نمایش موزیکال «الیور توئیست» روی صحنه می‌رود آثار منتخب تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مشهد به صحنه می‌روند + اسامی راه یافتگان نویسنده سوئیسی جایزه کتاب آلمان ۲۰۲۵ را از آن خود کرد «سعید مظفری» دوبلور پیشکسوت درگذشت + علت فوت سریال «شیش‌ماهه» مهران مدیری در مرحله تدوین قرار گرفت + تصاویر یادبود سینمای تقوایی در شبکه نمایش سینماگران سنتی در خطر! | صنعت سینما دیجیتالیزه می‌شود مهرجویی و تقوایی، هنرمندان فقید سینمای ایران در یک‌ قاب + عکس چرا گاهی آهنگ‌ها رهایمان نمی‌کنند؟ رسانه‌های هوشمند، روایت‌سازان تولید ملی زمان تشیع پیکر ناصر تقوایی مشخص شد صوت | آهنگ جدید علیرضا طلیسچی با نام «دریغ» منتشر شد + لینک دانلود و متن تئاتر پاییز در تماشاخانه هیلاج با پنج اثر از اشکان درویشی عکاسی که قلب غزه را به تصویر کشید آغاز دوره‌ای تازه در ساترا با معارفه مدیران جدید مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (چهارشنبه، ۲۳ مهر ۱۴۰۴) معرفی فهرست کوتاه جوایز فیلم اروپا برای سال ۲۰۲۶ ناصر تقوایی؛ فیلم‌سازی که به «سینمای مولف» در ایران معنا بخشید «خرگوش سیاه، خرگوش سفید»، فیلم جدید شهرام مکری، در راه سنگاپور پیام تسلیت لاریجانی در پی درگذشت «محمد کاسبی»
سرخط خبرها

۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم

  • کد خبر: ۳۶۴۵۳۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم
به گفته‌ی رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، بر خلاف تصور عمومی، ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. در این میان، شبکه‌های سه و آی‌فیلم بیشترین رقابت را برای جذب مخاطب دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، با اشاره به نتایج تازه‌ترین نظرسنجی این مرکز از میزان بینندگان تلویزیون گفت: «بر اساس آمار‌های ما، حدود ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. برخی تصور می‌کنند تلویزیون دیگر مخاطب ندارد، اما داده‌های ما نشان می‌دهد که هنوز سهم قابل‌توجهی از جامعه بیننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی هستند.»

او افزود:«معیار ما برای سنجش میزان تماشای تلویزیون، حداقل ۱۵ دقیقه تماشای روزانه است. هر فردی که دست‌کم این مقدار از زمان خود را صرف دیدن تلویزیون کند، در آمار مخاطبان لحاظ می‌شود.»

شاکری‌نژاد در ادامه با تأکید بر تفاوت میان «میزان مخاطب تلویزیون» و «میزان بینندگان یک برنامه خاص» گفت: «نباید میزان بیننده‌ی برخی سریال‌ها یا رویداد‌های ورزشی را با آمار کل بینندگان تلویزیون اشتباه گرفت. ممکن است یک برنامه خاص بینندگان بیشتری داشته باشد، اما این به معنای افزایش سهم کلی مخاطب تلویزیون نیست.»

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما درباره‌ی محبوب‌ترین شبکه‌ها نیز توضیح داد: «در مقاطعی مثل دوران جنگ ۱۲ روزه، شبکه خبر بیشترین بیننده را داشت، اما در حال حاضر بیشترین رقابت میان شبکه سه و آی‌فیلم است. معمولاً این دو شبکه جایگاه اول و دوم جذب مخاطب را به‌صورت جابه‌جا دارند. اختلاف میزان بیننده‌ی آنها معمولاً در حد یکی دو درصد است و بسته به نوع برنامه‌ها، جایگاهشان تغییر می‌کند.»

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->