پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی( ٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تغییرات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی + جدول

  • کد خبر: ۳۶۰۵۰
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
  • ۳۵
تغییرات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی + جدول
افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند و در زمان بازنشستگی حداقل دستمزد را می‌گرفتند حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ تومان می‌گیرند و آن دسته از افرادی که با ۳۵ سال سابقه بازنشسته شده بودند چیزی در حدود سه میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از گذشت ١٤ سال یکی از جدی‌ترین و قدیمی‌ترین مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان تأمین اجتماعی که بحث متناسب‌سازی حقوق بود، سرانجام با مساعدت دولت در مسیر پرداخت قرار گرفت، دو هفته پیش با مصوبه دولت ٣٢ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد. بخشی از این بدهی که حدود ٣٠ درصد برآورد شده، برای متناسب سازی و ترمیم حقوق بازنشستگان استفاده خواهد شد.

کارشناسان بیمه اختصاص این مبلغ را -آن هم در شرایطی که در ابتدای سال هم یکبار افزایش ٢٦ درصدی حقوق‌ها اعمال شده است- گام مهمی برای ترمیم حقوق و ارتقای معیشت حداقل‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی می‌دانند. آنها می‌گویند میزان دریافتی سه میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی با اجرای متناسب‌سازی حقوق در مرداد ماه افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

 

جدول تغییرات حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی

 

ترمیم حقوق بازنشستگان

محمد اسدی، رئیس کانون بازنشستگان قزوین و دبیر کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور با اشاره به تصویب پرداخت ٥٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های برجای مانده دولت طی ١٠ سال گذشته به سازمان تأمین اجتماعی در مجلس می‌گوید: براساس این مصوبه سازمان هم مکلف شده است ٣٠ درصد این مبلغ در حدود ١٥ هزار میلیارد تومان را به بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دهد، این اتفاق مهم می‌تواند فاصله معوقات حقوق بازنشستگان را به علت درست اجرا نشدن ماده ٩٦ قانون (افزایش دستمزد مطابق با تورم) بوده تا حد زیادی جبران کند.

 

وی با بیان اینکه برای ترمیم حقوق بازنشستگان باید این متناسب‌سازی انجام می‌شد، اظهار می‌دارد: در سال ٨٨ یک‌بار این همسان‌سازی انجام شده بود، اما در آن سال به صورت یارانه دولتی و نه به صورت جزئی از حقوق انجام گرفت و از آن سال تاکنون ترمیم حقوق‌ها انجام نشده بود.

 

به گفته او این همسان‌سازی تأثیر مثبت خود رابر معیشت بازنشستگان خواهد گذاشت و بخشی از ترمیم حقوق در قالب آن انجام می‌شود که بسته به جدول حقوق از ٣٠ تا ٧٠ درصد متغیر است و در کنار افزایش حقوقی که در ابتدای امسال صورت گرفت می‌تواند تأثیر خوبی در قدرت خرید بازنشستگان داشته باشد، برای مثال بازنشسته حداقل‌بگیر با ٣٠ سال سابقه خدمت که در اسفند ٩٨، یک میلیون و ٥١٧ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرد، حالا حدوداً ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دریافتی خواهد داشت که افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.  او ادامه می‌دهد: این افزایش حقوق شاید با توجه به نرخ تورم چشمگیر نباشد، اما عدد بزرگی است.

 

افزایش بن و حق مسکن

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی استان تهران به «ایران» می‌گوید: با تلاش‌های دولت و مدیرعامل سازمان در خصوص متناسب‌سازی حقوق نتایج مثبتی گرفته شده است. او اضافه می‌کند: در روش اول، آن دسته از افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند و در زمان بازنشستگی حداقل دستمزد را می‌گرفتند و امروز هم همان حداقل را می‌گیرند، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت و آن دسته از افرادی که با ۳۵ سال سابقه بازنشسته شده بودند و حداقل حقوق را دریافت می‌کردند و در زمان حال نیز حداقل را می‌گیرند، چیزی در حدود سه میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. روش دوم در خصوص همسان‌سازی حقوق‌ها، شامل چند آیتم می‌شود.

