پیش‌بینی بورس (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آیا بورس ریزشی می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت خودرو برای هفته آینده | دلالان بازار نقره‌داغ شدند! (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) | کدام سیگنال نقش دلار را در بازار طلا کمرنگ کرد؟ توضیحاتی درباره وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت ابلاغیه جدید برای حل مشکل طلافروشان + عکس | این ۳ گروه ملزم به ثبت اطلاعات موجودی طلا هستند عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تکمیل ظرفیت ۳۵ واحد صنعتی خراسان رضوی با تولید «بدون کارخانه» تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره راه‌ حل عجیب کارشناس صداوسیما برای کاهش قیمت دلار

  • کد خبر: ۳۵۹۸۱
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
درباره راه‌ حل عجیب کارشناس صداوسیما برای کاهش قیمت دلار
در دوره‌ای از تاریخ زندگی می‌کنیم که دلار دارد برای خودش اوج می‌گیرد و به قیمت‌های بلندپروازانه‌اش می‌رسد و این‌طور که پیداست به این راحتی‌ها بی‌خیال نمی‌شود و پایین نمی‌کشد، از این طرف مسئولان کشورمان هم در تلاش‌اند تا گوشه‌ای از آن را بگیرند و به زور بیاورندش پایین.
فرانک باباپور | شهرآرانیوز؛ در دوره‌ای از تاریخ زندگی می‌کنیم که دلار دارد برای خودش اوج می‌گیرد و به قیمت‌های بلندپروازانه‌اش می‌رسد و این‌طور که پیداست به این راحتی‌ها بی‌خیال نمی‌شود و پایین نمی‌کشد، از این طرف مسئولان کشورمان هم در تلاش‌اند تا گوشه‌ای از آن را بگیرند و به زور بیاورندش پایین. برای این پایین آوردن هم راهکار‌های متنوعی ارائه داده‌اند، از دلار جهانگیری که هنوز همان ۴۲۰۰ تومان است گرفته تا راهکار جدیدی از کارشناس برنامه شبکه خبر.
 
این راهکار به‌قدری مورد توجه قرار گرفته است که کاربران آن را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند و واکنش‌های زیادی هم به‌دنبال داشته است. ماجرا از افزایش قیمت ناگهانی دلار شروع شد. حدود یک ماه و نیم پیش قیمت دلار به محدوده ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان رسیده بود و در این بازه مانده بود تا اینکه با افزایش ناگهانی تا قیمت ۲۶ هزار تومان هم رفت و بعد از تلاش دولت ابتدا به ۲۳ هزار تومان و حالا در قیمت ۲۰ هزار تومان متوقف شده است.

البته اولین‌بار نیست که شاهد این افزایش‌های ناگهانی هستیم و دولت باید تا امروز به راه‌حلی مناسب برای کنترل قیمت می‌رسید، اما از آن‌جایی که همیشه یک دلیلی برای دیر رسیدن یا هرگز نرسیدن دولت وجود دارد، کارشناسانی داریم که می‌توانند در‌این‌باره راهکار بدهند و صداوسیمایی داریم که این راهکار‌ها را منتشر می‌کند و در آخر این خود مردم هستند که باید سکان بالا و پایین رفتن قیمت‌ها را دست بگیرند.
 
محسن جندقی که در بیوی صفحه اینستاگرامش خود را روزنامه‌نگار و مجری اقتصادی معرفی کرده است، در یکی از برنامه‌های شبکه خبر پیشنهاد می‌کند برای پایین‌آمدن قیمت دلار، مردم وارد عمل شوند و دلارهایشان را پاره کنند. او در پخش زنده (دوربین از بالا و دور تصویر را نشان می‌دهد) یک دلار را پاره می‌کند که حتی المیرا شریفی، گوینده این بخش خبری از کار او تعجب کرده و می‌گوید: «این اصلی بود؟!»
 
حالا ما کار نداریم که مردم ما در ایران دلار می‌خرند که سرمایه‌شان را از بالارفتن تورم حفظ کنند. آنطور که جندقی در این برنامه گفته، این راه‌حل قبلا در کشور ترکیه انجام شده است؛ آمریکا ترکیه را در سال ۹۷ تحریم می‌کند و رئیس‌جمهور ترکیه برای اینکه قیمت دلار را پایین بیاورد، به مردم می‌گوید دیگر با دلار کار نکنند و مردم هم دلارهایشان را آتش می‌زنند یا برای فروش آن‌ها اقدام می‌کنند و تشکیل این صف فروش، باعث پایین آمدن قیمت دلار می‌شود و حتی پس از آن، این روش را برای کنترل قیمت طلا هم انجام می‌دهند.
 
البته اگر از نظر دیگری به این موضوع نگاه کنیم، عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت است و اگر برای کالایی صف فروش تشکیل شود، قیمت آن کم می‌شود، اما در ایران به‌دلیل شرایط اقتصادی، تشکیل صف فروش دلار غیرمنطقی است و تا بوده برعکسش بوده، یعنی صف خرید ایجاد می‌شده است! حالا کاربری از فضای مجازی با دیدن این کلیپ راه حلی را نوشته است: «برای رهایی از سلطه #دلار دولت‌ها باید تبادل با دلار را کنار بگذارند، مثل چین و روسیه. ملت‌ها باید آن را کالای سرمایه‌ای و ذخیره‌ای نکنند، مثل ترکیه؛ و کاش مراجع این زمان هم مثل میرزای شیرازی که با تحریم تنباکو استعمار انگلیس را تحقیر کرد، ذخیره دلار را تحریم می‌کردند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->