طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

دستگیری ۱۷ متهم در ۴۸ ساعت

  • کد خبر: ۳۵۸۲۶
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
دستگیری ۱۷ متهم در ۴۸ ساعت
فرمانده انتظامی مشهد جزئیات عملیات ضربتی پلیس را تشریح کرد
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ ۱۷ متهم به سرقت، کلاهبرداری و زورگیری در یک عملیات چهل‌وهشت ساعته که از سوی مأموران ۳ کلانتری مشهد انجام شد، دستگیر شدند. متهمان که بیشترشان جوان هستند و در مناطق قاسم‌آباد، سیدی و بولوار شفا دستگیر شده‌اند، با دستور قضایی به منظور شناسایی سایر اقدامات مجرمانه‌شان تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند. سرهنگ عباس صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد جزئیات این ۳ پرونده را تشریح کرد.


پایان رفت و آمد‌های مشکوک

از چندی پیش، شکایت‌هایی مبنی بر رفت و آمد‌های مشکوک در یک ساختمان واقع در منطقه قاسم‌آباد به پلیس گزارش می‌شد. گزارش‌هایی که منجر به ورود گروهی از مأموران دایره تجسس کلانتری قاسم‌آباد به آن شد. بررسی‌های اولیه مأموران، رفت و آمد‌های مشکوک را تأیید کرد و هم‌زمان با آغاز تحقیقات که احتمال فعالیت در شرکت‌های هرمی وجود داشت، مردی جوان با شکایت از یک شرکت هرمی اعلام کرد که در یک بازه کوتاه‌مدت با فریب اعضای این شبکه ۳۷ میلیون تومان متضرر شده است.

سرنخ‌هایی که شاکی اعلام کرده بود، مأموران را به همان ساختمان مشکوک رساند. مأموران که از فعالیت غیرقانونی و هرمی در این ساختمان مطمئن شده بودند، پس از تکمیل تحقیقات اولیه با هماهنگی جانشین سرپرست دادسرای ناحیه ۶ مشهدوارد عمل شدند و این مکان را که یک خانه مسکونی بود بازرسی کردند.
در پی ورود پلیس به این ساختمان، ۲ جوان که متهم‌اند از استان دیگری برای فعالیت‌های هرمی به مشهد آمده‌اند و ۱۱ جوان دیگر که در محل حضور داشتند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. تحقیقات درباه ماهیت فعالیت این افراد و روشن شدن چگونگی ماجرا ادامه دارد.


رمزگشایی از ۲۰فقره سرقت

یکی از پرونده‌هایی که این‌بار مأموران کلانتری شفا آن را پیگیری کردند و منجر به دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای شد، مرتبط با اعلام چندین فقره سرقت در حوزه استحفاظی این کلانتری بود.
در این پرونده که پلیس با سارقانی تیزدست روبه‌رو بود، برای شناسایی این افراد مراقبت‌های پوششی گسترده‌ای را به‌صورت شبانه‌روزی آغاز کرد. یکی از تیم‌های تجسس کلانتری شفا، هنگام گشت‌زنی شبانه متوجه حرکات مشکوک دو جوان شد که بار غیرمتعارفی را حمل می‌کردند.
در بازرسی از پلاستیک‌های بزرگی که همراه این افراد بود، تعدادی از تجهیزات مرتبط با یک مرکز بازی‌های رایانه‌ای کشف شد و بررسی‌های بعدی نشان داد که این افراد لحظاتی قبل با شکستن در ورودی یک مرکز، این اقلام را سرقت کرده‌اند. یک قیچی آهن‌بر نیز که در سرقت‌ها استفاده می‌شد از متهمان کشف شد.
با انتقال ۲ متهم به کلانتری این افراد علاوه بر معرفی مال‌خر اموال مسروقه در تحقیقات اولیه به ۲۰فقره سرقت اعتراف کردند.


دستگیری قماربازان گذری

در آخرین پرونده به نتیجه رسیده از سوی مأموران کلانتری سیدی، گزارش‌های چندین فقره زورگیری خشن در حاشیه خیابان پیگیری و مشخص شد که متهمان به بهانه قماربازی افراد ساده‌لوح رهگذر را وسوسه می‌کردند و سپس با شگرد‌های مختلف و ایجاد درگیری حتی در مواردی با تهدید چاقو مرتکب سرقت از طعمه‌های خود می‌شدند.
تیم تجسس کلانتری سیدی با اقدام‌های اطلاعاتی ۲ متهم پرونده را شناسایی و آن‌ها را پس از تعقیب‌های نامحسوس دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌های اولیه به چند فقره زورگیری با این ترفند اعتراف کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->