 

به گفته دهقان‌کیا، در این روش، میزان سوابق در نظر گرفته می‌شود. همچنین میزان پرداختی‌ها را در نظر خواهیم داشت و به افرادی که بالای ۲۵ سال سابقه دارند، نیز امتیازاتی تعلق خواهد گرفت. در این روش افرادی که ۱۰ سال سابقه دارند، تا ۱۵۰ هزار تومان و به ترتیب با افزایش سنوات این رقم تا سابقه ۳۰ سال به ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. در این شیوه افرادی که ۳۵ سال سابقه کار دارند، چیزی در حدود ۴۸۰ و ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

 

امتیاز دومی که این افراد می‌گیرند، این است که افرادی که با بیش از ۲۵ سال سابقه بازنشسته شدند و از حداقل حقوق بالاتر دریافت می‌کردند و یا سقف حقوق را داشتند، متفاوت عمل می‌شود، به نحوی که به عنوان مثال، کسی که با ۳۰ سال بازنشسته شده و در زمان بازنشستگی ۴ برابر حقوق می‌گرفت اما حقوق او، امروز به میزان دو برابر رسیده است، در فرمولی قرار می‌گیرد که تا ۴۰۰ هزار تومان اضافه پرداختی خواهد داشت. زیرا این فرد زمان بازنشستگی معادل چهار برابر می‌گرفته اما این رقم به دو برابر رسیده است. امتیاز دیگر مربوط به افرادی است که بالای ۲۵ سال سابقه دارند، درخصوص این افراد نیز از یک درصد تا ۷ درصد حداقل دستمزد افزایش پیدا می‌کند. این ۷ درصد هم مربوط به کسانی است که ۳۵ سال سابقه کار دارند. باید منتظر باشیم تا ببینیم پایان ماه جاری به چه اعداد و ارقامی می‌رسیم.

 

دو فاکتور مهم در متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران

رئیس کانون بازنشستگان استان البرز، پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را اقدام بسیار خوب و ارزنده‌ای می‌خواند و به «ایران» می‌گوید: ۳۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از طریق رد شرکت‌هایی که دولت در اختیار دارد به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و این اقدام دولت در شرایط این‌چنینی تقریباً بی‌نظیر است به هر حال دولت و سپس وزرای اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در به ثمر رسیدن پرداخت بدهی‌ها نقش مؤثری داشتند.

 

قلی شادبخش می‌افزاید: اقدام اخیر دولت موجب ایجاد منابع جدید در سازمان تأمین اجتماعی می‌شود و به دنبال آن بحث متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران پیگیری می‌شود.

 

توجه به ضریب پایه سنوات

ناهید حیدری، مدیر کل امور فنی مستمریهای تأمین اجتماعی نیز درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به «ایران» می‌گوید: با توجه به بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان ملزم شد که حقوق بازنشستگان را متناسب‌سازی نماید. بدین‌ترتیب این امر در دستور کار سازمان قرار گرفت و با استفاده از مشارکت‌های حداکثری و استفاده از نقطه نظرات کانون‌های عالی بازنشستگان، بر اساس فرمول‌های بیمه‌ای و میزان مشارکت هر فرد در پرداخت حق بیمه و همچنین مدت زمان پرداخت حق بیمه، ضمن رعایت اصل عدالت، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به سرانجام رسید.

 

به گفته او، در این امر، ضریب پایه سنوات در نظر گرفته شد و مبنای آن از صفر تا ۱۰ سال و از ۱۰ سال تا ۳۵ سال است و هر مستمری‌بگیر بر اساس مدت سابقه و ضریب پایه حق بیمه مشمول همسان‌سازی حقوق می‌شود. از طرفی برای اینکه بتوانیم تشویقی هم برای سنوات بالاتر داشته باشیم، سابقه بالای ۲۵ تا ۳۵ سال را نیز در نظر گرفته‌ایم و همچنین از این ماه میزان دریافت کمک هزینه معیشتی یا همان بن و حق مسکن نیز نسبت به سال گذشته ۱۷۲ درصد رشد داشته است و از ۹۰ هزار تومان در خرداد ماه به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.

 

 مدیر کل امور فنی مستمریهای تأمین اجتماعی، می افزاید: مشمولین متناسب سازی، کلیه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان آنها هستند و این افزایش به همه سطوح دستمزد تعلق می‌گیرد.  به گفته حیدری حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعتبار اختصاص داده شده است.

