حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

مصطفی صداقت: در تراکتور هر کسی کار خودش را می‌کند

  • کد خبر: ۳۵۹۷۵
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
مصطفی صداقت: در تراکتور هر کسی کار خودش را می‌کند
گپ‌ و گفتی با مصطفی صداقت، مربی مشهدی تراکتور؛ از ماجرای رفتن به تبریز تا ناگفته‌های جدایی از شهرخودرو
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مصطفی صداقت یکی از پازل‌های اتفاقات نیمکت شهرخودرو است. او بعد از جدایی مجتبی سرآسیایی به تبریز رفته است تا در کادر فنی ساکت الهامی دوران جدیدی را تجربه کند. مربی مشهدی تراکتور، حالا حرف‌های زیادی از پشت‌پرده‌های تیم سابقش که سال‌ها در قامت دستیار به سرمربیانش کمک کرد، در دل دارد. او از نزدیک شاهد اتفاقات باشگاهی است که در مدت حیات شش‌هفت‌ساله‌اش اگرچه هیچ‌وقت برای هواداران فوتبال مشهد، ابومسلم و پیام نشد، اما توانست بزرگ‌ترین افتخار تاریخ فوتبال این شهر را به دست بیاورد و آسیایی شود. مصطفی صداقت حالا به تبریز رفته است تا دور از هیاهوی این‌روز‌های نماینده مشهد در لیگ برتر مربیگری کند. او اگرچه در طول گفتگو بار‌ها خواست از ایجاد حاشیه برای تیم شهرش جلوگیری شود، اما حرف‌های جالبی به زبان آورد؛ از ماجرای کوچش به تبریز تا ناگفته‌های جدایی‌اش از جمع عنابی‌های شهر مشهد.


* از تبریز شروع کنیم. بعد از تساوی مقابل شهرخودرو اوضاع تیمتان چطور است؟

- ما در بازی مقابل شهرخودرو واقعا انرژی‌مان تحلیل رفته بود. تیم ما واقعا با چهارده‌پانزده بازیکن تمرین می‌کند و پا به مسابقات می‌گذاریم. البته با اضافه‌شدن دژاگه و در ادامه رفع مصدمیت شجاعی ان‌شاءا... اوضاعمان بهتر می‌شود. ما ۴ بازی سخت داشتیم و خوشبختانه از تونل وحشت به سلامت عبور کردیم.
 
 

* تجربه حضور در تراکتور چطور است؟

- اینجا همه‌چیز حرفه‌ای است. اگر بخواهم برایتان از شرایط باشگاه بگویم، باید گفت باشگاه تراکتور سیستم اداری و پرسنلی بسیار قوی دارد. زیرساخت‌ها اینجا فوق‌العاده است. ۲ زمین تمرین خوب در اختیار تراکتور است و از حیث سخت‌افزاری همه‌چیز تکمیل است. شرایط حرفه‌ای باشگاه تراکتور از حیث ساختاری با شهرخودرو متفاوت است.
 
 

* کارکردن با ساکت الهامی چطور است؟ به‌هر‌حال در شهرخودرو هم در کنار هم کار کرده بودید.

- ساکت فنی‌اش خیلی قوی است و روابط‌عمومی خیلی خوبی دارد. با بچه‌ها فاز رفاقت برداشته و اینجا همه پرسنل با همدیگر دوست هستند. شبیه نیم‌فصل پارسال شهرخودرو و سال‌های قبل پدیده.
 
 

* در این یکی‌دو هفته زنوزی، مالک تراکتور را دیده‌اید؟ چقدر در کنار تیم است؟

- فکر می‌کنم زنوزی اصلا در ایران نباشد. به نظرم ایشان کار‌های مهم‌تری دارند و کار فنی را به اهل فن سپرده‌اند. اینجا هر کسی کار تخصصی‌اش را می‌کند. زنوزی هم در کار اقتصادی تخصص دارد و شبانه‌روز برای اینکه پاسخ‌گوی خانواده بزرگ تراکتور باشد، تلاش می‌کند. البته مشاورانی دارد و از احوال تیم هم بی‌خبر نیست؛ اما این‌طور نیست که بخواهد مدام کنار تیم باشد و در کار فنی دخالت کند.
 
 

* برسیم به ماجرای جدایی‌تان از شهرخودرو. چه شد که بعد از رفتن سرآسیایی، باوجود اینکه بازی با سایپا روی نیمکت تیم ماندید، به‌یک‌باره سر از تراکتور درآوردید؟

- صحبت من و ساکت الهامی برای جدایی از شهرخودرو و رفتن به تبریز به زمان جدایی گل‌محمدی برمی‌گردد. آن‌موقع من طبق عرف بعد از جدایی گل‌محمدی برای اینکه دست سرمربی بعدی که هنوز نمی‌دانستم کیست باز باشد، می‌خواستم استعفا کنم. ساکت الهامی هم که قبلا با هم کار کرده بودیم و به من لطف داشت، از من خواست که به تبریز بروم و در تراکتور کمک‌حالش باشم؛ اما وقتی مجتبی سرآسیایی به‌عنوان سرمربی شهرخودرو معرفی شد، داستان فرق کرد.
 
 

* شما و سرآسیایی رفاقت دیرینه‌ای داشتید و تصمیم گرفتید در کنارش بمانید.

