سرخط خبرها

حل مشکل برانکو با رضایت‌نامه بیرانوند

  • کد خبر: ۳۵۴۵۱
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
حل مشکل برانکو با رضایت‌نامه بیرانوند
تدبیر باشگاه پرسپولیس برای پولی که بلژیکی‌ها به حساب باشگاه واریز می‌کنند
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ باشگاه پرسپولیس عصر ۳۱ تیر اقدامات اداری مربوط به صدور مجوز بازی علیرضا بیرانوند در تیم آنتورپ بلژیک را انجام داد. مسئولان باشگاه پرسپولیس طبق توافق اولیه خود با باشگاه جدید دروازه‌بان تیم ملی موافقت خود با صدور ITC برای بیرانوند را در سامانه مربوط به نقل‌و‌انتقالات فیفا ثبت کرد تا این بازیکن مشکلی در ادامه حضور با آنتورپ نداشته باشد. باشگاه آنتورپ بلافاصله پس از دریافت ITC موظف به پرداخت ۵۵۰هزار دلار باقی‌مانده از رضایت‌نامه بیرانوند به حساب باشگاه پرسپولیس است. پرسپولیس با دریافت ۷۰۰هزار دلار از طرف بلژیکی، حاضر به صدور رضایت‌نامه برای بیرانوند شد که تاکنون ۱۵۰هزار دلار از آن را دریافت کرده است و باید باقی‌مانده آن بلافاصله پس از صدور ITC به حساب سرخ‌پوشان واریز شود.

این اتفاق خبر خوبی برای باشگاه در روز‌های بی‌پولی است. اما اینکه این پول به کجای زخم پرسپولیس می‌آید، مسئله مهمی است که حالا حاشیه‌ساز شده است. شنیده می‌شود سرخ‌ها می‌خواهند این پول را مستقیما به حساب برانکو بریزند تا بخشی از مطالبات او را تسویه کنند که سایه تهدید او از سر پرسپولیس تا حدی کوتاه شود. این در‌حالی است که بازیکنان این تیم نیز به‌دنبال گرفتن الباقی قرارداد‌های خود هستند.


باشگاه آنتورپ چگونه پول سرخ‌ها را می‌دهد؟

باشگاه آنتورپ به پرسپولیس اعلام کرده است ۵۵٠هزار‌دلار باقی‌مانده را به همان شماره‌حساب اعلامی که در روز امضای قرارداد ذکر شده است، واریز خواهد کرد. از قرار معلوم این شماره‌حساب متعلق به یک صراف است. البته هنوز مشخص نیست این صرافی در داخل ایران کار می‌کند یا خارج از ایران فعالیت دارد. نکته دیگر اینکه باتوجه به اینکه قرارداد علی بیرو در زمان مدیریت قبلی باشگاه پرسپولیس منعقد شده بود، معلوم نیست این صرافی از دوستان مدیرعامل قبلی سرخ‌پوشان است یا یکی از هواداران این باشگاه!


پول بیرانوند در حساب برانکو

هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس هفته گذشته با حضور ۳ عضو خود تشکیل‌جلسه داد تا درباره امور جاری این باشگاه در قبال مسائل مالی و همچنین پرونده‌های محکومیت خود ازسوی فیفا تصمیم‌گیری کنند. سنگین‌ترین پرونده محرومیت باشگاه پرسپولیس مربوط به برانکو ایوانکوویچ می‌شود که طبق حکم اولیه فیفا باید مبلغ یک‌میلیون و ۵۰ هزار یورو به‌همراه ۵ درصد از سود این پول به حساب سرمربی پیشین سرخ‌پوشان و همچنین نزدیک به ۳۵۰هزار یورو به دستیاران برانکو پرداخت شود. باشگاه پرسپولیس باوجود اعتراض به این محکومیت و ارسال لایحه دفاعی ۱۳۰۰صفحه‌ای خود به دادگاه عالی ورزش، امیدی به پیروزی در آن ندارد. ازاین‌رو هیئت‌مدیره این باشگاه برای پرداخت طلب کادر فنی سابق این تیم تصمیم جدیدی گرفته است.

پرسپولیسی‌ها هم قصد دارند پس از واریز پول، مستقیما مبلغ را به حساب برانکو ایوانکوویچ در یکی از بانک‌های عمان واریز کنند تا این‌گونه بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کرده باشند. همچنین قرار است ۴۳۰ هزار دلار از باقی‌مانده مطالبات پرسپولیس نزد فیفا به حساب سرمربی سابق سرخ‌ها واریز شود تا بخش عمده‌ای از مطالبات پروفسور سرخ‌ها بدین‌ترتیب پرداخت شود.


وعده سر خرمن به رسن

پرسپولیسی‌ها درحالی می‌خواهند پول رضایت‌نامه بیرانوند را به برانکو بدهند که بازیکن عراقی و مؤثر تیمشان به‌شدت از وضعیت پرداختی‌های خود ناراضی است. بشار رسن در فصل جاری رقابت‌های فوتبال لیگ برتر نیز عملکرد قابل‌قبولی داشته، اما باشگاه پرداختی چندانی به این بازیکن نداشته است. هافبک عراقی و خوش‌تکنیک سرخ‌ها چندی‌پیش در مصاحبه‌ای مدعی شد باشگاه پرسپولیس به او قول داده تا طلبش را از محل مطالبات بیرانوند پرداخت کند.
 
رسن که حالا پول بیرانوند را از دسترس خودش دور می‌بیند، در هفته‌های اخیر به طرق مختلف اعتراض‌های خودش را به هیئت‌مدیره باشگاه اعلام کرده است و به نظر می‌رسد دیگر امیدی به ماندن این بازیکن در پرسپولیس مدل ۱۴۰۰ نخواهد بود. اما عجیب‌ترین قسمت داستان مربوط به خود علیرضا بیرانوند است. بین قرارداد اصلی بیرانوند و مبلغی که او با باشگاه قرارداد دارد، اختلاف زیادی وجود دارد و از طرفی پاداش‌ها و خیلی از مسائل دیگر نیز موجب شده تا دروازه‌بان تیم ملی با ناراحتی از پرسپولیس برود. مسئله پاداش قهرمانی هم بحث دیگر اختلاف بیرانوند و مدیران باشگاه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->