منبع: روزنامه ایران


بیشتر بخوانید:

 

جزئیات افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹ اعلام شد

 

نحوه پرداخت حقوق مردادماه مستمری بگیران تامین اجتماعی +جزییات

 

جوانان بدون داشتن شغل هم می‌توانند بیمه تأمین اجتماعی شوند + جزئیات

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
علی اکبر شمس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
3
7
چرا میانگین بگیران از همه کمتر افزایش داشتند؟
م ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
2
با سلام . لطفا درمورد مدرک تحصیلی بازنشستگان هم که درزمان شاغلی مدرک تحصیلی لیسانس جهت ارتقا حقوق ودانش دریافت نموده ولی بعد ازبازنشستکی درسیستم بازنشستگی سابا ثبت نشده مانتد لشکری نزاجا نیز پی گیری ومساعدت شود .باتشکر
غلامرضا دهقانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
3
سلام ، تلاش مسولین در امر افزایش حقوق قابل تقدیر و تحسین است ، اما به نظر من مشکلی که هست این است که این افزایشها حد و مرز دارد ولی افزایش تورم و افزایش قیمتها در بازار حد و مرزی ندارد و تلاش مسولین عزیز را بی نتیجه میکند در واقع لازم است دیگر مسئولان هم در خصوص افزایش قیمتها نظارت داشته باشند تا تلاش شما موثر واقع شود .
ناشناس
Netherlands
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
10
مگر دولت 32هزار میلیارد تومان به تامین اجتمای پول نداده که سازمان با این پول فقط 30درصد را برای بازنشستها متناسب سازی کند بقیه پول به کجا میرود سهام شستا کجا به جیب چه کسی رفت با پول این قشر زحمت کش و بدبخت چکار میکنید ایا انصافی هم هست
حسین برزکار
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
2
4
سلام، ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عزیزان تامین اجتماعی ما جز افرادی هستیم که با شرایط سخت و زیان آور بازنشسته شده ایم آیا سی سال برایمان درنظر میگیرید یا اینکه همان مقدار که کار کردیم فرقی بین ما با آنهای که معمولی کار کرده اند هست یا نه مارا با اطلاع کنید ممنون
حسین برزکار
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
4
سلام، ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عزیزان تامین اجتماعی ما جز افرادی هستیم که با شرایط سخت و زیان آور بازنشسته شده ایم آیا سی سال برایمان درنظر میگیرید یا اینکه همان مقدار که کار کردیم فرقی بین ما با آنهای که معمولی کار کرده اند هست یا نه مارا با اطلاع کنید ممنون
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
6
جالبه همسان سازی حد اقل حقوق بگیر با سی سال سابقه کار دوميليون هشصد هزار تومان 28000000ریال حد اکثر حقوق بگیربا سی سال سابقه یازده میلیون تومان 110000000اختلاف بین حد اقل وحداکسر هفت میلیون دویست هزار تومان 72000000ریال مملکت گل بلبل
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
سلام،
رضای عزیز در نظر داشته باش آن حداکثر بگیر سالها و شاید ۳۰ سال ۷ برابر آن حداقل بگیر حق بیمه داده و بنوعی پس انداز و سرمایه گذاری برای بازنشستگی کرده در صورتی که الان داره ۴ برابر میگیره...
آیا شما ۷ برابر فرد دیگری پول در بانک سرمایه گذاری کنی حاضری ۴ برابر آن فرد سود‌بگیری؟؟؟؟؟
بینام
Netherlands
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
6
آخه با این گرانی ها این چه افزایشی هست .
حتی برای سیر کردن شکم یه خانواده کم است .
چرا یک سال حقوق خودشان رو به جای زیاد کردن به حقوق افراد کم در آمد اضافه نمیکنن.
خودشان با این حقوق میتوانند زندگی کنن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
3
