قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به خرید و فروش طلا عیار پایین و بدل اندازی به جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کمک‌های کرونایی؛ پرسروصدا، اما بی‌نتیجه

  • کد خبر: ۳۵۹۷۱
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کمک‌های کرونایی؛ پرسروصدا، اما بی‌نتیجه
رئیس‌جمهور درحالی از پرداخت وام ویژه به ۳ میلیون خانوار خبر داد که این کمک‌ها گستردگی لازم برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را ندارد
محسن موسوی‌زاده | شهرآرانیوز؛ دیروز درحالی رئیس‌جمهور اعلام کرد که وام ویژه‌ای برای ۳ میلیون خانوار درنظر گرفته شده است و در ۵ نوبت به آن‌ها پرداخت می‌شود که براساس آمار فقط تعداد مددجویان کمیته امداد ۲میلیون و ۶۳هزارو۶۵۴ خانوار است. پیش از این پرویز فتاح، رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفته بود: آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی درمجموع بیش از ۶ میلیون نفر نمی‌شود. یک دهک جمعیتی حدود ۸ میلیون نفر است و آمار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی حتی به یک دهک نمی‌رسد.
همچنین براساس پژوهشی که در اردیبهشت۹۸ مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرد، جمعیت زیر خط فقر تا پایان سال۹۷، ۲۳ تا ۴۰درصد برآورد شد. بنابر تخمین مرکز پژوهش‌ها حدودا بین ۱۸ تا ۳۳میلیون‌نفر در فقر مطلق زندگی می‌کنند. علاوه‌براین اکنون جمعیت بیمه‌شدگان بیمه سلامت در کشور حدود ۴۰میلیون نفر است. براساس آماری که مرکز آمار ایران اعلام کرده است، حدود ۱۰درصد جمعیت همچنان تحت پوشش بیمه نیستند که به نظر می‌رسد حدود ۷میلیون نفر را شامل می‌شود.

آخرین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در سال۹۶، ۲ دهک ابتدایی جامعه (شهری) با کسری درآمد روبه‌رو بوده‌اند، اما بحران‌های اقتصادی در سال۹۷ باعث شد چند میلیون ایرانی دیگر نیز درمقابل هزینه‌ها کم بیاورند؛ حالا خانوار‌های دهک سوم نیز قادر به تامین هزینه‌های خود نیستند و آن‌طورکه مرکز آمار می‌گوید، برای تامین معیشت ماهیانه کسری درآمد دارند. در شرایط فعلی و بعد از شیوع کرونا، گرچه کمک‌هایی ازسوی دولت درنظر گرفته شد، تطبیق تعداد جمعیت زیر خط فقر با این کمک‌ها، نشان می‌دهد که این حمایت‌ها گستردگی لازم برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را ندارند.

پیش از این و از اسفندماه ۹۸ به مدت ۴ ماه برای جبران بخشی از آسیب ناشی از شیوع ویروس کرونا و هزینه‌های سنگین آن، هر ماه مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان برای حدود ۳ میلیون نفر، واریز شد.
همچنین با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها، دولت برای کاهش پیامد‌های اقتصادی ناشی از این بیماری، وام یک‌میلیون تومانی به ۲۴میلیون خانواده ایرانی که یارانه نقدی ۴۵هزار و ۵۰۰تومانی می‌گیرند، پرداخت کرد. در ابتدا پیش‌بینی شده بود که این تسهیلات با سود ۱۲درصد و بازپرداخت ۲۴ماهه به حساب یارانه‌بگیران واریز و اقساط آن از همان حساب یارانه کسر شود. اما رئیس‌جمهور اعلام کرد که این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه است؛ بنابراین سود ۱۲درصدی به‌نوعی بین دولت و مردم تقسیم شد که ۴ درصد را یارانه‌بگیر و ۸ درصد دیگر را دولت می‌پردازد و اقساط از ۲۴ماه به ۳۰ ماه افزایش یافت. در این حالت قسط پرداختی ۳۵هزار و ۱۰۰تومان در هر ماه خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->