- همین طور است. رفاقت من و سرآسیایی بیست‌ساله است و وقتی دیدم کادر فنی قبلی همه با گل‌محمدی از مشهد رفتند و دست مجتبی و شهرخودرو خالی است، تصمیم گرفتم در مشهد بمانم.
 
 

* اما بعد از داستان کرونا و شروع دوباره فوتبال، همه‌چیز عوض شد.

- شرایط خیلی خوب بود و ما توانستیم بعد از ۲ بازی سخت پلی‌آفی به مرحله گروهی برسیم. بااین‌همه بعد از کرونا شرایط طوری پیش رفت که به یک‌باره اتفاقات عجیب‌وغریبی افتاد؛ اتفاقاتی که نمی‌خواهم به آن ورود کنم.
 
 

* مجتبی سرآسیایی در مصاحبه‌ای بعد از جدایی‌اش گفته بود که برخی نمی‌خواستند شهرخودرو آسیایی باشد و می‌خواهند یک تیم معمولی در میانه جدول باشد. این مسئله را تأیید می‌کنید؟

- اگر سرآسیایی صلاح بداند خودش در این مورد توضیحات بیشتر را می‌دهد. البته سایه حمایت فنی‌شان همیشه بالاسر ما بود!
 
 

* یعنی مدیریت در کار فنی دخالت می‌کرد؟

- اجازه بدهید در این مورد صحبتی نکنم. من الان مربی تراکتور هستم و هر چه بگویم، فردا می‌گویند، چون در کورس سهمیه آسیایی بودیم، خواستند تیم ما را به هم بریزند.
 
 

* پس اجازه بدهید ماجرا‌های نیم‌فصل را مرور کنیم؛ جدایی یحیی گل‌محمدی و حاشیه‌هایی که داشت.

- درمورد جدایی یحیی حرف‌های زیادی دارم. حقیقت آن است که گل‌محمدی در ابتدای فصل هم از پرسپولیس پیشنهاد داشت و اصرار پرسپولیسی‌ها هم چندبرابر بود؛ چراکه آن‌موقع پرسپولیس برانکو را از دست داده بود و فشار افکار عمومی و هواداران روی این باشگاه بیشتر بود. اما آن‌موقع مدیران شهرخودرو سفت ایستادند و گفتند یحیی با ما ۲ سال قرارداد دارد و او را نمی‌دهیم. اما نیم‌فصل ماجرا چیز دیگری بود و الا هیچ وزیر و سفیری نمی‌توانست یحیی را از شهرخودرو بگیرد. این هم که می‌گویند گل‌محمدی را از شهرخودرو گرفتند تا تیم رقیب پرسپولیس را خالی کنند، این‌طور نبود.
 
 

* چه کسانی نمی‌خواستند یحیی بماند؟

- نمی‌دانم. فقط می‌توانم بگویم هیچ وزیر و وکیلی برای گرفتن یحیی زنگ نزد!
 
 

* در نقل‌و‌انتقالات هم بعضی جابه‌جایی‌های شهرخودرو سؤال‌برانگیز بود. مثلا جدایی یونس شاکری. بازیکنی را که عملکرد خوبی داشت، دادید رفت و در مقابل، مهاجمان بی‌کیفیتی، چون چوچو و میرو از خارج آمدند. این انتخاب‌ها با نظر کادر فنی بود؟

- درمورد یونس باید بگویم یحیی شاکری را معمولا یک‌نیمه‌ای بازی می‌داد و یونس هم دوست داشت بیشتر بازی کند. گل‌محمدی خیلی دوستانه به یونس گفته بود نیم‌فصل دوم هم قرار است این روال ادامه داشته باشد. از طرفی خود شاکری پیشنهاد خوبی از گل‌گهر داشت.
 
 

* درمورد جذب چوچو و میرو چطور؟

- ماجرای چوچو و میرو فرق دارد. چوچو بازیکن خوبی بود، ولی در سالی که بال‌های چپ و راست ما ۴ ستاره‌مان بودند، به او بازی نرسید. ما پارسال امین قاسمی‌نژاد، سعید صادقی، محمد قاسمی‌نژاد و حسین مهربان را به‌عنوان بازیکن بال‌های راست و چپ داشتیم و بازیکن خارجی هم اگر چند بازی روی نیمکت باشد، کیفیتش اُفت می‌کند و از لحاظ روحی، سخت به شرایط مسابقه برمی‌گردد. اما میرو واقعا بازیکن خوبی نبود.
 
 

* میرو را به شما تحمیل کردند؟

- حقیقتا من فقط هایلایت‌هایی از بازی میرو را دیدم و خب خودتان بهتر می‌دانید اگر امروز هایلایت‌های بازی من مصطفی صداقت را نشان بدهید، شاید ۶ تا تیم لیگ‌برتری مرا بخواهند! تازه همان هایلایت‌ها را زمانی دیدم که گفتند قرارداد میرو را بسته‌اند و به‌دنبال پاسپورت و سفر به ایران است!
 
 

* یعنی شما این بازیکن را تأیید نکردید؟

- دست‌کم من فقط فیلم هایلایت‌های بازی‌اش را دیدم. حالا اینکه مجتبی فیلم کامل بازی او را دیده و تأییدش کرده یا نه، نمی‌دانم.
 

* بگذارید این را به‌عنوان سؤال آخر بپرسم. شهرخودرو آسیایی می‌شود؟

- امیدوارم بشود. تیم شهرم است و دوستش دارم. باید قدردان حمیداوی و کسانی باشیم که در این شرایط، تیم را کمک کردند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->