ماشاالله مرحبا اول با‌شعار کمک‌به ‌ حداقل ها پیش آمدید و‌اخر هم‌خوب به زمینشان ز دید شما حداقلی یشایسته یک‌کار کر باشد در نظر می گرفتید بعد به آنها حقوق بالا دارند هرچه می خواستید بدهید حال با این‌جدول بین‌حداقل و حداکثر در سابقه آنچنان تفاوت نیست ولی در پرداخت حقوق خیلی تفاوت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
2
بعد از این همه انتظار ۵ ماه ما‌منتظر افزایش حقوق تامین اجتماعی هستیم این ۵ ماه مخارج رو ‌روزانه خانواده ها دو برابرشده جدول افزایش حقوق راکه میبینیم چقدر تفاوت دیده میشود یک‌دسته بندی جدید میبینیم حداقل با حداکثر در بعضی جاها تفاوتی بین سابقه کار نیست بلکه بین افزایش حقوق خیلی زیاد است مگر نه اینکه همه را از روی سابقه دسته بندی نشده خواهشمنداست حال که ما ۵دماه در انتظار گذاشته اید یک نظر کارشناسی باین جدول بیندازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
1
بعد از این همه انتظار ۵ ماه ما‌منتظر افزایش حقوق تامین اجتماعی هستیم این ۵ ماه مخارج رو ‌روزانه خانواده ها دو برابرشده جدول افزایش حقوق راکه میبینیم چقدر تفاوت دیده میشود یک‌دسته بندی جدید میبینیم حداقل با حداکثر در بعضی جاها تفاوتی بین سابقه کار نیست بلکه بین افزایش حقوق خیلی زیاد است مگر نه اینکه همه را از روی سابقه دسته بندی نشده خواهشمنداست حال که ما ۵دماه در انتظار گذاشته اید یک نظر کارشناسی باین جدول بیندازید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
2
سلام برمبنای جدولی که حقوق من درسال ۹۸۲میلیون ونهصدهزارتومان که ۲۰سال خدمت هست امامن ۳۱سال خدمت کرده حتی ازاضافه کارم بیمه کسرشده چراحقوق من رابرمینای ۲۰سال خدمت زده اید باسی سال خدمت حقوق من باید بالای ۶میلیون باشد مگراینکه برای ماپرسنل هلال احمر قانون شترمرغ رااجراکنید حال بفرمائیدچگونه شب راحت سربالشت خواهیدگذاشت این درسته که من ۳۱سال خدمت کنم وبیمه همراه بااضافه کارپرداخت کنم ولی حقوق زیر۳میلیون در۹۸بگیرم آنانکه دم ازعدالت میزنیدکمکم کنیدبه حقم برسم چون پارتی وآشنا ندارم
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
سلام،
بنظر میاید جدول اشتباهات فاحشی دارد،
مثلا برای حداکثر بگیر با ۳۰ سال سابقه چطور ممکنه اعمال افزایش حقوق بر روی مبلغ اسفند ۹۸ ( ۱۵ درصد باضافه حدود ۱۶۰ هزار تومان )، به رقم عنوان شده در تیر ۹۹ برسد؟؟؟؟؟ یعنی عدد ۷۷۰۴۳۷۰۲ به ۹۹۷۶۲۰۳۴ رسیده باشد؟؟؟؟؟
بیطرف
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
7
جمع کنید بابا کسی میتونه با 2400000 زندگی کنه؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
8
دولت خودش حداقل حقوق راباتوجه به توم 4میلیون و900هزارتومان تعیین میکنه چطوراین ازخدابیخبران پایه حقوق بازنشستگی رابااب وتاب 2میلیون و800هزارتعیین میکنن که انهم باهزاران وعده وعیدباهمسانسازی حقوقها،یک دفعه بگویند بازنشسته وکارگرشمافقط دهانتان رابهوابازکنیدتاخدا دهانتان راپرکندوشمابازنشستگان حق زندگی ندارید! !!!!مگردولت خودش باتوجه به تورم 4900000 تومان تعیین نکرده؟؟؟؟کدام بیپدری این2800را برای بازنشستگان تعیین کرد؟؟؟؟
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
خدا نابودشان کنه تازه این ۲۸۰۰ برا اونایی که ۳۰ سال سابقه داره بقیه در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومن میره رو حقوق ش این بود همسان سازی که میگفتید شما گفتید دیگه زیر ۲۸۰۰ نخواهیم داشت کو؟ ۵ ماه سره کارمون گذاشتید آخه این چه افزایشیه کلاه هم سرمون گذاشتید از مرداد اعمال کردید بجای فروردین ماه ۵ ماه مون سوخت سوخت
مستمری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
