به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلامی درخصوص طرح توزیع مستقیم لوازم خانگی سبدهای ارزانقیمت، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، اقشار هدف این طرح با اولویت زوجهای جوان تحتپوشش کمیته امداد و بهزیستی یا فرزندان این افراد است که اجرایی میشود.
وی با اشاره به اینکه در حالحاضر ۱۰۵ هزار نفر معرفی شدهاند، گفت: سومین گروهی که در اولویت این طرح هستند، مزدوجین تحتپوشش سازمان بازنشستگی هستند. بهطور کلی طی فراخوان اعلام شده، دنبال این هستیم که واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی که توانایی و علاقهمندی لازم را برای عرضه مستقیم این ۵ قلم کالا به مصرفکننده واقعی را دارند، بهدلیل مشارکت در این طرح، دولت نسبت به تامین ارز و ورق فولاد این کارخانجات با اولویت اقدام شود.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت خاطرنشان کرد: در مقابل نیز این واحدهای تولیدی باید نسبت به عرضه ٥ قلم کالای لوازم خانگی اصلی جهیزیه از جمله اجاقگاز، تلویزیون، یخچال، ماشینلباسشویی و جارو برقی اقدام کنند.
کلامی با اشاره به اینکه هدف از این کار حذف واسطهها و عرضه مستقیم کالا با قیمت مناسب به دست مصرفکننده واقعی است گفت: این طرح قرار است با مشارکت پاکشوما و شرکت انتخاب شروع شود. گروه انتخاب در مرداد ٣٥ هزار بسته را آماده کرده و پاکشوما نیز قرار است نرخ خود را برای این بسته اعلام کند.
منبع: دنیای اقتصاد