کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

مشکی‌های آزاد در جام آزادگان

  • کد خبر: ۳۵۶۳
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
مشکی‌های آزاد در جام آزادگان
لیگ دسته یک فوتبال در حالی از امروز آغاز می‌شود که بازیکنان سیاه‌جامگان منحل‌شده در تیم‌‎های این لیگ پخش شده‌اند

مرتضی اخوان - لیگ دسته یک فوتبال کشور موسوم به جام آزادگان از امروز با حضور 18 تیم آغاز می‌شود و همچون سال گذشته تیمی از مشهد در این مسابقات نیست. بعد از فاجعه سیاه‌جامگان در فصل گذشته و سقوط آزاد این تیم به سوی نابودی، همه منتظر بودند تا در فصل جدید لیگ دسته یک فوتبال کشور تیمی دیگر از مشهد پا به عرصه وجود بگذارد، اما این اتفاق نیفتاد تا تنها دلخوشی مشهدی‌ها حضور برخی بازیکنان در تیم‌های دیگر شهرها باشد. بازیکنانی که بیشتر آن‌ها بعد از متلاشی شدن سیاه‌جامگان فصل را بی‌تیم ماندند و خوش‌شانس‌ها فقط توانستند یک نیم‌فصل بازی کنند تا از قافله فوتبال در لیگ یک بی‌نصیب نمانند. برخی از ستارگان دیروز آسمان سیاه‌جامگان در تیم‌های لیگ یکی از امروز برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران در قالب تیم‌های دیگر شهرها می‌جنگند، برخی به لیگ دسته2 رفته‌اند و برخی دیگر هم بدون تیم، چشم‌انتظار معجزه دلال‌ها هستند تا باری دیگر بتوانند در مستطیل سبز بدوند و هوای فوتبال را تنفس کنند.

 

گلرهای مشهدی در شیراز و پاکدشت
2 گلر خوب مشهدی در لیگ پیش رو در شیراز و پاکدشت خواهند بود. سعید جلالی‌راد، بازیکن سابق پدیده برای گذراندن دوران خدمت سربازی به فجر شهید سپاسی شیراز رفته است و محمدحسین عین‌افشار هم به پاکدشت کوچ کرده تا برای سرخ‌پوشان این شهر به میدان برود. 2 گلری که حکایتشان با هم کاملا متفاوت است. عین‌افشار 37ساله در سال‌های پایان بازی خود قرار دارد و سعید جلالی‌راد به دنبال پایان خدمت و بازگشت به سطح اول فوتبال کشور است.

 

سرنوشت سیاه‌جامگانی‌های لیگ یک
وحید فارغ و امیرحسین صدقی 2 بازیکن تأثیرگذار دیگر سیاه‌جامگان بودند که در فصل جدید یکی برای مس رفسنجان و دیگری برای بادران به میدان می‌روند. فارغ 31ساله است و نباید چندان بند بازگشت به سطح یک فوتبال باشد اما صدقی 23ساله امیدوار است با درخشش در این تیم تهرانی مورد توجه تیم‌های بزرگ‌تر قرار بگیرد و شانس حضور در لیگ برتر را داشته باشد. بهروز افشار، دیگر بازیکن سیاه‌جامگان است که به مس رفسنجان رفته است؛ اما یکی از گزینه‌های جذاب لیگ یک امسال، کاپیتان فصول گذشته شهرخودرو یا همان پدیده خراسان است که با بی‌مهری تیم سابقش حالا راهی گل ریحان البرز شده است. رضا ناصحی می‌تواند به گل ریحان که فصل قبل تا هفته‌های پایانی در کورس صعود به لیگ برتر بود، در این مسیر کمک کند. او در کنار حمیدرضا علی‌عسگری که یکی دیگر از سیاه‌جامگانی‌های لیگ یک است، در این مسیر نقش بسزایی را برای البرزی‌ها ایفا می‌کنند. علی حقدوست با داماش تازه لیگ یکی شده خواهد بود و آرش همایونی و حمید غلامی هم در شهرداری بندرعباس توپ خواهند زد. امیرحسین صالحی هم در سرخ‌پوشان پاکدشت خواهد بود.

 

عنایتی، تنها مرد مشهدی نیمکت مربیان لیگ یک
لیگ دسته یک فوتبال کشور در سال‌های گذشته معمولا نام یک سرمربی مشهدی را بالای سر یکی از تیم‌های این لیگ می‌دید. نامی که شاید از همه بیشتر روی نیمکت لیگ یکی‌ها نشسته، اکبر میثاقیان است. مربی که امسال در لیگ دسته یک تیم ندارد و در غیاب او رضا عنایتی، با حضور به عنوان سرمربی روی نیمکت قشقایی شیراز نام مربیان مشهدی در این لیگ را زنده نگه داشته است. رضا عنایتی که بعد از پایان غریبانه فوتبالش در صبای قم، یکی، دو بار در دیدارهای تدارکاتی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و دیدار منتخب مشهد و کربلا در استادیوم امام رضا(ع) از به‌یادماندنی‌ترین این دیدارها بود، بعد از پایان دوران فوتبالش خیلی زود راه مربیگری را در پیش گرفت. او به سرعت برق و باد روی نیمکت سیاه‌جامگان نشست و بعد از شکست‌های پی‌درپی مقابل حریفان از این تیم برکنار شد. شکست‌ها و ناکامی‌هایی که به اذعان خودش درس‌های زیادی برای او خواهد داشت. عنایتی حالا در دومین تجربه جدی مربیگری‌اش در نخستین گام با قشقایی باید از تیم مس کرمان که یکی از تیم‌های پُرمهره امسال لیگ دسته یک است، پذیرایی کند. قشقایی می‌تواند چالش جذابی برای عنایتی استقلالی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->