5
بابا خیلی کمه این جدول افزایش برا حداقل بگیرا شما گفتید پایه میشه ۲۸۰۰ الان اونای که ۲۰ سال سابقه دارن با این جدول فقط ۳۵۰ هزار تومن میره رو حقوق شون آخه این چه دردی از منه سرپرست خانواده دوا میکنه که شوهرم ۱۰ سال پیش فوت کرده خودمم خانه دارم دخترم دانشجو آخه من چیکار کنم با این حقوق هر روز اجناس داره میره بالا وحشتناک اصلا یه چیز دو روز ثابت نمیمونه چرا هیچکس جوابه ما رو نمیده مسئولین بیان فیش حقوق شونو نشون بدن به مردم ببینیم چقد میگیرن بعد ببینیم میتونن با این حقوق ما یک ماه زندگی کنن آخه تا کی ما باید مثل سگ زندگی کنیم همش زجر همش بدبختی
یینام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
2
چرا هفده هزار میلیارد هزینه شده دولت که سی و دوهزار میلیارد پرداخت کرده بابت این کار همسانسازی بود پس اگه مبلغ هفده هزارتارو از سی ودو هزارتا کسرکنیم مانده مبلغش چی شده مگه نه اینکه باید تماما خرج افزایش حقوق بازنشسته ها ومستمری بگیرها میشد.....عقب افتادگی چن سال همسانسازی رو هم در نظر داشته باشید چون بایستی پرداخت بشه....گویا چهارده سال پیش باید انجام میشده.....تمام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
0
باسلام در مورد افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری باید حقوق کم را برابر تورم وگرانی افزایش پیدا کنند اگر می خواهید فقر ازبین برود حقوق های زیر خط فقر واقعی نه دولتی حساب کردن افزایش دهید توان خرید بازنشستگان افزایش کند بابیماری و فرزندان بیکار
ناشناس
Netherlands
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
1
چرا هر روز هر مسعولی یک جور هرف میزنداخر معلوم نیست سر و ته را میزنند یک عدد غیر کار شناسی در میارن بازنشتهای بدبخت چه میدانند چه جوری محاسبه کردن همان اش و همان کاسه هیچ فرقی نمیکند یک مشت بیسواد تو سازمان جمع شدن حق و حقوق این قشر بدبخت را مثل اب خوردن بلا میکشند
ناشناس
Netherlands
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
4
بازنشستهای محترم زیاد از این مسعولین تامین اجتمای دل نبندید همه جمع بشیم بریم تو سازمان گوش یکی یکی را بگیریم بندازیم بیرون اینها از پول بازنسستها چه امتیازی برای خودشان میگیرن چن میلیون حقوق میگیرن اما به بازنشیسته که میرسن منابع ندارن دولت 32هزار میلیارد پول داده اما اینها سی درصد را برای همسان سازی در نظر گرفتند بقیه پول چی میشه بین خودشان تقسیم میکنند چون نظارتی تیست هر کی به هرکیه چون اینها با این پولها سیر نمیشن
ناشناس
Austria
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
3
بابا جمع کنین بساط کلاه برداریتان را
ناشناس
Austria
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
4
بابا جمع کنین بساط کلاه برداریتان را
رستمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
1
سلام من ده سال سابقه دارم و شصت سالمه یک زن تنهاباکلی خرج دوتا بچه هام ازدواج کردن برای ده یالچقدراضافه شده
askdf125
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
4
اول اینکه ما از کجا بدانیم چند سال برای ما بیمه رد شده . اداره بیمه جواب نمیده ..دوم شما شغلتون اینکه که محاسبه کنید حقوق .بیمه های تامین اجتماعی را ..تا حالا چکار میکردید که یکمرتبه بفکر این قشر بدبخت افتادید و همه راه های شما به بن بست میخوره
نباتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1
0
جدول برای بعضی حقوقها گویا نیست برای مثال من با سی ودو سال سابقه بیمه و دریافتی شش و نهصد در اسفند ۹۸ در کدام رنج جدول قرار دارم .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
