معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

آیا اینستاگرام از دوربین گوشی‌ها استفاده می‌کند؟

  • کد خبر: ۳۶۱۴۲
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
  • ۱
آیا اینستاگرام از دوربین گوشی‌ها استفاده می‌کند؟
یکی از قابلیت‌های جدیدی که به iOS ۱۴ اضافه شده، این است که این سیستم عامل زمانی که یک اپلیکیشن از دوربین یا میکروفون استفاده می‌کند، به کاربر گزارش می‌دهد و این بار دست یک اپلیکیشن برای همه رو شده است که همه کاربران را متعجب کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، برخی از کاربران iOS ۱۴ گزارش کرده‌اند که وقتی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، نوتیفیکیشن استفاده این اپلیکیشن از دوربین آن‌ها برایشان به نمایش درمی‌آید در حالی که نه عکس و نه فیلم می‌گیرند. این بدان معنا است که این برنامه متعلق به شرکت فیس‌بوک حتی زمانی که کاربران در فید خود می‌گردند، از دوربین گوشی استفاده می‌کند.
 
ادعای اینستاگرام درباره استفاده از دوربین گوشی‌ها
بر اساس گزارش خبرگزاری The Verge، سخنگوی اینستاگرام ادعا کرده است که این شبکه اجتماعی چنین کاری نمی‌کند. حالت Create از طریق دوربین در دسترس است و همین مسئله باعث می‌شود که سیستم عامل آیفون در نظر بگیرد که دوربین گوشی در پس‌زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین ترتیب، رفتن به قسمت دوربین از فید اصلی می‌تواند باعث به وجود آمدن این نوتیفیکیشن شود. به طور خلاصه، اینستاگرام ادعا می‌کند که دوربین گوشی فقط به دستور کاربر قابل دسترسی است و اصرار دارد که رفتار اخیر گزارش شده توسط نسخه آزمایشی iOS ۱۴ یک باگ بوده و در حال درست شدن است. این اشکال باعث می‌شود برنامه به اشتباه نشان دهد که دوربین در حالت خاموش، در پس‌زمینه گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این وجود، در حالی که اینستاگرام در حال درست کردن این باگ است، ممکن است بخواهید دسترسی آن به دوربین را قطع کنید تا خیالتان راحت باشد.
 
آیا اینستاگرام از دوربین گوشی‌ها استفاده می‌کند؟
 
 
سابقه استفاده بدون اجازه از داده‌های کاربران
به تازگی به لطف iOS ۱۴، دست برنامه‌های مختلفی رو شده است که در حال کپی کردن اطلاعات قرار گرفته بر روی کلیپ‌بورد گوشی هستند. تیک‌تاک به بهانه‌های عجیبی را برای کپی کردن داده‌های کلیپ‌بورد مطرح کرده و قول داد که این کار را قطع کند. Reddit و LinkedIn هم در این باره گفتند که اسکن کردن اطلاعات کلیپ‌بورد کاربران را متوقف می‌کنند و به کاربران این اطمینان را می‌دهند که داده‌های آن‌ها ذخیره یا دریافت نشده‌اند.

در حالی که گاهی اوقات دلایل واقعی برای دسترسی به کلیپ‌بورد وجود دارد، این کار برای همیشه لازم نیست. مانند اینستاگرام، Reddit و LinkedIn گفته‌اند که آن‌ها در حال بررسی داده‌ها نبوده‌اند و یک باگ باعث به وجود آمدن این رفتار شده است.
 
آیا اینستاگرام از دوربین گوشی‌ها استفاده می‌کند؟
 
 
اضافه شدن مشکلات فیس‌بوک
گفتنی است؛ سال گذشته فیس‌بوک هم یک باگ را در برنامه iOS خود رفع کرد که به نظر می‌رسید بدون اجازه کاربر، دوربین‌ها را در پس‌زمینه فعال می‌کند. در آن زمان، فیس‌بوک اطمینان داد که هیچ عکس یا فیلمی از کاربران ضبط و ذخیره نشده است. این شرکت در سال‌های اخیر به شیوه‌های مختلف درباره حریم خصوصی کاربران خود مشکلاتی را داشته است و اگر استفاده اینستاگرام از دوربین کاربران هم ثابت شود، به مشکلات این شرکت افزوده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رهارزمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
متاسفانه‌الان‌اینستاگرام‌ازدوربین‌گوشی‌من‌استفاده‌کردکه‌من‌اسکرین‌شات‌گرفتم‌
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->