اسلامی، ایرانی و اتفاقی که باید بیفتد این است. چرا مجسمه آرش را بعد از جنگ ۱۲ روزه به پرتاب موشکها مزین کنیم؟ باید از این قداست، قبلتر استفاده میکردیم، اگر نکردیم، از این به بعد هوشیار باشیم.
این کارگردان سینما و تلویزیون گفت: نکتهای که ما را همراه و همدل در موضوعی میکند، در ریشههای ماست. از نوع تفکر دینی، شیعی و ایرانی. وحدت و انسجام نیاز به این دارد که به تمامی زنجیرهها هویت بدهیم که کنار هم قرار میگیرند و به کمند ناگسستنی تبدیل میشوند.
تکاور همچنین درباره این روزهای خود نیز گفت: مدتها قبل از جنگ ۱۲ روزه، پروژهای را به نام «تکاوران ویژه» میخواستیم شروع کنیم. «الف امنیت» و پیش از آن «کروکودیل» و سریال «رهایی» را کارگردانی کردم. چهار سال است که کاری نساختهام.
نویسنده مجموعه «حادثهای دیگر» اظهار کرد: درباره جنگ ۱۲ روزه ایدهای داریم و در حال کار روی آن هستیم که اگر خدا بخواهد به فجر میآییم. متن در حال نگارش نهایی است. صحبتهای اولیه با سرمایهگذار و تهیه کننده انجام شده و امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد. باید خیلی روی این موضوع (جنگ ۱۲ روزه) کار کنیم.
منبع: ایرنا