0
سلام . چرا مدرک تحصیلی در حقوق و همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال نمیشود. چرا در لشکری و کشوری مدرک تاثیر دارد مگر خون آنها رنگین تر است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
سلام خواهشیکه ما کارگرهای بدبخت بازنشسته داریم از اطلاع رسانیها به مسعولین برسونید شما که ازعدالت حرف میزنید مثلا حقوق مارو باعدالت تقسیم کردید 200 یا 300 همسانسازی کردید که اصلانهم عدالت نیست یه نگاهی هم به قیمتهای اجناس بندازن ببینند چه خبر پیش خودتون حساب کنید اگه الان این اصافه حقوق واسه خودتون بود چه میکردید آقاما تو خرج خونه ماندیم بکی بگیم ماشین که آرزوش بدلمون مانده سوار بشیم چرا هروز قیمت ماشین میره بالا اگه وارد کنید مگه چی میشه خواهش میکنیم بابا خودتون زیاد بگیرید کسی جلوتونو نمیگیره ولی ارزان بشه ماهم زن وبچه داریم بخدا شرمنده شدیم پیششون آقای روحانی یکم وقتتونوبزار بخون نظراتو ببین گرانی وسیلهارو مخصوصا خودرو رو خواهش ازت داریم توقسم بهمون لباس پیغمبر میدهیم اگه خودروسازها ازتون حساب نمیبرن واردات رو آزاد کنید مثل دوره آقای خاتمی دیدید چطور آوردن پایین مردم دیوانه شدن بخدا
فریدون محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
1
لطفا درصورت امکان به منظوربرقراری عدالت میزان بیمه پردازی به مدت ده یا پانزده سال به عنوان ضریب ترغیب جهت همسانسازی منظورگردد تاهرکس سرمایه گذاری بیشتری می کند ازمزایان آن بهره مند شود به عنوان مثال اینجانب چهارده سال سقف بیمه پرداخته ام لیکن باکسیکه فقط دو سال آخر سقف پرداخته یکسان درنظرگرفته شدهام که بنظر می رسد این نوعی بیعدلتی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
سلام. خب مشخصه فقیرسازی ملاک بوده نه همسان سازی. من یکیو میشناسم حقوقش قبل از همسان سازی ۵۷۰ هزار تومان بود تازه مرداد با همسان سازی دوم شد نزدیک هشتصد. میکفت من برنج ده کیلیویی شصت تومن میخریدم الان صدو نود صدو هشتاد هست. یعنی بیش از دو برابر شده اونوقت تازه این ماه حقوق من شده این . یعنی یک سوم تقریبا افزایش داشته. اونوقت برنجی که میخریدم سه برابر شده یعنی باید حقوق منم یک میلیونو هشتصد میشد تا همسان بشم. الانم که بخاطر کورونا هیچ کاری نمیتونه انجام بده. اونوقت اونی که هشت میلیون میکرفته الان سیزده میلیون دستش میاد زیادم اذیت نمیشه. اونی که حقوقش ناچیز بوده اندکی رفته روش با تورم فقیر تر شده اما غنی غنی تر شده. تازه این حداکثری ها از این حرفا بیشتره
محمدعلی حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
1
بنده با سختی وزیان اورکار با ۳۵ روزحقوق ازسال ۹۱ مستمری بگیر هستم با همسان سازی حقوقم ۳م ۲۰۰ شده لطفا پیگیری کنید واقعا که
هما
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
تا این احکام زده شن ۵۰درصد بازنشستگان سکته دار میشن شامل بعضی ها میشه تبعیضها نمیشه جدیده
عب
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
1
من بازنشسته کارمند دانشگاه فنی قبل از همسان سازی با دوستم که در آموزش و پرورش بازنشسته شده حقوقان یک مبلغ بوده حالا بااجرای این حکم مهر ماه به دوستم ۲۵۵۰۰۰۰هزار تومان اضافه شده اما به من ۸۰۰۰۰۰هزار تومان حالا تفاوت ما ۱۶۵۰۰۰۰هزارتومان شده اینست همسان سازی؟
اورجعلی فرشیدفر
Netherlands
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
سلام من یک شرکت 9سال کارگری تخلیه وبارگیری بودم ولی اسممو خدماتی ردکردند برایم وزارت کار سختی کار زیان آور نمی دهد بیزحمت شما یه راهی نشان به دهین خدا نگهدار
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->