ترامپ: عربستان به روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست یونیسف: کمک‌های بشردوستانه در غزه کافی نیست | آتش‌بس بی‌فایده بوده است! تداوم حملات اسرائیل به غزه و نقض آتش‌بس (۱۲ آبان ۱۴۰۴) مجلس با تشکیل سازمان ملی مهاجرت موافقت کرد بیانیه ارتش به مناسبت ۱۳ آبان: برعهد خود برای صیانت از تمامیت ارضی ایران تا پای جان ایستاده‌ایم فرمانده مرزبانی فراجا از افزایش تعداد پرونده‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان در ۶ ماه اخیر خبرداد پاکستان بیش از ۱۵۰۰۰ پناهنده افغان را اخراج کرد پاسخ انصارالله به نتانیاهو: آماده‌ایم در عمل پاسخی سخت بدهیم واکنش عراقچی به اظهارات گروسی و وزیر خارجه عمان در روزهای گذشته دستگیری یک اسرائیلی دیگر به اتهام جاسوسی برای ایران وقوع انفجارهای شدید در شرق سوریه (۱۱ آبان ۱۴۰۴) حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان (۱۱ آبان ۱۴۰۴) انصارالله: به هرگونه تجاوز اسرائیل فوراً و به شدت پاسخ می‌دهیم ۲ کشته و چندین زخمی بر اثر تیراندازی در جزیره کرت یونان قسام جسد ۳ اسیر صهیونیست را تحویل می دهد هراس در اسرائیل از خودکشی نظامیان ذخیره روسیه: ۶ شهپاد اوکراینی در دریای سیاه منهدم شدند (۱۱ آبان ۱۴۰۴) رسانه عبری: ۵ ماه بعد از جنگ ۱۲ روزه دادستان حیفا دفتر ثابتی ندارد واکنش حماس به شهادت اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی دادستان اسرائیلی پس از افشای فیلم شکنجه اسیر فلسطینی ناپدید شد شهادت یک اسیر فلسطینی دیگر در زندان اسرائیل (۱۱ آبان ۱۴۰۴) نواف سلام: تجاوزات اسرائیل در خاک لبنان ادامه دارد رژیم صهیونیستی دوباره آتش بس در غزه را نقض کرد (۱۱ آبان ۱۴۰۴) سخنگوی سپاه: در ترور شهید هنیه خراب‌کاری در کار نبود | دولت در «وعدۀ صادق ۱ و ۲» هیچ مخالفتی با ما نداشت + فیلم جانشین ستاد کل نیروهای مسلح: پدافند هوایی شمال غرب در جنگ ۱۲ روز مقتدرانه ایستادگی کرد ترامپ: چین از پیامدهای حمله به تایوان آگاه است
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور: علم و انگیزه و باور برای دانش‌آموز، ارتباطی به تحریم ندارد

  • کد خبر: ۳۶۴۹۸۸
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۸
رئیس‌جمهور: علم و انگیزه و باور برای دانش‌آموز، ارتباطی به تحریم ندارد
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: اینکه من در کلاس درست درس دهم و الگو و نمونه شوم، اینکه روش‌های جدید و مهارت‌ها را به بچه‌ها آموزش دهم، ربطی به تحریم ندارد، به علم و انگیزه و باور ما ربط دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسعود پزشکیان در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های نهضت توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی شهرستان شهریار با بیان اینکه با کمک مردم می‌توان مشکلات را حل کرد، افزود: چه کسی گفته مدارسی که ما می‌سازیم باید ضعیف‌تر باشد و باکیفیت پایین‌تر و با روش نامناسب مدیریت شود تا ما نتوانیم بهترین کلاس را هم از نظر فضا و هم تجهیزات و نوع آموزش داشته باشیم؟ چرا باید معلمی که به کلاس می‌آید همیشه یک‌جور درس دهد؟ نمی‌توان به او هم آموزش داد که بتواند به شیوه‌های جدید و بهتر مفاهیم را منتقل کند؟

وی خاطرنشان کرد: اگر در ذهن ما این موضوع باشد که دانش‌آموز بدون یادگیری و مهارت از کلاس بیرون رود، راه پیدا می‌کنم. چرا باید به این وضعیت رضایت دهیم؟ چرا بهتر از این نمی‌سازیم در حالی که می‌توانیم این کار را بکنیم؟ پاسخ این است که ذهن ما باید از قالبی که بسته است خارج شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نقادی‌گری و ارزیابی علمی در سیره و سلوک پیامبران نیز وجود داشته است، تاکید کرد: انسان می‌تواند هرلحظه تغییرات در بی‌نهایت ایجاد کند. اگر این پرسش در ذهن معلم، مدیر مدرسه و مسئول و استاندار و وزیر و رئیس‌جمهوری شکل بگیرد که چرا مدارس ما اینگونه است، می‌گردیم و راه بهبود را پیدا می‌کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه ما نباید انسان‌ها را از یکدیگر جداسازی کنیم، یادآور شد: همه انسان‌ها توانمندی‌هایی دارند، اما بستگی به زمینه‌ای دارد که در آن رشد می‌کنند. عده‌ای در خانواده و جغرافیایی زندگی می‌کنند که امکاناتی دارد و به آنان کمک می‌کند بالاتر بیایند، اما این امکانات در اختیار دیگران نیست و نمی‌توانند بالا بیایند. چه کسی گفته او که بالاتر آمده بهتر از آنانی است که نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند؟

وی با بیان اینکه عدالت در ارائه خدمت و تلاش افراد باید منجر به ارتقای جایگاه انسان‌ها شود، اظهار کرد: زمانی در مدرسه ۱۰ و ۱۱ نمره می‌گرفتم، اما ذهنیتم عوض شد و می‌گفتم مگر می‌شود از ۲۰ کمتر گرفت؟ وقتی که روند قبلی را رد کردم و بر دانستن پافشاری کردم برای بهترین‌شدن و نمره کامل گرفتن، تلاش کردم. باید در ذهن بچه‌های خودمان را به مسیری که به سوی بهترین‌شدن و نقادبودن است هدایت کنیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: مدیران و مسئولان ما باید این باور را داشته باشند که نپذیرند بچه‌های ما باکیفیت کمتر آموزش ببینند. نمی‌توانم قبول کنم کلاس‌هایی که ما در آن بچه‌هایمان را آموزش می‌دهیم پایین‌تر از کلاس‌هایی باشد که آن طرف آب بچه‌ها را آموزش می‌دهند. اگر دولت پول ندارد، مردم که می‌توانند کمک کنند. هیچکس نمی‌خواهد فرزندش بد آموزش ببیند و ناتوان باشد. این ما هستیم که نمی‌توانیم آنان را درست تربیت کنیم و به جایی هدایتشان می‌کنیم که نمی‌توانند شغلی پیدا کنند. آنان مقصر نیستند ما مقصر هستیم و باید این روند را تغییر دهیم.

پزشکیان تصریح کرد: اینکه من در کلاس درست درس دهم و الگو و نمونه شوم، اینکه روش‌های جدید و مهارت‌ها را به بچه‌ها آموزش دهم، ربطی به تحریم ندارد، به علم و انگیزه و باور ما ربط دارد. ما خودمان یک قدم جلوتر برویم و می‌توانیم این کار را هم انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->